Mitä teitte tänään ja mitä teette nyt tai teette pian:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en varma kertakaan siivonnut vuoden aikana:D. Se on niin hieno kun joku tykkää ja jaksa siivota:heart:

Miks et voi liikua, kun sanoit terveydelisistä syyistä, niin mikä on?:hug:

No pahin nyt ollut,kun on kaupassa (varsinkin ahtaissa tai sellaisissa joissa paljon väkeä) alkanut tulla paniikkikohtauksia tai jotain sen tapaisia. :( (tulee kuuma,alkaa näkö sumentua,pyörryttää,alkaa oksettaa ja hengittäminen muuttuu vaikeaksi)
Oli hetki,etten lasten kanssa uskaltanut edes keskenään lähteä,kun pelotti että taas tulee "kohtaus" ja mitä jos pahempana,kuin ennnen jne. :(
Ja sitten on yks toinen juttu,mutta koitan kuitenkin nyt liikkua niin paljon,kuin oma kroppa ja olo sallii. :)
Liikkumisella saa mielen vireeksi ja pelkään lihomista hirveästi.. :( Ahdistaa ajatus siitä,etten enää liikkuisi ja lihoisin taas 30 kg. :(

Ja tosta siivoomisesta,mun kaverit ja perheenjäsenet sanoo,että mulla menee välillä yli. :D
Mut en vaan voi sille mitään,että en osaa olla kotona toimettomana..jos ei ole tekemistä niin sitten sitä keksitään. :D
Ja mikä olisikaan parempi,kuin siivota vaatekaappeja,vaihtaa verhoja jne.

Viimeksi muokattu:
Minua kiinnostaa, saiko Virossa viettää pääsiäistä, joulua ja muita kristillisiä juhlia sinun siellä asuessasi? Minä vuonna siirsit kirjasi Suomeen? Minkä maan passi sinulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26023085:
No pahin nyt ollut,kun on kaupassa (varsinkin ahtaissa tai sellaisissa joissa paljon väkeä) alkanut tulla paniikkikohtauksia tai jotain sen tapaisia. :( (tulee kuuma,alkaa näkö sumentua,pyörryttää,alkaa oksettaa ja hengittäminen muuttuu vaikeaksi)
Oli hetki,etten lasten kanssa uskaltanut edes keskenään lähteä,kun pelotti että taas tulee "kohtaus" ja mitä jos pahempana,kuin ennnen jne. :(
Ja sitten on yks toinen juttu,mutta koitan kuitenkin nyt liikkua niin paljon,kuin oma kroppa ja olo sallii. :)
Liikkumisella saa mielen vireeksi ja pelkään lihomista hirveästi.. :( Ahdistaa ajatus siitä,etten enää liikkuisi ja lihoisin taas 30 kg. :(

Mulla oli joskus kans paniikkikohtaukset, mutta ne johtuivat stressistä sekä vielä liika pelkäsin näitä kohtauksia ja omilla ajatuksilla sain ne aikaiseksi. Nyt ei ole ollut näitä varma 2v verran. Kun lopetin stressaaminen tai elämä tasantui, sekä en vitsinyt enää miettiä kohtauksia ja aloitin elää kuin pitäis, eli en mieti turhia:). Nyt en enää muista mikä on paniikkikohtaus. Mutta yleensä myös ne kohtaukset tulee nuorille ja ajan kanssa häviävät:) veikan että syy on joku just psykologinen että elämää muutu, elämää on erilaista, muutoksia... ja ei osaa vielä asioihin suhtautua kuin aikuinen tai liian paljon turhia pelkoja kun on kokematon....

Minua kiinnostaa, saiko Virossa viettää pääsiäistä, joulua ja muita kristillisiä juhlia sinun siellä asuessasi? Minä vuonna siirsit kirjasi Suomeen? Minkä maan passi sinulla on?

Kyllä siellä on kaikki ne juhlat ja juhlittiin nämä kans:). On se Viro melekin sama kultuurista, paitsi ehkä paljon rennommin Virossa:D. Mulla kaksoikansalaisuus, sekä Viro että Suomi

Minä kävin kokeilemassa urheiluautoa tänään aamulla, kävin sillä keskustassa maaistratissa, ostamassa kenkiä itselle, susheja ravintolasta PALJON:p, ja kaikenlaista makea ja kiva illaksi. Sitten kävin kotona ja otin lapsia ja äidin ja vein lapsia iskän luo ja äitiä kotiin, niiiiin ja ostin äidillekin kivan lahjan kun se auttoi meille melkein 3 päivää:). Nyt olen kotona ja kohta katotaan miehen kanssa Tintin elokuva, mies halusi sen katsoa kovasti. Syömme sushjea ja juomme punaviinia:). myös syömme illallinen varhaisperunoita ja kala+kastike. Myöhemmin yöksi juodaan maustettu vihreä tee, mihin mä lisään kukkia ja syödään makea...

Jos olen oikein ymmärtänyt, haluat laihtua.
Tiedätkö, että syömisesi ja juomisesi sisältävät melko lailla hiilareita?

Mulla oli joskus kans paniikkikohtaukset, mutta ne johtuivat stressistä sekä vielä liika pelkäsin näitä kohtauksia ja omilla ajatuksilla sain ne aikaiseksi. Nyt ei ole ollut näitä varma 2v verran. Kun lopetin stressaaminen tai elämä tasantui, sekä en vitsinyt enää miettiä kohtauksia ja aloitin elää kuin pitäis, eli en mieti turhia:). Nyt en enää muista mikä on paniikkikohtaus. Mutta yleensä myös ne kohtaukset tulee nuorille ja ajan kanssa häviävät:) veikan että syy on joku just psykologinen että elämää muutu, elämää on erilaista, muutoksia... ja ei osaa vielä asioihin suhtautua kuin aikuinen tai liian paljon turhia pelkoja kun on kokematon....

Sillä mä ihmettelenkin,että nyt on noita kohtauksia tullut,kun elämä on tasaista eikä stressiä juurikaan.
Olisin voinut kuvitella,että aikoinaan olisi tullut,kun elämä oli ihan persiillään..
Kun erosin entisestä miehestä joka joi paljon ja kävi muhun kiinni..
Odotin silloin nuorimmaista ja "jouduin" asua puolisen vuotta saman katon alla exän kanssa,kun en löytänyt uutta kotia.Siinä samalla tein vielä paljon töitä jne..
Lääkärikään ei osannut syytä sanoa mistä johtuu,mutta nyt katsotaan josko menisivät kokonaan pois,eli olisi jokin ohi menevä juttu vain. :)
Ja jos ei niin sitten aletaan muita ratkaisuja etsiä..kaiken maailman lääkitykset on ihan viimeinen vaihtoehto.
Nyt jo paremmalla puolella ollaan kai kun uskallan kaupassa käydä lasten kanssa enkä ajattele mitä jos taas tulee kohtaus.
Ja ainoa huoli/pelko noiden kohtausten tulosta on ollut se,että jos tuleekin ja niin pahana,että pyörryn tms..enkä sillä hetkellä kykenisi huolehtimaan lapsista,kun nuorin vasta 2 vuotias.

Jos olen oikein ymmärtänyt, haluat laihtua.
Tiedätkö, että syömisesi ja juomisesi sisältävät melko lailla hiilareita?

no mutta mä painan jo 68:xmas: ja loppuraskaudessa olin 86-87... kyllä ne kiilot tippu, ennekin join ja söin ja laihduin silti. Mulla aina niin, raskaana lihon ja synnytyksen jälkeen laihdun vaikka syön. Mutta, jos haluan laihtua niin sanotusti ,,nyt ja heti,, niin pakko olla oikealla dieetillä. Nyt ei oo niin kiirettä. Joskus kesällä vasta aloitan oikea dieetti. Nyt muutenkin yritän syödä kevyestä päivittäin tai tervellisesti, mutta annan itselle päiviä milloin saa laita suuhuun milloin vaan ja ne päivät on 1-2 krt viikossa

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26023129:
Sillä mä ihmettelenkin,että nyt on noita kohtauksia tullut,kun elämä on tasaista eikä stressiä juurikaan.
Olisin voinut kuvitella,että aikoinaan olisi tullut,kun elämä oli ihan persiillään..
Kun erosin entisestä miehestä joka joi paljon ja kävi muhun kiinni..
Odotin silloin nuorimmaista ja "jouduin" asua puolisen vuotta saman katon alla exän kanssa,kun en löytänyt uutta kotia.Siinä samalla tein vielä paljon töitä jne..
Lääkärikään ei osannut syytä sanoa mistä johtuu,mutta nyt katsotaan josko menisivät kokonaan pois,eli olisi jokin ohi menevä juttu vain. :)
Ja jos ei niin sitten aletaan muita ratkaisuja etsiä..kaiken maailman lääkitykset on ihan viimeinen vaihtoehto.
Nyt jo paremmalla puolella ollaan kai kun uskallan kaupassa käydä lasten kanssa enkä ajattele mitä jos taas tulee kohtaus.
Ja ainoa huoli/pelko noiden kohtausten tulosta on ollut se,että jos tuleekin ja niin pahana,että pyörryn tms..enkä sillä hetkellä kykenisi huolehtimaan lapsista,kun nuorin vasta 2 vuotias.

Mä luulen että nyt kun just sun elämästä tuli parempi, sä ehkä alitajusesti pelkäät että jotain menee päin ,,jotain,, nyt. Kyllä, lääkeitä älä kokeilee, ei näistä oo mitän apua, mulle se ei ikinä auttanut tai ihan hetkeks joku opamox mistä tulee 10krt enemmän pahaa olo seuraavana päivänä, mä mielummin juon vodka pullon jos siltä tuntu (mutta nt mä puhun jos siis pahaa mieli tulee). Tunnen mä myös paljon ihmisiä/tuttuja jotka vaan enemmän menivät huonoks kunnoks kun söivät näitä mömmöjä

Mä luulen että nyt kun just sun elämästä tuli parempi, sä ehkä alitajusesti pelkäät että jotain menee päin ,,jotain,, nyt. Kyllä, lääkeitä älä kokeilee, ei näistä oo mitän apua, mulle se ei ikinä auttanut tai ihan hetkeks joku opamox mistä tulee 10krt enemmän pahaa olo seuraavana päivänä, mä mielummin juon vodka pullon jos siltä tuntu (mutta nt mä puhun jos siis pahaa mieli tulee). Tunnen mä myös paljon ihmisiä/tuttuja jotka vaan enemmän menivät huonoks kunnoks kun söivät näitä mömmöjä

:O
No onko tän päivän vodkapullo mennyt jo..?

[QUOTE="...";26023214]Ei vaan maistu. Liikaa joutunut kärsimään muiden juomisesta.
Saatan toki mökillä kerran kesässä saunan jälkeen yhden siiderin nauttia, tai silloin harvoin kun ravintolaan menen syömään, ottaa tilkan punaviiniä. Känniin ei tee enää mieli juoda. Enkä ikinä joisi itseäni silminnähden humalaan lapseni nähden.[/QUOTE]

no voi, mä luulin sä et juo muutenkaan ees vettä. Kun mä itsekin äsken vetin viheätä teetä jopa vauvakin joi mun syylissä äsken maitoa....:xmas:

jaa.. no kukin tyylillään, mulle ei ikinä alkoholista ollut mitään traumoja tullut, päinvastoin oli aina melkein, todella hauska ja ajon juoda vielä kännit joskus, mutta varma vast kesällä joskus seuraavaksi, siks kun haluan olla sellaisessa biilekunnossa, sekä ei nyt ihan vielä kiinnosta, keran kokeilin ja vielä pahalta tuntu, ehkä kun vauvakin niin pieni, enemmän mulla on hauskempi nyt hänen kaa sekä kaikki ajatukset hänestä enemmän nyt...

Mun elämä on jo pitkään ollut sellasta tasaista jne.Jo pitkään tuntunut,että kaikki on kohdallaan,eikä mua pelota että tää menis ohi/pois. :)
Koska oon saanut sen vaiheen menemään aikoinaan pois.
Ja oon tottunut pettymyksiin ja oppinut käsittelemään vaikeitakin asioita..
En tiedä mikä tää tosiaan on,mutta saattaa johtua kuulemma hormonaalisistakin syistä noi "paniikki"kohtaukset. :)
Ja sehän tarkoittaa,että syy olis ihan ymmärrettävä.

Niin ja mä ne voi nyt juoda viinaa. :D
Enkä enään aikoihin ole pahemmin juonut.Tykkään kyllä käydä baareissa,mut ihan selvinpäin.
Ja mun mielipide viinan juomisesta suruun on se,ettei ne murheet viinaan huku,ne pirulaiset osaa uida. :D
Ja joskus asiat kännissä vain mutkistuu.

Lääkitys masennukseen,ylivilkkauteen ja moneen muuhunkin sairauteen on mun mielestä viimeinen ( ei mikään tuomittava) vaihtoehto.
Mä luulen,että niihin lääkkeisiin ja niiden tehoon pitää jollain tasolla uskoa,että ne auttaa..Mä en usko.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;26025602:
Mun elämä on jo pitkään ollut sellasta tasaista jne.Jo pitkään tuntunut,että kaikki on kohdallaan,eikä mua pelota että tää menis ohi/pois. :)
Koska oon saanut sen vaiheen menemään aikoinaan pois.
Ja oon tottunut pettymyksiin ja oppinut käsittelemään vaikeitakin asioita..
En tiedä mikä tää tosiaan on,mutta saattaa johtua kuulemma hormonaalisistakin syistä noi "paniikki"kohtaukset. :)
Ja sehän tarkoittaa,että syy olis ihan ymmärrettävä.

Niin ja mä ne voi nyt juoda viinaa. :D
Enkä enään aikoihin ole pahemmin juonut.Tykkään kyllä käydä baareissa,mut ihan selvinpäin.
Ja mun mielipide viinan juomisesta suruun on se,ettei ne murheet viinaan huku,ne pirulaiset osaa uida. :D
Ja joskus asiat kännissä vain mutkistuu.

Lääkitys masennukseen,ylivilkkauteen ja moneen muuhunkin sairauteen on mun mielestä viimeinen ( ei mikään tuomittava) vaihtoehto.
Mä luulen,että niihin lääkkeisiin ja niiden tehoon pitää jollain tasolla uskoa,että ne auttaa..Mä en usko.

totta on jos liika alkoholia ota suuruun, asiat vaan pahenee. Silti jopa tämä on parempi kuin joku turhaa lääkitys, mistä tulee vielä riipuvaiseks. Mulla nyt tuttu 2kk psyykiatrisella osastolla, ei voi päästä lääkeistä eroon, niin pahat oireet tulee, söi liika jotain rauhoittavia ja kans kärsi paniikkikohtauksista... lääkäreillekin ei saa luota näiden lääkeiden suhteen, nykyään niitä annetaan herkästi ja aivan liika...

Miks et muuten voi juoda? Paniikkihäiriön takia vai siks kun et halua?:)

Just kävin suihkussa. Nyt pieni hetki koneella. Alkuruoka on valmistumassa, samoin karitsalle punaviinikastike. Ja juurekset on uunissa. Kohta laittamaan lohi uunikuntoon. Perhe saapuu 30 minuutin päästä.

Tänään oon siivonnu(imuroinu.luutunnu.pyyhkiny pölyt,pessy vessan/kylmpyhuoneen),pyykänny,tehnyt 2 isoa peltipitsaa,käynyt ulkoilemassa yksin pari tuntia..Iltaa odotellen.

totta on jos liika alkoholia ota suuruun, asiat vaan pahenee. Silti jopa tämä on parempi kuin joku turhaa lääkitys, mistä tulee vielä riipuvaiseks. Mulla nyt tuttu 2kk psyykiatrisella osastolla, ei voi päästä lääkeistä eroon, niin pahat oireet tulee, söi liika jotain rauhoittavia ja kans kärsi paniikkikohtauksista... lääkäreillekin ei saa luota näiden lääkeiden suhteen, nykyään niitä annetaan herkästi ja aivan liika...

Miks et muuten voi juoda? Paniikkihäiriön takia vai siks kun et halua?:)

No lähinnä en halua. :)
Tuntuu,että elämä ilman alkoholia on helpompaa. :)
Ja lisäks mä oon ehtinyt mennä jo ihan liikaakin..
Nyt keskityn perheeseen. :)
Enkä usko,että terveyskään tykkää huonoa jos oon jonkin aikaa juomatta.

Toi on todella kurjaa,kun ihmisen mielenterveys menee,eikä tiedä saako päätään kuntoon enää ikinä,ainakaan "täydellisesti". :(

Yhteistyössä