Mitä teidän ½ vuotiaat osaa / osas?

Tuo toinen täyttää huomenna puoli vuotta. Kääntyilee. Enemmänkin mahalleen, mutta tarvittaessa toistepäin. Menee ympyrää sillain "napansa ympäri". Ojentaa kädet suoraksi mahallaan ollessaan. Vähän jo varpaat kiinnostavat. Aika näppärä on jo käsistään esim. tutin kanssa leikkiessä.

liikkuu kierien haluamaansa paikkaan, suuntaa vaihtaa napansa ympärillä pyörien. ryömii taaksepäin. repii sukat ja tumput pois käsistä ja jaloista. ymmärtää, mikä on kissa tai miauuuu. osaa kiskoa kissaa hännästä ja muualtakin. JA NYT ON OPPINUT NUKKUMAAN YÖNSÄ KUNNOLLA!!!

Toinen ei osannut "mitään", mitä nyt kääntyili ja nauroi ja hymyili ymsyms. normaalia. Toinen osasi jo istua ilman tukea ja kontata ja jopa seistä tukea vasten, jos siihen nostettiin.

liikkuu kierien molempiin suuntiin. ja kierii navan ympäri kuin kellon viisari.
istuu tukea vasten, jokeltelee, kikattelee.
pitää tuttipullosta kiinni itse syödessä.
yrittää maistella omia varpaitaan ja repii sukat pois jos ne jalassa.
laittaa tutin itse suuhun, jos se on käden ulottuvilla....
nukkuu koko yön heräämättä.

Kääntyili, tarttui esineisiin, osasi nyplätä naruja (tykkäs kaikesta pienestä), istui itse ja pääsi itse istumaan, konttasi (mutta ei ryöminyt). Seisomaannousu taisi tulla just kun mittarissa oli 7kk.

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Käänty mahalta selälleen ja toisinpäin, ryömi, pöytää taputti, nauro, jutteli.

Oho. :o Meillä vähän päälle 5kk ei näytä merkkiäkään mistään ryömimisestä. :whistle:

No oisko ollu muutaman päivän vaan päälle 6kk ni yhenäkin se sit hokas ja sit ku lähti ni vauhilla mentiin :D Nyt sit olikohan vähän päälle 7kk ku läks konttaamaan ja 8kk nous tukee vasten ja poika nyt 9kk ja tukea vasten kävelee.. kauhulla oottelen ku alkanu jo kädet heittämään irti. Ei ihan vielä välttämättä ois tarvinnu lähtee kävelee

:whistle:

Yhteistyössä