Mitä töitä merkonomi tekee, muuta kuin myyjänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikka6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28852514:
No informaatikkoja ei tule kuin yliopistosta, mutta tieto- ja kirjastopalveluiden koulutusohjelmasta valmistuu kyllä kirjastovirkailijan tehtäviin.

Tolla nimellä se oli 10 vuotta sitten, kun kävin Kauppaopiston. Tosin sekin on nykyään ammattikoulu nimellä.

No mä olin tolla koulutuksella pankissa töissä, siellä ihan vastuullisia hommia (lainoja, sijoitusia jne) että kai se on persoonastakin kiinni, vaikka koulutus ei niin korkea olisikaan.
Sen jälkeen jatkoin amk, mutten enää kaupallista alaa =)

Olen sihteerinä/assarina suht isossa firmassa.
Teen vähän kaikkea, henkilöstö- ja talouspuolen töitä ja autan korkeampia henkilöitä ns. helpoissa mutta aikaavaativissa tehtävissä.

Olin kans sivuduunissa pikkufirmassa tekemässä kirjanpitoa joka oli jäänyt "vähän" seisomaan pari vuotta (en käsitä miten on edes mahdollista Suomessa...). Oli aika mielenkiintoinen työ kun ei mistään saanut neuvoja, ladottiin vain parikymmentä kansiota nenän eteen ja käskettiin tehdä niille jotain :D

Minusta toimistotyöt ovat kyllä oikein hauskoja, mutta uskon että on myös niitä veemäisiä töitä (palkanlaskija tai kirjanpitäjä ei tee muuta kuin VAIN sitä päivästä ja vuodesta toiseen, booooring!)