mitä tekisitte mun tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveissa kolmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haaveissa kolmas

Vieras
Haluttais miehen kanssa kolmas lapsi mutta: mulla on vaan satunnaisia pätkätöitä (ollu aina) ja eletään käytännössä miehen palkalla. Auto on vanha ja pieni ja esim takapenkille ei mahdu kolmea turvaistuinta. Uutta ja/tai isompaa ei ole varaa ostaa. Asumme kolmiossa joka on meille neljällekin ahdas. Meillä molemmilla on lisäksi velkaa. Elämme siis kädestä suuhun.
Vakituistatyötä en usko saavani, pelkkiä pätkiä. Molempien raskauksien kohdalla on käynyt niin ettei työsopimustani tietenkään ole uusittu ja työn on saanut äitiyslomani alkaessa joku toinen. Äitiyslomien jälkeen olen ollut tyhjän päällä ja kaikki on pitänyt alottaa nollasta. Harmittaa, ettäjos sattuisin saamaan jonkun työn, niin tiedän, että menetän sen viimestään siinä vaiheessa kun jäisin äitiyslomalle.
Ikää meillä on jo melkein 40 joten aikaa ei enää juuri ole.
Tyhmältähän tämä tuntuu mutta kun me niin haluttaisiin se kolmas lapsi...
Mitä te tekisitte?

Ei kai tuohon kukaan voi antaa suoraa vastausta, että niin tai näin teette. Joskaisen on kuunneltava sydäntään tämmösessä tilanteessa.

Minä henk.koht tuossa tilanteessa kylmettäisin sydämeni ja olisin tyytyväinen kahteen lapseen, ja keskittyisin perheen yllöäpitoon.

Meilläkin pieni auto, mutta väkisin on istuimet ängetty kyytiin, emme kyllä enää juuri matkusta mihinkään. Neljättä ei saisi tulla kun ei ole auton vaihto mahdollisuutta edes. Itse annan uran odottaa ja lapset on tässä ja nyt pieniä. Taloudellisesti mun mielestä pärjää kyllä, ehdin takoa rahaa joskus myöhemmin ja nyt eletään kädestä suuhun melkein, mutta mitä sitten..

Teidän pitää itse miettiä, mikä ratkaisu perheellenne on paras, kukaan muu sitä ei voi puolestanne päättää.
Itse ajattelen, että minun pitää itse huolehtia lapsistani myös taloudellisesti ja varmasti miettisin, onko minulla varaa heidän elättämiseensä. Entäs jos odottelette vaikkapa vuoden ja katsotte tilannetta sitten? Jos ikää on esim. 36 niin hyvinhän sinulla vielä muutama vuosi aikaa on saada lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Teidän pitää itse miettiä, mikä ratkaisu perheellenne on paras, kukaan muu sitä ei voi puolestanne päättää.
Itse ajattelen, että minun pitää itse huolehtia lapsistani myös taloudellisesti ja varmasti miettisin, onko minulla varaa heidän elättämiseensä. Entäs jos odottelette vaikkapa vuoden ja katsotte tilannetta sitten? Jos ikää on esim. 36 niin hyvinhän sinulla vielä muutama vuosi aikaa on saada lapsia.

Sepäs se ongelma onkin kun ei toi mn työtilanne tunnu muuttuvan miksikään. Tällasta se on ollut jo 10 vuotta. Ja siitä tää kaikki on kiinni loppujen lopuksi. Jos mulla olis edes minimipalkkainen työ niin ei mietittäis hetkeäkään. Mutta mulla on vaan 5-20 tuntia viikossa töitä eikä eden koko vuoden ajalle vaan sillon tällön. Ja ikää mulla jo 39:(
Ehkä me vaan kuitenkin yritetään sitä lasta vaikkei oo kyllä mitään järkeä...

Yhteistyössä