Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sareiv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sareiv

Vieras
Oon yksin kotona lasten kanssa. Nuorimmalla on ollu viime yönä kurkunpääntulehdusta ja henki ahtaalla. Hyvin todennäköisesti myös ensi yönä. Jos joudun lähtemään päivystykseen tuon nuorimman kanssa, niin mitä ihmettä teen noille muille lapsille (3kpl). Mukaan ne varmaan on pakko ottaa. Siis en harkitsekaan kotiin keskenään jättämistä, mut suostuiskohan taksikuski ootteleen sairaalan pihassa autossa lasten kans sen aikaa, kun käyttäisin spiiralla pienintä. Nukkuisivat kuitenkin nuo lapset ihan takuu varmasti. saishan se maksun tietty odottamisestakin..
No ei varmaan noin onnistuis, mutta ei mitenkään helppo yhtälö 4 puoliunista lasta ja ite viimeisillään raskaana. Olisko vinkkejä tähän tilanteeseen?

Toivottavasti kuitenkin selvitään kotona!

Alkuperäinen kirjoittaja sareiv:
Oon yksin kotona lasten kanssa. Nuorimmalla on ollu viime yönä kurkunpääntulehdusta ja henki ahtaalla. Hyvin todennäköisesti myös ensi yönä. Jos joudun lähtemään päivystykseen tuon nuorimman kanssa, niin mitä ihmettä teen noille muille lapsille (3kpl). Mukaan ne varmaan on pakko ottaa. Siis en harkitsekaan kotiin keskenään jättämistä, mut suostuiskohan taksikuski ootteleen sairaalan pihassa autossa lasten kans sen aikaa, kun käyttäisin spiiralla pienintä. Nukkuisivat kuitenkin nuo lapset ihan takuu varmasti. saishan se maksun tietty odottamisestakin..
No ei varmaan noin onnistuis, mutta ei mitenkään helppo yhtälö 4 puoliunista lasta ja ite viimeisillään raskaana. Olisko vinkkejä tähän tilanteeseen?

Toivottavasti kuitenkin selvitään kotona!

Voi ei:( eikö teillä ole mitään tukiverkkoa oikeasti vaikka lapsia on noin paljon:( hattua pitää kyllä nostaa jossei ole (tai muutenkin.)

ota lapset mukaan sinne päivystykseen, voivat siellä nukkua sitten, taksilla se on helkutin kallista :/

Mies sattuu olemaan koulutuksessa 500km:n päässä tällä hetkellä. Ei oikein nopeasti pääse sieltä.
Sukulaiset asuu noin 100km:n päässä, et menee turhan kauan tänne ajaa, jos kiire tulee.

Enköhän saa taksilapun tässä tilanteessa kuitenkin päivystyksestä, niin ei itelle jää kuin omavastuu sitten. Oon valvonu sen verran, että en kyllä edes auton rattiin ite uskaltais lähteä.

En tiiä, tietty jos kehtais tuohon naapuriin soittaa, et tulis toinen tähän siksi aikaa. Mut jotenkin tuntuu helpommalta ottaa vaikka kaikki mukaan..

Meille sanoivat päivystykses ku saman takii nyt kahtena iltana poikaa käytetty et ambulanssin voi tilata tossa tapaukses, niillä ne avaavat mukana autossa, apu tulee nopsaan.Soita lanssi vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Sun on ihan pakko hankkia teille joku turvaverkko! Tavalla tai toisella. Ei tietty auta heti ensi yöksi, mutta silti.

Siis kyllä meillä hoitoapua on tarvittaessa, mutta yöajat on aika mahdottomia ja kovin lyhyellä varoitusajalla. Kun meneehän siihen aikaa, et ajaa tänne 100km:n päästä. Ja kun ei ole edes varmaa, että täytyisi lähteä mihinkään. Voi hyvin olla, et pärjätään kotonakin.

Avaavaa lääkettä on pojalle, mut se ei hirveästi tuohon kurkunpääntulehdukseen auta tietenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja sareiv:
Mies sattuu olemaan koulutuksessa 500km:n päässä tällä hetkellä. Ei oikein nopeasti pääse sieltä.
Sukulaiset asuu noin 100km:n päässä, et menee turhan kauan tänne ajaa, jos kiire tulee.

Enköhän saa taksilapun tässä tilanteessa kuitenkin päivystyksestä, niin ei itelle jää kuin omavastuu sitten. Oon valvonu sen verran, että en kyllä edes auton rattiin ite uskaltais lähteä.

En tiiä, tietty jos kehtais tuohon naapuriin soittaa, et tulis toinen tähän siksi aikaa. Mut jotenkin tuntuu helpommalta ottaa vaikka kaikki mukaan..

No soita ihmeellä, kyllä mä ainakin menisin jos olis noin tosi kyseessä ja hehän voivat jatkaa siellä teillä uniaan, jos muut lapset nukkuu! Annat vaikka jonkun palkkionkin säästyneillä taksirahoilla.

Vie lapses vain pihalle kylmää ilmaa hengittämään. Meillä on 2v. pojalla ollut monta aikas pahaa kurkun pään tulehdusta ja sillä se on helpottanut. Siellä pihalla ollaan siis oltu ihan useampia minuutteja ja sen jälkeen avoimen ikkunan alla juotu jotain kylmää juomista.

Jos päivystys kirjoittaa teille taksilapun EDESTAKAISELTA matkalta, niin taksi odottaa pihassa mutta sekin on max. suunnilleen pari tuntia mitä se alkaa siinä odotella. 38? maksaa tunnilta, kun taksi seisoo pihassa. 9.25? on per sivu omavastuu, mitä joudut maksaan, vaikka kela korvaakin kaiken muun. Edestakaiselta matkalta omavastuu on 18,50?. Ja sekin riippuu paljolti kuskeista. Mut taksikuskin tehtäviin ei kyllä kuulu lapsen vahtiminen. Kuskeja on niin moneen junaan. Hanki tukiverkko!

Kyllä se taksi varmaan odottaa siellä vaikka koko yön, kun mittari raksuttaa. Mutta jotenkin mua hyytää ajatus, et jättäisin omat lapseni VIERAAN taksikuskin hoteisiin. Ottasin lapset sairaalaan mukaan, vaikka se hankalaa onkin. Mut se on vaan yks yö.

Pakkasta -25 astetta tällä hetkellä ja pojalla lisäksi astma, joka taas ei tykkää niin kylmästä.. Eli tekee niin tai näin, niin suossa ollaan.

Kurkunpääntulehdus tarvis sitä kylmää, mut sitten pahenee astmasta johtuva ahdistus. Ettei vaan liian helpoksi menis. :whistle:

Meillä on kyllä ollu paljon noita laryngiittejä et sinällään tiedän kotihoidon, mut tää nuorin on vähän haastavampi tuon astmansa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos päivystys kirjoittaa teille taksilapun EDESTAKAISELTA matkalta, niin taksi odottaa pihassa mutta sekin on max. suunnilleen pari tuntia mitä se alkaa siinä odotella. 38? maksaa tunnilta, kun taksi seisoo pihassa. 9.25? on per sivu omavastuu, mitä joudut maksaan, vaikka kela korvaakin kaiken muun. Edestakaiselta matkalta omavastuu on 18,50?. Ja sekin riippuu paljolti kuskeista. Mut taksikuskin tehtäviin ei kyllä kuulu lapsen vahtiminen. Kuskeja on niin moneen junaan. Hanki tukiverkko!

En mä kyllä usko, et kauaa tarvii ootella tuon kanssa sitä spiiraa ja lääkäriä. Aina ollaan päästy heti, kun ahtaalla kerran on.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Kyllä se taksi varmaan odottaa siellä vaikka koko yön, kun mittari raksuttaa. Mutta jotenkin mua hyytää ajatus, et jättäisin omat lapseni VIERAAN taksikuskin hoteisiin. Ottasin lapset sairaalaan mukaan, vaikka se hankalaa onkin. Mut se on vaan yks yö.

Niin, kyllä se oottaa siellä, jos asiakas maksaa ITSE sen lystin, oottaa vaikka viikon. Kela kun ei lähde korvaamaan kovin pitkiä odotusaikoja, valitettavasti. Ja mä kyllä tiedän, koska olen taksikuskin vaimo. Taksilappuun voi kyllä tosin perustella pidempiäkin odotusaikoja. Se on vähän niin ja näin, kun ei voi tietää, meneekö se kelalla läpi.

Mä soittaisin jo nyt naapurille ja selittäisin tilanteen. Jos naapurista ei ole apua, niin soittaisin ambulanssin joka saisi viedä lapsen päivystykseen, itse jäisin kotiin nukkuvien kanssa kunnes heille saadaan joku seuraksi.