Mitä tekisit, jos naapuri häiriköisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Asumme omakotitalossa. Naapurissa asuu kahdeksanhenkinen perhe. Lapsia on viisi poikaa ja yksi eskari-ikäinen tyttö. Pojat ovat jo murkkuikäisiä. Alusta asti on ollut vaikeata asua tässä. Naapurin rouva on tekoystävällinen, mutta samalla sivulausessa valittaa mm.liian kovaäänisestä ruohonleikkuristamme, siitä, että meidän pihalla on poltettu joskus tupakkaa, siitä kun veljeni lähti joskus illalla jenkkiautolla aika myöhään meiltä ja siitä kuului liian kova ääni. Lisäksi lapsemme kulkevat hänen mielestään liian paljastavissa vaatteissa (tytöllä spagettiolkaiminen tavallinen kesämekko) omalla pihallamme. Meillä on häne mielestään kesällä myös liian pitkä ruoho yms.
Tässä oudot tapahtumat:
1.kun muutimme meillä oli kaksi kissaa. Joku hakkasi toiselta kissaltamme selän poikki ja se jouduttiin sen vuoksi lopettamaan.
2.Joku levitti postimme pitkin lähimetsää.
3.Joku päästi viime talvena kanit pupulasta karkuun aittaan.
4.Joku varasti postiamme tänä vuonna, jonka seurauksena sai yllättäviä karhukirjeitä.
5.toissayönä joku oli jälleen käynyt pupulassa. Kanien juomapullo oli puhkottu ja kanit oli laskettu häkistä aitan puolelle, jossa olivat joutuneet olemaan ilman vettä ja ruokaa päivän ajan.

Tuossa on joitakin outoja tapausia. Lisäksi kesällä naapurin lapset (nuorin poika) asettivat kissankuvan (meillä on kissoja) oman tallinsa seinälle ja heittivät siihen tikkaa. Samalla ilkkuivat ja kerskuivat siitä meidän kuusivuotiaalle tytölle, joka oli kauhuissaan ja itki.
Pari kertaa olen yllättänyt naapurin emännän omenavarkaista meidän pihalta. Selitykseksi hän on sanonut, että meillä on niin paljon ja hän tarvitsee piirakkaan.

Viime kesänä mieheni huomautti naapurin isännälle pitkään jatkuneesta kiusaamisesta, jota hänen tyttärensä harjoittaa meidän lastamme kohtaan esikoulussa ja vapaa ajalla. Lapsi myönsi tekonsa ja pyysi anteeksi. Jälkeenpäin perheen äiti tuli kuitenkin haukkumaan minut, koska puutun liikaa asioihin (tarkoitti tällä kiusaamisasiaa).

Olen voimaton. En tiedä mitä tekisin? Pitääkö perheeni myydä talo pois ja muuttaa? En viitsisi riidellä heidän kanssaan, koska asiat vain pahenevat, jos huomautan jostain.

Ei kiva ei... ensi alkuun kannattaisi lukollinen postilaatikko hankkia ja saisiko sinne pupulaankin lukon. Ei kiva, jos joutuu kokoajan olemaan varpaillaan ja pelkäämään naapureita... mutta ei se oman talon myyminenkään voi ainut ratkaisu olla :/

Alkuperäinen kirjoittaja porsa:
:o aika kummallista porukkaa, ihan leffa ainesta. ja siis tosi rankkaa varmaan teille. en tiedä mitä tekis..

Sairastuin tänä vuonna paniikkihäiriöön kilpirauhassairauden seurauksena. Käydessäni terapiassa kerroin naapuripiinasta ja hoitaja varoitti, että perheen äidillä saattaa olla jonkinlainen persoonallisuushäiriö, eikä siis hänen kanssaan kannata keskustella ollenkaan. Se tekee vielä asian vaikeammaksi, kun tietää, ettei hänelle voi sanoa mitään, koska saattaa saada raivareita.

Lukollinen postilaatikko, valvontakamera... Rikosilmoituksen olisin tehnyt eläinrääkkäyksestä kissan vuoksi ja takuulla rikkonut naapurisovun jos joku olisi lemmikkiini koskenut.

soittaisin poliisille, tai ainakin lakimihehelle??

meillä on puhkottu auton renkaita useammin ku kerran, rikottu autosta laseja, käyty pihalla humalassa rähisemässä porukalla, tehty kaikenlaista kiusaa ja jäynää mitä on keksitty.. heitelty ulkoroskista tai ajettu autolla sitä päin, samaa postilaatikolle.....

2metrinen sementti-aita reunustamanaan pihaanne ja portti takoraudasta ja postille reikä siitä aidan läpi...luulisi naapurien pysyvän omalla puolellaan...mutta joo muuta en osaa kyllä sanoa, itse asunut pienenä myös inhottavien naapureiden kanssa, toiset naapurit myrkytti koiramme :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt hankitte ehdottomasti lukot postilaatikkoon ja pupulaan, ja valvontakameran myös!

valvontakamera onkin hyvä idea!! meille harkittiin kameraa pihan ainoalle sisäänkäynnille tohon autopaikan viereen. onneks ei sit tarvinnu ku naapurien hölmöilyt loppuivat viime vapun jälkeen. tulivat jopa pyytämään anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Oletko soittanut poliisille, jos postia häviää ym.?

Kun postia katosi ekankerran, siis kun löytyivät metsästä en ilmoittanut mihinkään, koska en voinut olla varma, jos vaikka omat lapset olisivat käyneet laatikolla (olivat silloin niin pieniä). Vasta nyt olen varmistunut, että kysymyksessä on ilkivalta, koska joulukuussa sain pari karhukirjettä. Alkuperäistä postia en ole edes nähnyt. Ilmoitin postiin, että meiltä on kadonnut posti, jos kysessä olisi jakelijan vika. Olen kuitenkin melko varma, että kyseessä on naapurin poika. Tänään aloin ajattelemaan ensimmäistä kertaa rikosilmoituksen tekemistä, muttase saattaisi vaikeuttaa elämäämme entisestään, jos poliisit kävisivät naapurissa kyselemässä, niin pelkään että saattaisi talo syttyä tuleen sen jälkeen. Mitään selviä todisteita ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Muuttaisin pois.

Niinpä, mutta epäreilua sekin on. Tehän tässä olette kärsimään joutuneet, ei ole kohtuullista että joutuisitte myymään talon, ostamaan uuden ja muuttamaan. Mieluummin naapurit vastuuseen tekosistaan.

Kiitos vastauksista. Talon myyminen houkuttaisi, mutta ongelmaksi tulee sitten raha-asiat. Saimme tämän aika edullisesti ja olemme rempanneet kaikki kuntoon. Emme löydä ainakaan täältä yhtä hyväkuntoista taloa niin, että selviäisimme ottamatta lisälainaa.

osa asioista jo rikollista, ei mitään syytä hyväksyä. Itse ilmoitan kaikesta herkästi. Olen maksanut asunnostamme aikoinaan miltei 2 milj. mummoa, joten haluan rahoilleni vastinetta. Vihastuttaa, että sosiaalivirasto yrittää joskus vuokrata taloyhtiömme asuntoja ja asuttaa niihin epämääräistä ainesta. Näissä tapauksissa olen aloittanut armottoman soittelurumban ja vaatinut lapsillemme kasvurauhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Kiitos vastauksista. Talon myyminen houkuttaisi, mutta ongelmaksi tulee sitten raha-asiat. Saimme tämän aika edullisesti ja olemme rempanneet kaikki kuntoon. Emme löydä ainakaan täältä yhtä hyväkuntoista taloa niin, että selviäisimme ottamatta lisälainaa.

Asuntokauppa on muuten tällä hetkellä ihan jäissä eli tuskin saisitte omaanne edes myytyä, paitsi hirvittävällä alihinnalla.

järkyttävä tilanne. meilläpäin asuu samanlainen häirikköperhe mutta itse emme onneksi asua heidän lähinaapurissa mutta olen kuullut miten heidän kanssa on VAIKEAA.
En osaa sanoa mitä teidän kannattaisi tehdä.

Sairasta porukkaa naapurissanne asuu, voi itku sentään!

Yhteistyössä