Mitä tekisitte tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas

Vieras
6v. esikoisella ollut jo viikon kunnon yskä ja nuha. Nyt nousi kuume 39´C. Yskä on välillä aika "puuskittaista"..

Pikkuveli sai antibioottikuurin viikko sitten korvatulehdukseen ja keuhkojen rohinaan. Sisaruksilla alkoi sitten (sama) yskä/nuha kun poika aloitti kuurin. Lääkäri meinas et pojalla olis voinut olla alkava keuhkokuume.

Nyt epäilyttää tämä tyttö että seuraanko vointia viikonlopun yli ja sit maanantaina vasta tk:seen vaiko käyttäisittekö jo huomenna päivystyksessä? Itse en kyllä miellellään lähde sinne kuin pakon edessä..)

Jos siis tytöllämme olisi samaa tautia kuin pikkuveljellä? Vai voiko huoletta odottaa maanantaihin.

Annoin kuumelääkettä tytölle, kuume laski 38, ja tyttö piristyi vähäsen.

VOinti ihan hyvä nyt kun laski lääkkeellä asteen verran. JAksaa olla pystyssä välillä. Ulkona ollut tänään paljon tämä tyttö ja sanoi siellä että palelee. Itse tein pihahommia ja käskin mennä laittaa lisää vaatetta. Tyttö kävi laittaan ja silti valitti et jäätyy...
Syömään kun tultiin niin tyttö menee sänkyyn nukkuun ja kuume siis 39 asteessa.

Täytyy seurailla ainakin tämä ilta ja yö kotona. Josko sitä huomenna kävis siellä päivystyksessä jonottamassa. Toki jos ihan sänkypotilaaksi menee niin lähen pika pikaa..

Annoin siis pronaxenia ja pamol F samalla kertaa. Tällä tytöllä nousee herkästi kuume sinne yli 40´C.

Ihan senkin takia en voi lähtee nyt, koska mieheni menee töihin yöksi ja vie auton. Kotona on myös 2 muuta pikkusisarusta..

No hätätapauksessa saisin lykättyä lapset naapuriin, muttei tää nyt ihan vielä hätätapaus ole. Halusin siis kommentteja. MEillä ei ole kukaan aikaisemmin lapsista sairastanut keuhkokuumetta.. tai no poika nyt viikko sitten, mut sitäkään ei testattu millään labratesteillä.

Mä olin ihan satavarma et tää meidän esikoinen saa saman taudin.. Ja niin näyttää saavan! :(
Hälle tarttuu kaikki taudit nykyään niin helposti. Yli puolen vuoden aikana sairastellut kuukauden välein jotain tautia.... Jospa sitten eskariin mentäessä olis huippu vastustuskyky kun on nyt sairastellut niin paljon! :)

Kiitos sulle matamiko vastauksista!

Yhteistyössä