Mitä teitte plussakierrossa eri tavalla kuin muissa yrityskierroissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi yrittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jätin ovistikut, greipimehut, lämpöjen mittauksen yms. rekvisiitan pois. Ajattelin, että ei se kuitenkaan onnistu. Seksiäkin oli ehkä 2 kertaa koko kierron aikana. Ja kappas vaan... :)

lopetin suoranaisen yrittämisen (greippimehuilut, ovistikuttelut, yms...) Aloitin uudelleen tupakoinnin (loppui kuin seinään, kun plussasin tosin!), vedettiin miehen kanssa sukujuhlissa kunnon lärvät, harrastettiin kännis***ä ja siitä parin viikon päästä plussaa! :D

Kaksi kertaa olen plussannut (eka km ja nyt vauva 7 kk) ja sattumalta kumpikin plussa sai alkunsa, kun olimme tipattomalla helmikuulla. Alkoholia käytetään normaalistikin vain muutaman annoksen verran viikossa, mutta sattumalta lähes vuoden välein samassa tipattomassa kuussa plussasin.

Eka tärppäs kun yritettiin hikihatussa jokatoinen päivä koko kuukausi. Sitä ennen oltiin yritetty useampi kuukausi(7kk?) ja ei niin säännöllisesti mutta kuitenkin kovasti yrittäen. Vehnänalkioöljyä otin lusikallisen joka päivä.

Toinen taas ihan eritavalla eli yritettiin muutama kuukausi epäsäännöllisesti. Sitten piti pitää välikuukausi ettei yrittettäis ollenkaan jotta pääsisin selän magneettikuvaan. Ja vahinko sattui ;), eli rennosti, asiaa miettimättä..

En polttanut kuin pari enkä käyttänyt pahemmin holia siinä kierrossa. Olin jo melkein luopunut toivosta joten en stressannut, vaikka ovistikuilla bongasinkin ajoituksen vielä.

Meillä oli juuri alkanut lapsettomuustutkimukset ja siitä kierrosta tehtiin kuukautiskierron kartoitusta. oli tunne, että asia oli jonkin muun käsissä eikä otettu siinä kierrossa mitään paineita yrittää.

Totesin että elämä on hyvää näinkin, että toinen lapsi tulee sitten joskus kun tahtoo. Aloin suunnitella kesätyöpaikkaa jne. Kaikki stressi lapsen yrityksestä katosi. En enää tiennyt kierrosta mitään ja seksi muuttui pelkäksi nautinnoksi. Seksiäkin sattui olemaan useammin.

Sama tilanne oli esikoisenkin aikaa. Sain gyneltä tuomion että raskautumiseen menee ainakin vielä 6kk. Kaikki stressi katosi. Lapsen saamista ei enää ajatellut joka hetki. Tuolla kertaa tosin seksi ei oikein lisääntynyt, sillä siihen tärppikiertoon ehti vain 1 seksikerta.

Aloitin greippimehun juomisen. Olin väsynyt yrittämiseen. Aiemmin panostettiin seksi tuohon oviksen lähipäiviin, mutta tärppi tulikin kun puuhattiin 5 pvää ennen oletettua ovista..eikä oviksen aikoihin ollenkaan. Nyt rv 20

Meillä oli vain 2 yrityskiertoa ennen tärppikiertoa. Tärppikierrolla tikutin ovista ihan mielenkiinnon vuoksi, ja kun se näytti plussaa, harrastettiin seksiä "urakalla" pari päivää. Näin lähti tämä raskaus käyntiin. :)

Olin lopettanut alkoholin käytön lähes kokonaan 5kk aikaisemmin. Sitten siinä kuussa aloin syömään multivitoja.. Kalsiumia olin myös lisännyt ravintooni jossain vaiheessa, ehkä 2 kk ennen sitä plussauskuuta. Ja meillä oli myös vielä ehkäisyt päällä, että olin ilmeisesti superhedelmällinen tai jotain..

Ekaa enne oltiin vuosi ilaman ehkäisyä, esikoinen sai alkunsa, kun vuosi tuli täyteen. Touhuttiin ovisviikonloppuna ja olin aloittanut 3 kk aikaisemmin syömään Multitabs special +vitamiineja.

Pikkukakkosta ei edes ehditty "yrittää", vaan tärppäs eka kerrasta, kun asiaa ajattelin, se oli kyllä ihme, mutta tiesin ja tunsin, että juuri silloin on ovis niinä päivinä :)

Yritystä takana 2,5v, kolmas inseminaatio, toivo jo miltei heitetty... söin lasten aspiriinia alkukierrosta, kun jostain luin että voisi olla apua muuten kaikki kuten ennenkin. Inssin takia tikutukset jne oli käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yasmi:
Meillä oli juuri alkanut lapsettomuustutkimukset ja siitä kierrosta tehtiin kuukautiskierron kartoitusta. oli tunne, että asia oli jonkin muun käsissä eikä otettu siinä kierrossa mitään paineita yrittää.

Lisään, että meilläkin oli juuri näin!

Esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta ilman ehkäisyä, tosin pillerit olin jättänyt pois juuri lapsentekomielessä muutamaa kuukautta aiemmin. Häihin asti käytettiin kumia (vanhanaikaisia ollaan, joo-o, enkä halunnut olla vahingossa raskaana häissä), ja häämatkalla sitten sekä aloitettiin, tauotettiin ja lopetettiin päivät sängyssä. Kesken shoppailureissun tunsin oviksen, ja silloin kiiruhdettiin hotelliin vällyjen väliin, tämä sattui keskellä häämatkaa ja muutenkin koko viikko oli todella aktiivista molemmin puolin ovista. Ironista on se, että vaikka haluttiin että vauva syntyy vasta avioliittoon, niin laskettu aika alkoi edellistä menkoista jo ennen häitä, ja koska vauva päätti tulla maailmaan vielä ennenaikaisena, niin oli siinä selittämistä... :)

Tämän yhden esimerkin perusteella meillä ollaan siis superhedelmällisiä, joten nyt toista yrittäessä olen varautunut siihen että heti tärppää. Nytkin tosin ajoitetaan kiihkeimmät sessiot oviksen molemmin puolin ja nostan myös jalat ylös hetkeksi hommien jälkeen, eli vähän voi luontoäitiä avittaa. Tupakka jäi jo häiden jälkeen ja olen myös hieman laihduttanut ja muutenkin elänyt terveellisemmin niin kuin viimeksikin, tosin silloin motiivina oli enemmän hääpukuun mahtuminen. Viimeksi en osannut varoa että raskaus voisi alkaa samantien, ja esim häämatkalla ja vielä sen jälkeenkin tuli otettua muutaman kerran parit siiderit terasseilla (paritkymmenet...), mutta tällä kertaa tiedän jättää juomapuolen heti muille.

Esikoinen starttasi "kertalaakista" ennen kuin ehdin yrittämisellä itseäni stressata. Kakkosta lähdettiin yrittämään sillä meiningillä, että tulee, jos on tullakseen. Mies jatkoikin tuolla linjalla, mutta minä kehittelin pian asiasta itselleni pienen projektin, kun ei tärpännytkään heti: tikuttelua, greippimehua... Sitten 5. kierrosta tärppäsi, kun oviksen aikaan seksiä ja sen jälkeen lähdin työporukan kanssa kehittämään itseäni... Eli unohdin pariksi päiväksi koko vauvahankkeen, nauroin enemmän kuin aikoihin ja tietysti juhlittiin myös.

Takana neljä kiertoa "tulee jos on tullakseen", sitten join alkukierrosta greippimehua, loppukierrosta rypälemehua, mittailin aamulämpöjä, seksiä harrastettiin siinä pari päivää ennen ovulaatiota ja nostin jalat ylös seksin jälkeen. Toimenpiteet auttoivat ;)

Yhteistyössä