Mitä tekisitte tässä rahatilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On mulla 1 lapsi, kohta 5 v. Taidan varata ajan ja mennä papereiden kanssa juttelemaan... jos eivät anna, ei se ota kuin tunnin elämästäni.

Sitten sossuun, jos saa tuolleen "lainaksi", siinä ei oo korkoja varmaan?

Vihoviimeinen vaihtoehto on mennä ja ottaa pankista joku kulutusluotto...

Mene sossun vaan. Siellä lasketaan sun tämänhetkiset tulot, miinus hyväksyttävät menot. Jos jää miinukselle, sen saat sieltä.
Jos tulet saamaan takautuvaa tuloa ajankohdalle jolle sait sossusta rahaa, se sieltä saatu voidaan periä siltä osin takaisin. Eli silleen niinkuin lainaksi. Ilman korkoa.

Joo, ei toimeentulotuesta korkoa mene :) Varmaan maksavat sun koko vuokran ja ottavat sit asumistuen itselleen yms.

Mulla ei tuu sitä asumistukea kuin 169 e eli ei koko vuokraa (tai edes lähes). Mutta palkkatuloja jonkun verran tulee sitten 15.10 ja soviteltua päivärahaa sitten ehkä tuosta viikko-10 päivän päästä.

Vähäkin palkkatulo aiheuttaa että asumistuki loppuu, sinne mun pitääkin ilmoittaa ettei enää lokakuulle maksa.

Aiika monella saattaa muuten olla tämä sama homma, eli että kun saa työtä, pitää kauheasti kitkutella ennen kuin saa sen ekan palkan + mulla vielä se kun tuo ei oo kokoaikainen työ niin tulee sitä byrokratiaa siitä sovitellustakin päivärahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja äksyy;21950327:
Mene sossun vaan. Siellä lasketaan sun tämänhetkiset tulot, miinus hyväksyttävät menot. Jos jää miinukselle, sen saat sieltä.
Jos tulet saamaan takautuvaa tuloa ajankohdalle jolle sait sossusta rahaa, se sieltä saatu voidaan periä siltä osin takaisin. Eli silleen niinkuin lainaksi. Ilman korkoa.

Joo, toivon että antaisivat. Mä en varmaan nyt syyskuussa oo oikeutettu, mutta jos saan ajan syyskuun puolelle, niin pystyvätkö laskemaan sen lokakuulle, niin että saisin sen esim. kuun vaihteessa lainaksi?

Jos sulla on iso vuokranantaja niin aivan takuulla saat maksuaikaa sinne 15.päivään jos aiemmat vuokrat on maksettu. En lähtisi tuon vuokran takia mihkään sossuun, jos kyseessä on kertaluontoinen ongelma ja vuokra vain myöhästyisi pari viikkoa. Korot on niin vähäiset tuosta etteivät välttis niitä edes laskuta jos aikaisemmilta kuukausilta ei ole kertynyt viivästyskorkoa, ja perintäkuluja ei vuokran päälle tule jos soitat ja sovit asiasta etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti;21950957:
Jos sulla on iso vuokranantaja niin aivan takuulla saat maksuaikaa sinne 15.päivään jos aiemmat vuokrat on maksettu. En lähtisi tuon vuokran takia mihkään sossuun, jos kyseessä on kertaluontoinen ongelma ja vuokra vain myöhästyisi pari viikkoa. Korot on niin vähäiset tuosta etteivät välttis niitä edes laskuta jos aikaisemmilta kuukausilta ei ole kertynyt viivästyskorkoa, ja perintäkuluja ei vuokran päälle tule jos soitat ja sovit asiasta etukäteen.

Joo, lähinnä mä ajattelin, että jos saa parisataa puskuria ikään kuin lainaan, että ei tarvi pelätä jos lapsi tarviikin lääkettä tai uudet kengät tms. että mistä mä ne tempaisen... Kyllä mä sen vuokran saan sovittua.

Yhteistyössä