Mitä tuliaisiksi Turkkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turkin vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turkin vierailija

Vieras
Hei onko ideoita, mitä viedä Suomesta tuliaisiksi Turkkiin? Perheeseen, jossa on noin kolmekymppiset vanhemmat, vauva ja isovanhemmat. Jotain pientä ja edullista olisi tarkoitus viedä kiitokseksi edellisvuoden auttamisesta. Mitä te olette vieneet?

Fazerin sinistä suklaata, lakritsapussi ja kahvipaketti :) Näitä syyskuussa moni turkkilainen lämpimästi muistelivat kun siellä lomalla ollessa paikallisten kanssa turistiin :)

Suomalainen vaiko turkkilainen perhe? Vai sekä-että?

Kun mä asuin Turkissa, niin kaipasin kovasti salmiakkia, ruisleipää, suomalaisia lehtiä, suklaatakin.

Miehen suvulle ollaan viety juustoja (Mustapekka, Aura, yms), Fazerin suklaata, Finlandia-vodkaa (pitää tosin tietää lahjan saajan ajatukset alkoholin suhteen), lapsille Muumi-leluja/astioita/vaatteita, anopille torkkupeittoa, joskus suomalaista kahviakin. Löytyypä anopilta myös Mariskooli, Aalto-vaasi ja Suomi-aiheisia jääkaappimagneetteja :D

Täysin turkkilainen perhe on kyseessä. Perheessä nautitaan kyllä alkoholia, ja siksi mietin jos veisin jonkun alkoholituotteen varsinkin perheen miesväelle. Naisille sitten ehkä makeisia? Vauva on juuri syntynyt, ei olla nähty häntä vielä.

Vie vauvalle vaikka joku lelu. Turkissahan annetaan vastasyntyneille vauvoille kultaa (koruina tai kolikkoina), mutta minä oon totaalikieltäytyjä sellaisen suhteen, ja ollaan annettu vauvoille aina vaatteita, leluja tai tarvikkeita. Yksi juttu, mitä kaikki turkkilaisvanhemmat aina lapsilleen Suomesta pyytää, ovat talvihaalarit.

Naisille makeisia, miehille vaikka sitä Finlandiaa jos heille kerran uskaltaa alkoholia viedä. Mutta hei, ole tarkkana ettei makeisissa ole liivatetta, sillä ne voivat jäädä syömättä muuten.

Yhteistyössä