Mitä tykkäsitte Syke -sarjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katsoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katsoja

Vieras
Kuka katosi uutta sarjaa keskiviikkona? Mitäs piditte?
Kovasti oli mainostettu aidontuntuiseksi jne. mutta siinä suhteessa petyin. Ja jotenkin sekavan oloinen oli, mutta johtunee siitä, kun oli ensimmäinen jakso ja paljon juonenkuvioita piti saada alkuun.

Oli siinä mielessä aito, että lääkäreiden ja hoitajien roolijako oli totuudenmukainen :D Lääkäri komentaa ja vittuilee, hoitaja tottelee ja toteuttaa. Mut enemmän mä olisin kaivannut just rauhallisempia keskusteluja jne. ja se hektisyys olis voitu tehdä jotenkin muuten kuin jatkuvalla puhelimen soinnilla ja ympäriinsä ryntäilyllä.

Vaikka itse olen sairaalassa töissä ei mua sinänsä ärsytä katsoa esim. Housea jossa lääkärit muka hoitavat kaiken itse. Mä nään realityä töissä joten enemmän kiinnostaa kaikki muut aspektit siitä ohjelmasta.

Huonoja näyttelijöitä oli. Etenkin se nuori lääkäri, joka muuten olisi ollut aika todentuntuinen hahmo. Samoin se lentokoneessa ollut polkkatukka-nainen näytteli huonosti. Ja jotenkin ihmeen tekemällä tehty rooli, kun yritettiin luoda kuvaa hauskasta, empaattisesta, hyvin elämässään pärjäävästä ammattilaisesta, jolta kuitenkin löytyy se "hupsu-naisellinen-puoli". Kuka vittu nyt laittaa lentokonereissulle/sydämenhakumatkalle punaiset korkeakorkoiset kengät ja vielä matkalla peilaa itseään joka peilistä?

Oli siinä mielessä aito, että lääkäreiden ja hoitajien roolijako oli totuudenmukainen :D Lääkäri komentaa ja vittuilee, hoitaja tottelee ja toteuttaa. Mut enemmän mä olisin kaivannut just rauhallisempia keskusteluja jne. ja se hektisyys olis voitu tehdä jotenkin muuten kuin jatkuvalla puhelimen soinnilla ja ympäriinsä ryntäilyllä.

Vaikka itse olen sairaalassa töissä ei mua sinänsä ärsytä katsoa esim. Housea jossa lääkärit muka hoitavat kaiken itse. Mä nään realityä töissä joten enemmän kiinnostaa kaikki muut aspektit siitä ohjelmasta.

Mut ei oikeasti ole sama hoitaja päivystyksessä ja leikkaussalissa jne, eli sikäli ei ole totuudenmukainen.

Ei ollu kovin todenmukainen. Ei traumayksikössä tehdä esim sydämensiirtoja. Kun on suomalainen sarja, voisivat edes yrittää kuvata suomalaista sairaalaa eikä apinoida jotain jenkkisarjaa, jossa ensiavussa hoidetaan kaikki vaivat.

Ei se kovin totuudenmukainen ollut. Tosin ei kai se tavalista kansaa haittaa, jolla ei muutenkaan ole hajua potilaan hoitopolusta sairaalassa. Räikeimpinä nyt, että ihanko päivystyksen väki toimii myös leikkaussalissa ja että aluesairaalassa tehdään sydämensiirtoja. Toisaalta, ei sarjan ole dokumentti väitetty olevankaan.

Minä taas katsoessa ajattelin, etten yli 15 vuotisen sh-urani aikana koskaan moiseen roolijakoon törmännyt :)

Jaa-a, en oikein tykännyt. Odotin paljon enemmän sarjalta.

Synnytyspuolella ei (onneks) tuollaista hierarkiaa hoitsujen ja lääkäreiden välillä.
Liikaa ehkä matki teho-osasto sarjaa, odotin kyllä enemmän, mut kyllähän tuota luultavasti tulee tuijottelua kuitenkin:)

Oi luoja, miten on taas hoitsut heti kiukuttelemassa. :D Hei haloo! Missä on sanottu, että se on dokumentti?? Olen itsekin hoitsu, mutta sentään ymmärrän, että kysessä on VIIHDEsarja, eikä dokkari, joten ylilyonnit ja asiavirheet KUULUU asiaan. Olis kyllä aika tylsä seurata oikean polin elämää monta jaksoa... Ja joo, tuli mullekin mieleen sekava kopio teharista, mutta en mä sitäkään dokkarina pitnyt saati oppia ottanut. Hahmot varmaan alkuhässäkän jälkeen kehittyy vielä, joten en sano juuta enkä jaata vielä yhden jakson perusteella. Odotan siis innolla lisää ja aion keskittyä juoneen ja hahmoihin, enkä asiavirheisiin - menee muuten maku koko katsomisesta. Hyvää pään nollausviihdettä varmaan tulossa.

[QUOTE="vieraana";30391899]Oi luoja, miten on taas hoitsut heti kiukuttelemassa. :D Hei haloo! Missä on sanottu, että se on dokumentti?? Olen itsekin hoitsu, mutta sentään ymmärrän, että kysessä on VIIHDEsarja, eikä dokkari, joten ylilyonnit ja asiavirheet KUULUU asiaan. Olis kyllä aika tylsä seurata oikean polin elämää monta jaksoa... Ja joo, tuli mullekin mieleen sekava kopio teharista, mutta en mä sitäkään dokkarina pitnyt saati oppia ottanut. Hahmot varmaan alkuhässäkän jälkeen kehittyy vielä, joten en sano juuta enkä jaata vielä yhden jakson perusteella. Odotan siis innolla lisää ja aion keskittyä juoneen ja hahmoihin, enkä asiavirheisiin - menee muuten maku koko katsomisesta. Hyvää pään nollausviihdettä varmaan tulossa.[/QUOTE]

Mut hei! - Näyttelijät tekemässä sydämmensiirtoja aluesairaalassa...

Masentavaa, kun ihmiset on niin kriittisiä, että ennen kun sarja edes kunnolla ehtii alkaa niin jo haukutaan sarja ihan kokonaan. Mun mielestä ensimmäinen jakso oli melko huono, mutta aloin silti seuraamaan ja kyllä mä tähän asti oon tykännyt. (Joku vertasi syke-sarjaa salkkareihin niin mun mielipide on se ettei näitä kahta sarjaa voi verrata toisiinsa. On se niin eri tasosta.) vaikka itse molempia sarjoja seuraankin. :D

Monet pikkuseikat rasitti ihan liikaa ja en jaksanut katsoa sarjaa enää ..

Kuka pöllö nyt piikittäis itteensä hoitsujen pukkarissa ja ihme kun aina saa olla siellä yksin piikkeinensä!?

Lääkäri menee leikkaussaliin omat vaatteet päälle, mutta mennessään katsomaan potilasta lähempää, laittaa myssyn päähän.

Tipat ei tipu.

Ihmiset seilaa siellä täällä kenelläkään ei ole vastuuta mistään

Ja niin edelleen ...

Todella hyvä sarja, joka jaksoa odottaa innolla.
Ketkä ovat teidän suosikkihahmoja sarjassa? Omia suosikkejani ovat Lenita, Max, Johanna ja Marleena. Pidän myös siitä Marjut-johtajasta.

[QUOTE="sarkku";30406064]Mut hei! - Näyttelijät tekemässä sydämmensiirtoja aluesairaalassa...[/QUOTE]

:D Tuota.... Ymmärrättköhän sä fiktion ja faktan eron? Tätä mä niin kun tarkoitin, että tuo sarja ei ole DOKUMENTTI, eikä sen silloin tarvitse näyttääkään siltä. Ja mä voin kertoa salaisuuden - ne NÄYTTELIJÄT ei tee yhtään sydämensiirtoa oikeille ihmisille oikeesti. Ei, vaikka ne olis miten prepattu etukäteen. :D

Musta tuo sarja on edelleen hauska, vaikka siellä niitä "asiavirheitä" vilisee, mutta osaan sentään sulkea ne pois ja "nauttia" juonesta, koska osaan tosiaan erottaa sen fiktion ja faktan. ;) Koska ne "temput" tuskin on tarkoitettukaan olemaan sen sarjan pääasia, vaan ne hahmot, niiden henkilökemiat ja muu "höttö" siinä ympärillä.

Naurettavaa, että jossain hoitsupalstallakin suurennuslasilla etsitään kilpaa asiavirheitä VIIHDEsarjasta, josta ei ole koskaan sanottu sen olevan dokumentti (totuudenmukianen ei ole sama kuin dokumentti). Jos näin olis, niin siinä ei liene olis NÄYTTELIJÖITÄ, vaan oikeita ihmisiä oikeissa töissään. Koittakaa nyt hoitsukollegat hieman löysätä sitä pipoa ja nauttia viihteestä, eikä ehdoin tahdoin pilata katseluanne turhanpäiväisillä asiavirheiden kyttäämisellä, joka ei ole se pointti siinä sarjassa.

Yhteistyössä