Mitä tekisit tässä tilanteessa? anoppi ja joulu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siskoni on sairas ja hänellä elinaikaa ehkä 2 ehkä 6 kuukautta. Olen siskoni kanssa todella läheinen. Haluan viettää jäljellä olevaa aikaa siskoni kanssa. Olen sanonut miehellekin, että sisko on meillä tämän joulun. Hänelle sopii tämä asiaa mainiosti. Tieto tuli myös sekä äidilleni että anoppille. Äiti on halukas myös tulla meille mikä sopii meille. Anoppi taas sitä mieltä, että kaikkien hänen lasten lastenlasten täytyy olla heillä jouluna. Hän ei halua tulla meille. Lapset haluavat olla kotona serkkujen ja tätinsä kanssa.
Nyt anoppi lähettelee koko ajan viestejä miten kehtasin pilata hänen joulu. Mies on keskustellut hänen kanssa, mutta ihan turhaa. En edes vastaile hänen soittoihin ja viesteihin, mies vastaa jos haluaa.
Missään vaiheessa ei olla kielletty lapsia menemästä sinne ja hän on tervetullut meille. Valitettavasti haluan aikaa siskoni kanssa. Olen työelämässä ja yritän kaikin tavoin helpottaa siskoni oloa. Enkä ymmärrä sitä miten toinen ihminen vähentelee toisten sairautta, tässä tapauksessa anoppi.

Miten te olisitte tehneet tälläisessa tilanteessa?

En mitään toisella lailla muuta kuin sen että olisin "velvoittanut" lapsetkin olemaan tätinsä kanssa ehkä viimeisen joulun jos eivät itse olisi tajunneet (vaan olisivat ehkä halunneet mennä anoppilaan).

Anna anopin viettää rattosa joulu kotonaan ja oo sä kotonas siskon kaa. Antaa anopin mäkättää. Varmaan ton jälkeen ei pahemmin tee mieli kylään anopin luokse kun se on noin tyhmä.

Helppoa, sisko teille jouluksi ja anoppi saa raivota yksin kotonaan joulun jos ei osaa tuon vertaa asettua toisen ihmisen tilanteeseen. Eli toisinsanoen tekisin niinkuin haluan anopilta välittämättä.

Kertoisin anopille, että olen todella pettynyt, etten saa häneltä yhtään lohtua ja empatiaa vaikeaan tilanteeseen, kun siskoni tekee kuolemaa. Kertoisin, että mulla on nyt todella raskasta, ja en surun murtamana jaksa enää kuunnella mäkätystä aiheesta. Pyytäisin, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, lopettaisi yhteydenotot, koska en jaksa yhtään ylimääräistä mielipahaa nyt. Muistuttaisin, että anopin onneksi siskoni on ensi jouluna kuollut, ja sen jälkeen ei ole enää ikinä pilaamassa anopin joulusuunnitelmia. Jos ei tuon jälkeen tajuaisi pyytää anteeksi tai edes pitää naamaansa kiini, vaan jatkaisi valitusta, kertoisin, että turha odottaa meitä luokseen sitten kun itse viettää viimeisiä joulujaan, yksin saa ne viettää niin kuin toivoisi siskonikin viettävän.

Kotona, siskosi ja omat lapset sinne, lapsetkin saa rakkaan muiston tädistään. V*tut anopista, itsekeskeinen päsmäri taitaa olla ja syyllistää sinua kun hänen suunnitelmat meni toisin. Pidä pintasi ja eläkä yhtään suostu anopin syyllistämään sinua.

[QUOTE="vieras";29187984]Mentäisiin varmastikin anopille. Aloituksesta ei käy ilmi mitään tärkeää miksi pitää anoppi hylätä.[/QUOTE]

Hienoa! Toivottavasti sinutkin jätetään yksin joulun viettoon, jos sairastut vakavasti.

Ehdottomasti vietät joulun siskosi kanssa. Ja anoppi saa kiukutella typeryyttään ihan rauhassa. Ei tuossa ole edes mitään sen kummempaa miettimistä. Anoppi saisi opetella käytöstapoja ja toisten ihmisten arvostamista!!!!

Helppoa tosiaan, annat anopin tukehtua raivoonsa ja vietät siskosi kanssa joulun! Tuollaisessa tilanteessa (ja kaikissa muissakin tilanteissa) sisko menee anopin edelle.

Mulla tosin on ärsyttävä anoppi enkä juurikaan ole hänen kanssaan tekemisissä!

Itse en sekuntiakaan miettisi mitään muuta. Jos oma läheiseni olisi kuolemassa pian niin ehdottomasti haluan olla kaiken työltä liikenevän vapaa-ajan sekä joulun hänen kanssaan. Muiden mielipiteillä ja haluamisilla ei ole mitään merkitystä.

Älä taivu manipuloinnin ja painostuksen alla jos anoppisi sitä yrittää.

[QUOTE="MaN";29188143]Kysymys kuuluukin että kuinka munattoman miehen olet nainut jos hän ei omaa äitiään saa tässä asiassa "ojennukseen"?[/QUOTE]

Mulla tuli sama mieleen.
Mies kertomaan vielää kerran äidilleen asian laidan ja sen jälkeen radiohiljaisuus.

Mun mutsi vois olla just tollanen, mut nykyään se tietää, et jos ei kerrasta usko, niin jää puoleksi vuodeksi- vuodeksi vaille kontaktia.

Oletteko te kertoneet anopille, että siskosi kuolee? Jos tämä asia on tehty selväksi niin täytyy sanoa, että sulla on empaatiokyvytön anoppi. Älä välitä moisesta vaan nauti joulusta siskosi kanssa.

Anoppi tietää siskon sairaudesta. On vaan ilmoittanut, että ei kukaan voi tietää miten kauan hän vielä elää. Ja jos toi ukko olisi "munaton", niin joutuisin itse kuuntelemaan anopin valitusta koko ajan. Ukko jo kasvotustenkin kävi keskustelemassa anopin kanssa.
Joku mainitsi, että anoppia olisi hylätty jouluksi, mutta kun homman nimi oli se, että häntä on kutsuttu meille jouluksi eikä kukaan antanut pääsykieltoa meidän taloon.
Ukko kun keskusteli hänen kanssa niin pisti vaihtoehdoksi: Tai tulee meille jouluksi ilman ylimääräistä kiukkuttelua tai on tulematta. Myös ilmoitti hänelle, että jättäisi minut rauhaan ja lopettaisi jatkuvan vinkkumisen.
Ihmettelen vaan miten on mahdollista jos/kun joku kertoo, että on sairas niin toinen vaan rupea ajattelemaan vaan itseään!?

Yhteistyössä