Mitä uusavuton ei osaa?

Laittaa juurikaan ruokaa. Syövät eineksiä ja pizzerioissa ja mäkkäreillä paljon.

Siivota. Äiti käy sen tekemässä tai sitten eläävät paskan keskellä eikä niillä saa käydä kylässä.

Hoitaa käytännön- tai raha-asioitaan. Ne sössitään ja sitte ollaan liemessä ja masennutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ei osaa levittää maksamakkaraa, koska sitä saa suoraa tuubista, pilkkoo makkaraa, koska neki saa pilkottuna valmiiks..

Valmiina saa myös kuutioitua sipulia ja keitettyjä perunoita sekä salaattia

Niin saa ja maksalaatikkoa ja pottumuussia ja ranskanperunoita ja lihapullia jajajajaja.....

Eläkääpä vaan niillä yks viikko :x Olo on kuin olis saanu ruokamyrkytyksen. tuli kerran maata kiertäessä kokeiltua. Yäk.

ostaa pakastealtaasta 'mummon keitinperunoita', olin ihan häh?? kun ne ekankerran näin. on elämä mennyt helpoksi kun saa kuorittuja, pilkottuja perunoita pakstealtaasta!!! tai vihanneshyllyltä niitä valmiiks pilkottuja jotka on muovirasiassa kelmun alla.

Soittaa lankapuhelimella

Lämmittää puuhellaa ja valmistaa sillä alusta asti ruokaa

Lisätä vettä pissapoikaan

Pestä ikkunoita

Keittää kiisseliä

Leipoa (paitsi kaupan valmistaikinasta)

Tulipa tästä mieleeni vuosien takainen pomoni. Kerran joulun alla kahvihuoneen pöydälle oli joku tuonut torttuja, pipareita ja glögiä. Glögi oli kylmänä kaupan tölkissä. Pomo kaasi kylmää glögiä kuppiin, ja huudahti että että "tämähän on kylmää!". Sanoin että se on tarkoitettu lämmitettäväksi mikrossa. Pomo pisti glögimukin mikroon ja raapi päätään ja ähisi siinä aikansa. Lopulta hän kysyi että "mitä nyt pitää tehdä? " Neuvoin sitten. Pomo sitten tunnusti, ettei ole ikinä käyttänyt mikroa, vaimo on aina laittanut kaiken eteen.. |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Uusavuton kysyy: "Mitä voisin tehdä ruoaksi, kaapista löytyy: perunaa, makaronia, jauhelihaa, kanasuikaleita, kermaa."
Apua.

makaroonilaatikkoa ja perunamuussia kanakastikkeella.

Ei kun mä nimenomaa tarkoitin, että uusavuton kysyy noin, en tarvinnut itse apua. :D

Kuoria tai keittää perunoita/kananmunia. Pestä pyykkiä, siivota, tehdä ruokaa. Tämmösiä perusjuttuja mitkä mun mielestä pitäs olla itsestäänselviä ja jo kotoa lähtiessä opetettuja.

Tähän väliin vähän viisastelua. Ei ihminen aina välttämättä ole uusavuton jos ei osaa kaikkea tehdä. Itse en esim. osaa lisätä auton renkaisiin ilmaa, mutta osaan kasata kirjahyllyn, hakata halkoja, vaihtaa öljyt autoon, tyhjentää lavuaarin hajulukon yms. :D

ostaa pakastealtaasta 'mummon keitinperunoita', olin ihan häh?? kun ne ekankerran näin. on elämä mennyt helpoksi kun saa kuorittuja, pilkottuja perunoita pakstealtaasta!!! tai vihanneshyllyltä niitä valmiiks pilkottuja jotka on muovirasiassa kelmun alla.

Mutta nuo valmiit ja puolivalmiit ruoat ovat todellinen apu monille liikuntarajoitteisille ja esimerkiksi vanhuksille, joiden käsien käyttö voi sairauden tai vamman seurauksena olla hankalaa. :)

vihanneshyllyltä niitä valmiiks pilkottuja jotka on muovirasiassa kelmun alla.

Nehän on tosi käteviä jos tekee vain pienen satsin esim makkarakeittoa! Kaikki juurekset myydään niin isoissa erissä, että jos vaikka vain itselleen tekee, saa syödä soppaa päivätolkulla!! (kun ainakaan minusta keitto jossa on perunoita, ei sovi pakastettavaksi, perunat menee vetisiksi)

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ei osaa levittää maksamakkaraa, koska sitä saa suoraa tuubista, pilkkoo makkaraa, koska neki saa pilkottuna valmiiks..

Niin ja maksamakkaraakinhan saa rasiassa "valmiiksi levitettyinä" viipaleina :o Ja juustohöylääkään ei uusavuton kaipaa, koska juustoa myydään valmiiksi viipaloituna. Kuten "kotiruokaansa" tulevat perunatkin myydään vakuumissa viipaloituna.

Sitten uusavuton siunailee kuorossa muiden kaltaistensa kanssa kuinka ruuan hinta on taaaaas niin kallistunut eikä äitin ja isin olis pitäny liittyä euroon.

Yhteistyössä