Mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ylityöllistetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ylityöllistetty

Vieras
Aloitin uudessa työssä vuodenvaihteessa. Työ oli mulle periaatteessa unelmapaikka, mutta nyt on tullut vastaan yksi erittäin negatiivinen asia. Mun edeltäjä oli tehnyt tätä työtä useita vuosia ja oli rakentanut koko työnkuvan niin, että oli vastuussa "kaikesta". Minulle on myös selvinnyt, että tämä tyyppi teki jatkuvasti ylitöitä (Käytännössä 8-18 vähintään) ja lisäksi kotona läppärillä siihen päälle.

Itse olen joutunut tekemään ylitöitä, mutta olen ajatellut, että kyllä se helpottaa kun opin hommat. Mutta eihän se niin ole. Töitä on vain liikaa. Ja duunipaikalla ei ole resursseja eikä osaamista.

Minä kolmen lapsen äitinä en oikein voi pitkällä tähtäyksellä jatkaa näin. Mitä tekisitte. Lähtisittekö vain pois vai miten tämmösiä asioita voi ratkaista. Minusta tuntuu, että koko firman pystyssä pysyminen on perustunut siihen, että mun edeltäjä on vaan hoitanut "kaiken". Palkka ei todellakaan vastaa vastuuta ja työmäärää...

Tutulta kuullostaa. Olin itse samankaltaisessa asemassa vuosia sitten. Koko ajan kävin keskusteluja vastuuni ja tehtävieni vähentämisestä esimieheni kanssa, mutta koskaan todellista muutosta ei tullut. Viikkotyöaikani oli 50 tuntia. Ei se nyt paha ollut, mutta pahempi oli se, että lomien aikana mun oli "pakko" olla yhteydessä työpaikkaani. Aika paljonkin...

Lopulta sain samantapaista duunia toisesta firmasta. Parempi palkka ja työtehtävät pystyy hoitamaan työajan puitteissa.

Sulla ei ole mitään velvollisuutta tehdä ylitöitä vaikka edeltäjäsi olisi niin tehnyt. Se on työnantajan vastuulla järjestää työt niin, että tekijöitä on tarpeeksi

Pidä palaveri esimiehesi kanssa ja kerro ettet ole valmis joustamaan kuten edeltäjäsi

• Tykkää
Reactions: IhQ
Nyt alkaa oikeesti keittää... Nyt tuli duunista. Tuosta ammattiliitosta en oikein tiiä. Mulla on vuoden määräaikainen pesti, jonka aikana on tarkoitus vakuuttaa. Sitä kautta saada vakihomma tai hyvät mahikset uuteen duuniin... Pitäskö vaan kestää tää vuosi jas tanssia työnantajan pillin mukaan ja sitten vaatia enemmän.

Työpaikalla on se asetelma, että vakiduunin saaminen jopa vaativammista tehtävistä tulevaisuudessa mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja räyh;29670048:
Että mua sieppaa ilmaseksi työtä tekevät ihmiset. Karhunpalvelus kaikille muille.

Moni ei tee työtä ilmaiseksi vaan uskoo, että sillä tavalla pääsee urallaan eteenpäin. Ja joillakin se meneekin niin. Itse tein aikoinaan monessa duunissa extraa. Halusin antaa itsestäni jopa paremman kuvan kuin mitä olin. No sen ansiosta pääsin eteenpäin. Nykyään sitten hyvässä duunissa josta selviää sillä 40 tunnilla viikossa...

Yhteistyössä