Mitä teillä syödään tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lounaaksi eiliset kanasalaatin loput (kanaa, riisiä, vihanneksia ja tämä syödään lämpimänä ) ja sitten just laitoin sämpylät kohoomaan eli tuoreita sämpylöitä niiden kanssa. Päivälliseksi jauhelihakeittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Italianpataa soijarouheesta. Ja tarpeita on kasvis-juusto quesadilloihin.

Siis italianpataan laitat vain soijarouhetta, et jauhelihaa. Mä en ymmärrä tuota soijavillitystä kun jotkut tunkee sitä jokapaikkaan

Alkuperäinen kirjoittaja se on siinä:

Siis italianpataan laitat vain soijarouhetta, et jauhelihaa. Mä en ymmärrä tuota soijavillitystä kun jotkut tunkee sitä jokapaikkaan

No kun tänäänkin 4 syöjää ei syö lihaa missään olosuhteissa...

Tuota,, jos syö kasvisruokaa niin miksi siihen lihaa laittaisi? :xmas:

Mä en ymmärrä tuota soijavillitystä kun jotkut tunkee sitä jokapaikkaan

Kasvissyöjänä sitä korvaa jauhelihan näppärästi soijarouheella. Soijarouhe on myös todella edullista ihan sekasyöjällekin. Oikein maustettuna se on hyvääkin :)

Ja mä syön tänään kasvissosekeittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Kasvissyöjänä sitä korvaa jauhelihan näppärästi soijarouheella. Soijarouhe on myös todella edullista ihan sekasyöjällekin. Oikein maustettuna se on hyvääkin :)

Miten se soijarouhe maustetaan oikein? Minä yritin kerran korvata makaronilaatikossa jauhelihan sillä, ja sain aikaan ihan karseeta skeidaa...

Minä laitan soijan ensin paseerattuun tomaattiin kattilaan. Lisään mukaan laakerinlehden, reippaalla kädellä paprikaa, pikkuisen lipstikkaa, hyppysellisen sokeria, yrttejä, sipuleita, chiliä, suolakurkun lientä ja maistan aina välillä enkä anna periksi ennen kuin se maistuu hyvälle.

Minulla on jääkaapissa kaikenmaailman tahnoja, kastikkeita ja chilipaprikahilloja, joilla siihen saa makua. Mutta et kai sinä itse maistamatta mitään ruokaa käy tarjoamaan? Säädä kastikkeesi suun mukaiseksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Miten se soijarouhe maustetaan oikein? Minä yritin kerran korvata makaronilaatikossa jauhelihan sillä, ja sain aikaan ihan karseeta skeidaa...

No kyllä se varmaan onkin aika karseeta. En koskaan käyttänyt.

Yhteistyössä