Mita vakuutuksia teillä on ja miksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plm

Vieras
Tuosta voiko vauvan jättää kotiin yksin kun hakee velliä kaupasta -keskustelusta johtuen kysyn miksi ihmisillä on vakuutuksia.
Kun aika suuri osa ko. keskustelussa on sitä mieltä että on hysteerinen jos jossittelee sillä mitä voi tapahtua joko itselle tai vauvalle jos sen jättää yksin.
Miksi sitten kenelläkään on ainuttakaan vakuutusta jos ihmiset on sitä mieltä että elämässä ei mitään tapahdu ja jossittelu on turhaa?

- autoissa liikenne- ja kasko (molemmat pakollisia, koska autoissa lainaa)
- kotiin koti- ja palo- (jälkimmäinen pakollinen, ensimmäinen täytyy tietenkin olla)
- lapsille lapsivakuutukset (jotta lapset pääsisivät nopeasti hoitoon)

Meillä on

-kotivakuutus
-2x lasten sairauskuluvakuutus ja miehelle myös oma
-esikoiselle ja mulle tapaturmavakuutus
-mulle henkivakuutus

Kaikille muille on ollut tarvetta/käyttöä, paitsi mun henkivakuutukselle :laugh: Ja oikeasti toivon, ettei tulekaan.

Meillä on kotivakuutus, siinä yhteydessä myös rakennuksilla vakuutukset sekä vastuuvakuutus, itellä ja miehellä matkavakuutus, koiralla vastuu- ja eläinlääkärikuluvakuutus ja tein tulevalle vauvalle lapsivakuutusvarauksen.

Miksi?
Omakotitaloasuja on tyhmä, jos ei ole vakuutusta, niin paljon sattuu vesivahinkoja ja tulipaloja. Lisäksi pankki vaatii vakuutuksen antaakseen lainaa.
Matkavakuutukset on siksi, että käydään melkein viikottain noin sadan kilometrin päässä kyläilemässä ja vakuutus korvaa, mikäli noilla matkoilla jotain sattuu. Lisäksi vuosimatkavakuutus oli halvempi kuin pelkän etelänmatkan vakuuttaminen.
Koiralla on vakuutus, koska eläinlääkärissä käynti on niin kallista. Kolmessa vuodessa vakuutus on maksanut itsensä jo hyvin takaisin.
Vauvalle halusin vakuutuksen, ettei tarvi esim. sikainfluenssa tapauksessa mennä arvauskeskukseen vaan voi mennä yksityiselle.

Ottaisin myös itelle sairaskuluvakuutuksen, mutta en saa. Olen liian sairas :(

-laaja kotivakuutus
-koiravakuutus
-lapsivakuutus
-tapaturmavakuutus kaikilla perheenjäsenillä (onkohan niissä se, että jos toinen kuolee, niin henkiinjäänyt puoliso saa rahaa, vai olikohan meillä vielä henkivakuutuksetkin..hmm..)
-miehellä matkavakuutus
-autoissa osakaskot (ja tietty liikennevakuutus)

Yhteistyössä