Naapuriin muutti perhe, toinen naapuri syyttää heitä varkaiksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epäilys"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epäilys"

Vieras
Tilanne on se, että tältä meidän toiselta naapurilta, joka asuu lähempänä heitä, on alkanut katoamaan tavaraa. Pikkujuttuja, esim. polkupyörän osia.
Ja meidän pihallakin ilmeisesti on joku aika sitten yön aikana käynyt, koska yks takapihan puoleinen portti oli jäänyt raolleen ja koiramme karkasi pihalta. : / Tästä toisesta portista kuljemme tosi harvoin, koska se johtaa vain tyhjälle heinikkoiselle maapalstalle, mikä on tämän uuden naapurin omistuksessa.

Inhaa, en haluaisi syyttää uusia naapureita mistään, mutta tämä toinen naapuri on vielä vakuuttuneempi siitä, että nämä on noiden uusien naapureiden syytä.
Eikä todellakaan voi mennä syyttelemään mistään, koska mitään todisteita meillä ja toisella naapurilla ei ole.

Ollaan oltu tämän toisen naapurin kanssa tekemisissä jo yli 10 vuotta, sen ajan, mitä ollaan itse asuttu täällä ja en usko, että hänen osaltaan kaikki perustuisi mihinkään valheeseen.

Itse menisin juttelemaan ko. naapurin kanssa. Kertoisin että meiltä on kadonnut pihalta tavaraa, kysyisin onko heiltä kadonnut tavaraa, ovatko nähneet outoja tyyppejä ja kertoisin että varmaan pitää ottaa yhteyttä poliisiin jos tavaraa vielä katoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27498637:
yhteyden otto poliisiin. heidän tehtävä on selvittää kuka ne vie. onko se uusi naapuri vai kenties ihan joku muu

Mikähän lienee poliisisetien kiinnostuksen marginaali, kun hävinneiden tavaroiden arvo on jotain 10€:n luokkaa? : /

[QUOTE="Assi";27498777]Riistakamerat vaan, niin näätte ketä on![/QUOTE]

Tuota tuo naapuri on suunnitellut. Se vaan ei osaa niin teknisiä laitteita käyttää, niin se varmaan pyytää minun miestäni apuun. Mutta eikö tuokin ole rikos, siis kuvata omalla pihalla toisten tietämättä? Kai siitäkin pitää joku varoituskyltti olla?

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27498748:
en mä nyt ainakaan ekana naapuriin marssisi. toki voihan he olla syyllisiä, mutta yhthyvin myös syyttömiä

Meillä ainakin pikkutavaroiden häviäminen( harava, lapio, oksasakset jne.) loppui kun kävin taivastelemassa tapahtunutta naapurille ja kyselin onko heiltä kadonnut kamaa tai ovatko nähneet ketään meidän pihalla.
Asennettiin pihalle vielä valot jotka toimii liiketunnistimella .

me jouduttiin laittamaan valvontakamera. poliisin ohje miten se lainmukaan pitää laittaa oli että se ei saa kuvata muuta kuin omaa pihaa, ei yleisiä kulkuteitä, eikä naapurien pihoja. ja siitä piti laittaa pihalle kyltti, että pihassa on nauhoittava kameravalvonta

Nää varkaudet siis alkoi kun jää uudet naapurit muutti sinne? Poliisille kyllä kannattaa soittaa. He sit tutkii asian.

Ilmeisesti alkoivat samoihin aikoihin. Enpä voi itse ilmoittaa poliisille, koska meiltä ei tietääkseni ole hävinnyt mitään. Vierailijoista meidän tontilla ei ole todisteita, kun vain se portti oli jätetty auki, mistä harvemmin itse kuljemme ja tämä toinen naapuri osaa sen sulkea perässään, jos se jostain syystä tarvitsee kulkea siitä. : /

Enkä usko, että se on tämän meidän toisen naapurin halua mollata näitä uusia, kun ei tuo toinen naapuri ole yhtään sen luontoinen, että haluaisi ihan tahallaan mollata ketään tai tyhjästä syyttää...

Tuota tuo naapuri on suunnitellut. Se vaan ei osaa niin teknisiä laitteita käyttää, niin se varmaan pyytää minun miestäni apuun. Mutta eikö tuokin ole rikos, siis kuvata omalla pihalla toisten tietämättä? Kai siitäkin pitää joku varoituskyltti olla?
Saa kuvata ilman kylttejä. Mutta varoituskylttejä kannattaa hankkia, sillä ne eivät paljoa maksa ja toimivat parempana peloitteena kuin kamerat.

Yhteistyössä