mitä tekisit jos tietäisit että kaveri pettää puolisoaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksi pitäisi puuttua muitten asioihin??? korkeintaan voisin kaverille MUTTA VAIN JOS KYSEESSÄ TOSI HYVÄ KAVERI, vihjata että olen kuullut/nähnyt jotain... osaisi miettiä että kohta käry saattaa käydä kun muutkin näkee/kuulee... eli voisi sitten miettiä kumpaa suhdetta haluaa jatkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Sanoisin kaverin puolisolle.

No on siinäkin kavereita...Oikein tosi ystäviä.

Minä ainakin kertoisin kaverille tietäväni asiasta ja antaisin kaverin tehdä omat päätöksensä.Tosin tämmöstä tilannetta tuskin tulisi että kaveri ei olisi itse asiasta minulle avautunut...

Jos kaveri olisi vain ei niin läheinen kaveri niin sitten antaisin asian olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Minä ainakin kertoisin kaverille tietäväni asiasta ja antaisin kaverin tehdä omat päätöksensä.Tosin tämmöstä tilannetta tuskin tulisi että kaveri ei olisi itse asiasta minulle avautunut...

Onko se tosiystävyyttä, että ei välitä? Mun mielestä avioliitot menee ystävyyden edelle. Siinävaiheessa jos minun ystäväni pettää, en koe tarvetta olla hänelle lojaali, vaan hänen puolisolleen, joka on tullut petetyksi.

Onko se tosiystävyyttä, että ei välitä? Mun mielestä avioliitot menee ystävyyden edelle. Siinävaiheessa jos minun ystäväni pettää, en koe tarvetta olla hänelle lojaali, vaan hänen puolisolleen, joka on tullut petetyksi.

Kyllä mun oikeat tosi ystävät on mulle tärkeämpiä kuin heidän avioliitot noin kärjistetysti sanottuna!! he kaikki on kuuluneet mun elämään vuosikausia ennen kuin näitä miehiään ovat edes tavanneet, en todellakaan voisi heidän luottamustaan pettää laulamalle miehilleen tollaisia....

Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:

Kyllä mun oikeat tosi ystävät on mulle tärkeämpiä kuin heidän avioliitot noin kärjistetysti sanottuna!! he kaikki on kuuluneet mun elämään vuosikausia ennen kuin näitä miehiään ovat edes tavanneet, en todellakaan voisi heidän luottamustaan pettää laulamalle miehilleen tollaisia....

eli tärkeämpää on pitää välit kunnossa ystävään, joka tekee väärin, kuin kertoa sille miehelle? Mä en vaan tajua, jos ystävä ton takia katkois minuun välit, niin ihan itseään saisi kyllä syyttää, nimittäin minähän en ole koko soppaa edes keittänyt, vaan ystävä itse, pettämällä.

mulla ei ole PahaSilmän ja Nöppösen kaltaisia ystäviä. Tai eiväthän he varmaan osaa ystäviä edes ollakaan, tekopyhiä moralisteja vaan. Jos avioliitot teillä menee kaikkien edelle, niin antakaa sit saakeli edes olla niiden, ettekä mene härkkii toisten asioita.

Kaverille varmaan sanoisin, että tiedän asiasta ja jos hän sitten haluaa siitä avautua, niin avautukoon. En koe, että minulla on velvollisuutta kertoa kaverin kumppanille.

En ole varma mitä tekisin, jos tietäisin asiasta jossa tilanne toisinpäin, eli kaverin kumppani pettäis ja tietäisin siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja diipa:
mulla ei ole PahaSilmän ja Nöppösen kaltaisia ystäviä. Tai eiväthän he varmaan osaa ystäviä edes ollakaan, tekopyhiä moralisteja vaan. Jos avioliitot teillä menee kaikkien edelle, niin antakaa sit saakeli edes olla niiden, ettekä mene härkkii toisten asioita.

onnneksi minulla ei ole ystävää joka laittaa peittelemään omia tekemiään vääryyksiä. minulla on ystäviä joita on petetty ja pettäjiä, minä olen kertonut pettämisestä ystävälleni jonka mies petti ja ystävän miehelle jota ystävä petti. välit yhteenkään ihmiseen ei ole mennyt, mutta kaikkien tarpeeton loukkaaminen ja nöyryyttäminen on loppunut pettäjien puolelta siihen.

No, itse vastaavassa tilanteessa toivoisin kaverin kertovan, joten luultavasti kertoisin. Tai riippuu kaveristakin. Yksi on sanonut, ettei haluaisi tietää, jos mies pettäisi...

Ainakaan kaverin puolisole en kertois: sanasaattaja ammutaan aina ensin ja näissä tilanteissa eritoten.
Oikein läheisen ihmisen voisin kiristää kertomaan "joko kerrot ite tai teen asiasta julkisen" Mutta periaatteessa noi on niin henk.koht. asioita, että taustalta voi löytyä niinkin yllättävä seikka, että myös kaverin kumppani tietää siitä jo.

mikä kaverin suhteessa on pettämistä? Seksin harrastaminen muiden kuin puolison kanssa, kun ei läheskään aina sitä ole. Ja yleensä ns. vapaasta suhteesta ei kaikille kavereille puhuta, vaan hyville ystäville.

mikä kaverin suhteessa on pettämistä? Seksin harrastaminen muiden kuin puolison kanssa, kun ei läheskään aina sitä ole. Ja yleensä ns. vapaasta suhteesta ei kaikille kavereille puhuta, vaan hyville ystäville.

Mun kavereilla on vähän erilainen arvomaailma. kyllä sen verran asioista on puhuttu, ettei kellään ystävälläni ole mitään vapaata suhdetta.

Tässä ketjussa taas näkee hyvin ristiriidan ihmisten mielipiteistä.
Tytsin ketjussa ei pidetty pettämistä oikeen minään ja tässä taas moraali soi niin korkealta ja kovaa.

Minä en kertoisi, ei oo mun asia kertoa. Ja ystävää en ikinää voisi pettää vasikoimalla sen asioita.
Ja yleensähän näissä asioissa käy niin, että pettäjä ja petetty sopivat riitansa ja anteeksi annetaan puolin ja toisin ja sanansaattaja ammutaan...
sit saat ihmetellä, että miksiköhän ne ei enää paljoo sun seuraa kaipaa....

onneksi mulla ei oo teidänlaisianne "ystäviä". ei ole mun asia mennä sorkkimaan kenenkään avioliittoon, ystävät pysyy ystävinä, pettää sitten miestään tai ei.

Yhteistyössä