Mitä tekisitte, vai tekisittekö mitään, jos kuulisitte että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi tuosta pitäisi soittaa sossuun?
Kyllähän tuon ikäinen lapsi jo osaa jotain tehdä (jos se on saanut opetella...). Ja kyse jostain muutamasta kerrasta kuukaudessa...

En tarkoita, että lasten pitäisi toimia lastenvahteina, mutta kyllä tämä on aikamoista hössäämistä taas.

Itsekin kyllä olen muuttunut hössääväksi vanhemmaksi nykyajan mukana, mutta en mä silti kaikkia lastensuojeluun ilmoittamisia tajua!

Järki käteen ja antakaa lastenkin käyttää järkeä, älkäämme hössätkö.

ls-ilmoitusta en tekisi jos 7v olisi iloinen ja vaikuttaisi onnelliselta. en usko että sijoitus tai huostaanotto mikään onnela on. mutta silmiäni en sulkisi, vaan sanoisin vanhemmille asiasta, ja toivoisin että vieraiden ihmisten kannanotto saisi heidät ajattelemaan asiaa.

Jos huostaanotto olisi seuraus, niin siinä tapauksessa perheessä olisi muutakin vikaa kuin tuo kerrottu. Ls auttaa perheitä ja lapsia, harvoin he ottavat ketään huostaan.

Itse ajattelen jos joku minulle puolituttu tulisi sanomaan kritiikkiä kasvatuksestani niin älähtäisin, mutta jos sosiaaliviraston täti soittaisi niin ottaisin asian ehkä rakentavammin vastaan. Eli minä soittaisin sinun tilanteessasi sosiaaliin ja kysyisin mitä tässä tapauksessa kannattaisi tehdä heidän mielestään. Ja sano jo siinä, että muuten lapsia hoidetaan hyvin, mutta isomman harteille kaadettu vastuu huolettaa sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierasmä;23704985:
Miksi tuosta pitäisi soittaa sossuun?
Kyllähän tuon ikäinen lapsi jo osaa jotain tehdä (jos se on saanut opetella...). Ja kyse jostain muutamasta kerrasta kuukaudessa...

En tarkoita, että lasten pitäisi toimia lastenvahteina, mutta kyllä tämä on aikamoista hössäämistä taas.

Itsekin kyllä olen muuttunut hössääväksi vanhemmaksi nykyajan mukana, mutta en mä silti kaikkia lastensuojeluun ilmoittamisia tajua!

Järki käteen ja antakaa lastenkin käyttää järkeä, älkäämme hössätkö.

Itse olen eri mieltä kun pienet lapset kyseessä.

Yhteistyössä