Harmistus. Mitä tekisit tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m&m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m&m

Vieras
Meillä on naapurina lapsia jotka haluaisivat tulla leikkimään aina silloin, kun meidän lapsilla (tai toisella heistä) on jo muuta seuraa. Siis pihalla. Mutta tyttöjen leikithän sujuvat paremmin kaksin. Ja lisäksi omamme eivät ole käyneet heidän pihallaan tänä vuonna leikkimässä, eikä kukaan muukaan, vaan naapurin lapset pyytävät aina päästä vain muualle leikkimään. Lisäksi kemiat lasten välillä eivät toimi, vaan nuo lapset tulevat vain saadakseen tehdä jotain sellaista mitä heillä ei ole (esim. pomppia trampoliinilla).

Minun mielestäni lastenkin vierailuissa pitäisi olla joku vastavuoroisuus, ja sanoin. Olenkohan tuhonnut naapurisuhteet ja mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa? Naapurin lapset ihan mukavia.

Jep, tottahan se on, ettei kaikkien kanssa vain tule juttuun. Vaikka minun mielestä joku lapsi olis kiva, ja sopisi lapseni kaveriksi, ei se kuitenkaan tarkoita, että lapseni olisi samaa mieltä.
Tuohon vastavuoroisuuteen olen samaa mieltä kylläkin, jos kaveri meillä, meidän lapsi kaverilla, ainakin edes välillä.

Toteamalla vain selkeästi naapurin vanhemmille nolona, että kun meidän Maija ja se Liisa nyt on niin kertakaikkisen yhteen liimautuneita.. Jotta katsellaan kun aikaa menee, ni innostus lakkaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Antaisin lasteni valita kaverinsa.

Joo, mutta miten sen voi tehdä suututtamatta naapureita?
No ihan just sillä, että annat lastesi päättää asian. Sun ei tarvii ottaa kantaa koko asiaan =)

No kun meidän lapset on kilttejä, olen kertonut, että jos leikit sujuvat paremmin, heillä on oikeus kieltää tulemasta meidän pihalle. sitten kun he kieltävät, naapurin lapsi tulee vielä minulta kysymään. Muutenkin kyselee aina milloin voi tulla meille. Vaikea siis olla ottamatta kantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Toteamalla vain selkeästi naapurin vanhemmille nolona, että kun meidän Maija ja se Liisa nyt on niin kertakaikkisen yhteen liimautuneita.. Jotta katsellaan kun aikaa menee, ni innostus lakkaa..

Ei ole tällaista tilannetta, kun on muutamia ystäviä, jotka käyvät. Sen verran pienistä kyse.

Antaisin lasteni valita kaverinsa.

Joo, mutta miten sen voi tehdä suututtamatta naapureita?
No ihan just sillä, että annat lastesi päättää asian. Sun ei tarvii ottaa kantaa koko asiaan =)

No kun meidän lapset on kilttejä, olen kertonut, että jos leikit sujuvat paremmin, heillä on oikeus kieltää tulemasta meidän pihalle. sitten kun he kieltävät, naapurin lapsi tulee vielä minulta kysymään. Muutenkin kyselee aina milloin voi tulla meille. Vaikea siis olla ottamatta kantaa.

No mitä sä olet tähän asti tehnyt ja miten toiminut?????

Yhteistyössä