Vatsani pilaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatsantakiasyrjäytynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vatsantakiasyrjäytynyt

Vieras
Olen jo puolitoista vuotta kärsinyt todella pahasta stressi vatsasta.

En edes muista milloin tämä alkoi, mutta ruokavaliossani ei pitäisi olla mitään kummallista - olen "kokeillut" jättää eri ruokia pois ja kokeilla uusia josko minulla olisi joku allergia, mutta tästä ei ole kyse. Minulla ei myöskään pitäisi olla laktoosi-intorelanssia eikä keliakiaa.

En uskalla pyytää ketään uutta tuttavuutta meille kylään, enkä uskalla itse myöskään mennä kenellekkään kylään - en uskalla mennä edes pidemmälle automatkalle. Olen ennen tätä vaivaa myös rakastanut matkustelua, ja tehnytkin sitä jos jonkin verran - mutta viimeeksi kun istuin lentokoneessa lupasin, etten enään ikinä lähde mihinkään jos olo on kokoajan tälläinen. Asiasta on tullut itselleni aivan järkyttävän suuri - nykyään mahaani alkaa kiertää jo kun mietin, että pitäisi lähteä lenkille tai ruokakauppaan (joka on taloyhtiön alakerrassa).

Tein melkoisen harppauksen asiassa, kun olin lupautunut menemään mieheni kanssa elokuviin, ja meninkin. Yleensä vältän kaikki tuollaiset, missä tiedän että joudun istumaan eikä vessaan ole niin helppo lähteä.

Tilanne on äitynyt niin pahaksi, että en uskalla hakea töihin enkä kouluun. Suunnitelmissani oli kouluttautua vielä vähän pidemmälle, mutta kun edes mietin tulevaisuuttani mahani ottaa minussa vallan. Olen kaikenaikaan masentunut ja alan syrjäytymään todella pahasti. Olen nykyään mielummin hereillä yöaikaan kuin päivisin, koska silloin uskallan mennä herkemmin ulos kun siellä ei ole ihmisiä juuri ollenkaan.

Lääkärit eivät ota asiaa tosissaan, eivätkä käsitä kuinka paha tilanteeni on vaikka kuinka vakuuttelen. Syön maitohappobakteereita, minulla on aina laukussa Imodiumia ja yritän olla stressaamatta. Mikä enää avuksi?

Oletko kokeillut Precosaa? On probiootti, ei kuitenkaan maitohappobakteeri vaan hiiva. Äitini sai sillä todella pahan oireilunsa kuriin. Suht kallistahan se on, mutta mitäpä sitä ei elämänlaadusta maksaisi. Ja sitten kannattais varmaan harkita myös jollekin psykologille menoa, tuo ei kuulosta nimittäin enää pelkästään fyysiseltä vaivalta kun alkaa rajoittaa noin paljon elämää.

Mun miehellä mahan roplatus parani, kun sydämen varjoainekuvauksessa lääkäri totesi sepelvaltimon 80 %:n tukoksen ja teki pallolaajennuksen. Hänen ei tarvitse enää jatkuvasti syödä Relatabsia. Tässä tapauksessa oli sydänperäistä.

Mulla on stressivatsa ollut22 vuotta.Syön rauhottavia jos pitää jonnekkin mennä.En siis syö niitä kotona ollessa.Kaikki kauppa ym muut reissut ovat yhtä tuskaa ja elokuvissa en ole käynyt vuoden 2002 jälkeen.Käyn myös terapiassa (käynyt 10 vuotta) mutta eipä siitä ole oikein apua ollut.Maha todellakin sanelee mun elämän.Toivon että sinä löydät avun ja että sun ei tarvitse kärsiä näin pitkään.

[QUOTE="vieras";29181802]Mulla on stressivatsa ollut22 vuotta.Syön rauhottavia jos pitää jonnekkin mennä.En siis syö niitä kotona ollessa.Kaikki kauppa ym muut reissut ovat yhtä tuskaa ja elokuvissa en ole käynyt vuoden 2002 jälkeen.Käyn myös terapiassa (käynyt 10 vuotta) mutta eipä siitä ole oikein apua ollut.Maha todellakin sanelee mun elämän.Toivon että sinä löydät avun ja että sun ei tarvitse kärsiä näin pitkään.[/QUOTE]

Voisitko mahdollisesti kokeilla jotain muuta vai tyydytkö tilanteeseen. Tosin kyllä saattaa vaatia ihan omaa aktiivisuutta ja halua korjata asioita.

[QUOTE="vieras";29181875]Voisitko mahdollisesti kokeilla jotain muuta vai tyydytkö tilanteeseen. Tosin kyllä saattaa vaatia ihan omaa aktiivisuutta ja halua korjata asioita.[/QUOTE]

Luuletko tosiaan etten ole kokeillut vaikka mitä?Kognitiivista terapiaa myöden.Hypnoosia ja vaikka mitä.Rahaa on palanut mutta apua en ole saanut.Kokeilin jopa syömättömyyttä (joo erittäin typerää).En ole luovuttanut vaan jatkan edelleen avun löytämistä.Menköön vaikka viimeset siemen perunat mut näin en aio elää loppuelämääni

mahdollisesti siitepöly allergia ? Tiedän tapauksen jossa oireet samat kuin sinulla, mitään keliakiaa tms ei koskaan löytynyt.
Viljaton ruokavalio kuitenkin auttoi , vaikka ei ole vilja allergiaa eikä keliakiaa eikä muutakaan mutta jollakinlailla tuo heinäkasvien sukulaisuus noihin viljakasveihin vaikutti myös suolistossa.
Ei siitä haittaa ole vaikka kokeilet, eron huomaat jo viikossa toisena viikkona pahenee hetkellisesti kun turvonneet suolet rauhoittuu ja niiden kätköistä irtoo jos jonkinlaista kuonaa.
Tiedän että toiset ovat saaneet apua tuotteesta nimeltä VI-Siblin auttaa tasapainottamaan vatsaa, kokeile sitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vatsantakiasyrjäytynyt;29181679:
En edes muista milloin tämä alkoi, mutta ruokavaliossani ei pitäisi olla mitään kummallista - olen "kokeillut" jättää eri ruokia pois ja kokeilla uusia josko minulla olisi joku allergia, mutta tästä ei ole kyse. Minulla ei myöskään pitäisi olla laktoosi-intorelanssia eikä keliakiaa.

Oletko kokeillut olla ilman viljaa, riisiä ja perunaa kahta viikkoa? Jos et, niin kokeile. Mutta siinä pitää olla ehdottoman tarkka.

VHH:ta ehdottaisin minäkin kokeilemaan. Viljat, perunat, riisit ja sokeri pois, vältä makeutusaineita. Säännölliset ruoka-ajat 3-4 krt vuorokaudessa.
Ei ole minullakaan todettu ruoka-aineallergioita, mutta tällä pärjään. Jopa crohnin syndroomasta kärsineet ovat kertoneet positiivisia kokemuksia VHH-ruokavaliosta.

Yhteistyössä