abortti on sinänsä helppo toimenpide, ja vaikka sitä aikansa katuu ni jonkinlaisen anteeksiannon itselleen suo, ennemmin tai myöhemmin.
sen sijaan että miettisit kaduttaako se abortti, mieti sitä että oletko valmis kantamaan vastuun lapsesta yksin. jättämään todennäkösesti suurimman osan kavereista, kohtaamaan jos jonkinlaista asennetta ym ym ym
muista, että sun menot rajottuu aika hurjasti. vauvaahan on helppo hoitaa yksinäänkin mutta se lapsi kun on sun vastuulla parikymmentä vuotta. toki vastuu jollain lailla helpottuu mutta silti.
toisekseen, missä sä alaikäisenä asuisit? alaikäinen ei voi vuokrata omiin nimiinsä edes asuntoa. jollei sun vanhemmat oo valmiita vuokraamaan sulle asuntoa (jolloin viimekädessä vuokra olis heidän vastuulla) tai et mene ensikotiin ni minne? millä sä elätät ittes ja sen vauvan? missä vaiheessa opiskelet? vai tuleeko sulla olemaan varaa edes opiskeluun?
taloudelliset asiat yleensä kyllä selviää mut enemmän mä olen huolissani siitä miten jaksaisit lapsen kanssa yksin, kun kuitenki se näyttää olevan aika iso riski että poikaystävä häipyy kuvioista kun tajuaa ettei vauva arki oo kotileikkiä.
vaikka mä olin "jo" 17 ku tulin raskaaksi ja 18 ku esikoinen syntyi ja mulla oli tilanne jossa asuin mieheni kanssa ja sillä oli koulutus ja vakiduuni ni ei tulis mieleenkään väittää että arki olis ollu helppoa. itseasiassa meillä tilanne oli silloin aika sama, mies meni ja mä jäin kotiin. me kuitenkin oltiin yhdessä päätetty että lapsi tulee eikä mulla ollu aikomustakaan abortoida toivottua lasta. lisäksi mulla oli työpaikka, enkä joutunut elämään miniäitiyspäivärahalla. periaatteessa, vaikka meillä oli ja on kaikki edellytykset hyvään ja helppoon perhe-elämään ni mä en voi hyvällä tahdollakaan suositella tätä kenellekään joka ei oo sitä loppuun asti harkinnut ja joka ei todella, todella oo valmis vastuuseen. vaikka meitä on kaksi kasvattajaa ja vuoroa voi vaihtaa ku toinen ei enää jaksa, on lasten kasvatus rankinta työtä mitä mä tiedän. ainaki uhmaikäisten kanssa...
miten tahansa, päätös on kuitenki sun. mä todella toivon että sulla on realistinen kuva lasten saannista, kasvattamisesta ja vastuun kannosta. ja myös siitä kuinka tulisit taloudellisesti toimeen.
mieti siis asiaa siltä kantilta että pystyisitkö lapsen kasvatukseen, älä niin että pystyisitkö aborttiin. abortti on se helpompi vaihtoehto.