mitä tekisit tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
Ollaan ukon kans naimisissa onnellisesti. Lapsi on, työtä ja toimeentuloa.

MUTTA...

Muutin mieheni luokse silloin alkumetreillä kuusi vuotta sitten, inhosin jo tätä taloa silloin. Nyt olen heitellyt ilmaan talon myyntiä ja muuttoa yhteiseen kotiin jo kome vuotta. Alkaa olla jo suhdekin siinä kunnossa, ettei juteltua enää tästä asiasta oikein saa, ilman että mies alkaa karjumaan.

Syytä siihen, miksi mieheni ei muuttaisi, ei tiedetä.

Miten kauan vielä odotan tulevaisuuttani vai pakkaanko lapsen ja omat kampsuni ja muutan vihdoinkin kotiin? Olenko itsekäs, jos jätän mieheni tästä syystä pelkästään?

Onko kenelläkään ideoita, miten tätä asiaa alkaisi tästä eteenpäin viemään...

Ootko varma, ettei suhteessanne ole muuta vikaa? Ei kai kukaan hyvää miestä jätä pelkän talon takia?

Koita nyt saada joku järkevä puheyhteys mieheen tässä asiassa ja selvittäkään, mitä kumpikin haluaa ja miksi.

Tässä on vain se ongelma, etten uskalla enää edes aloittaa keskustelua, koska siitä seuraa riita.
Luulen, että syy tähän on vain niin yksinkertainen, että mies tykkää asua tässä ja on päättänyt talon ostaessaan ennen minua että asuu tässä lopun elämää. Lainaa ei olisi paljon enää maksettavana ja mies ei hirveästi haluaisi enää lainoja maksella.
Toinen syy tähän tilanteeseen on varmasti myöskin se, että mies kun tykkää ja minä en, niin se on miehelle henkilökohtainen asia. Se kait luulee, että arvostelen häntä kun yritän aina joskus tuskissani sisustaa täällä..

En tiedä, hankala paikka on kyllä tähän astisessa elämässä...

Täytyyhän jokaisen kodissaan viihtyä, siis myös sinunkin. Voisitteko päästä kompromissiin esim. tekemällä jonkinlaista remppaa? Osaisitko kuvitella taloanne eri tavalla sisustettuna mukavampana paikkana olla ja asua? Vai onko asuinaluekin sinulle vastenmielinen? Ikävä tilanne, koska minusta kodin pitäisi olla se paikka mihin on yleensä aina mukava mennä ja missä on mukava olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä on vain se ongelma, etten uskalla enää edes aloittaa keskustelua, koska siitä seuraa riita.
Luulen, että syy tähän on vain niin yksinkertainen, että mies tykkää asua tässä ja on päättänyt talon ostaessaan ennen minua että asuu tässä lopun elämää. Lainaa ei olisi paljon enää maksettavana ja mies ei hirveästi haluaisi enää lainoja maksella.
Toinen syy tähän tilanteeseen on varmasti myöskin se, että mies kun tykkää ja minä en, niin se on miehelle henkilökohtainen asia. Se kait luulee, että arvostelen häntä kun yritän aina joskus tuskissani sisustaa täällä..

En tiedä, hankala paikka on kyllä tähän astisessa elämässä...

Minä ymmärrän kyllä miestäsikin. jos lainakin melkein maksettu niin vaikeaa se on aloittaa ihan alusta taas kaikki. Eikö tosiaan remontilla saa viihtyisyyttä aikaiseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:
Miksi inhoat taloa?

Tämä ei vaan tunnu omalta. Vaikka kuinka yrittää sisustaa oman tyyliseksi ja remontoida niin ei vaan tule sitä tunneyhteyttä, että asuisi omassa kodissa. Haluaisin nimenomaan paikan, missä saisi ladattua akkuja töihin ja mitä voisin laitella ja sisustaa.

Seutukin on mielestäni ankeaa ja talo on niin syrjässä, että esim. tähän aikaan vuodesta pelkään pimeää ulkona.

Yhteistyössä