Kun ei tiedä enään mitä tehdä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä87

Vieras
Ei tiennyt enään mitä tehdä, mihin kirjoittaa vai kysyäkkö joltakin ihmiseltä ? Ongelmana on poikaystäväni olemme seurustelleet 4.vuotta ja asunneet niistä yhdessä n. 2.vuotta!
n. 1.vuoden ajan meillä ei ole enään asiat toimineet niinkuin ne toimivat joskus... itse olen 21.vuotias ja poikaystäväni 24.vuotias, ongelmat kumpuavat siitä lähinnä että hänen on juotava joka viikonloppu työviikon jälkeen joskus perjantaisin mutta yleensä perjantaisin ja lauantaisin.
Kauhulla olen odotellut kesälomia ja talvilomia koska silloin alkoholia menee viikkosinkin ainakin yhtenä jos ei kahtena päivänä! Nyt juuri uutena vuotena meni uusivuosi+ 2 päivää ja nyt sitten on taas eilinen jos tässä vaiheessa. En tiedä olenko tehnyt oikein sanoessani että voi mennä muualle ryyppäämään koska minä en jaksa katsella kotona tuollaista touhua. Sitten kun asiasta yrittää puhua siitä ei tule mitään... kaikenlaista muutakin on sattunut tämän varrella tekstailuja vieraiden naisten kanssa, chattailua yms.... olen itse pian sekoamisen partaalla ja sekaisin että mitä pitää tehdä vai pitäisikö minun jo luovuttaa ja alkaa elää omaa elämää!?
Olen paljon yksin muutenkin kotona kun poikaystävä rampaa porukoillaan yötä jne... nukkuu kotosalla ollessaan sohvalla yönsä? Ei vissii enään kiinnosta vaikka väittää muuta!?

Ps. en kaipaa kommentteja sellaisilta joilla ei ole oikeasti mitään järkevää sanottavaa!!!

Jos tekstisi olisi jonkun toisen kirjoittama ja lukisit sen, mitä ajattelisit? Luulen, että tiedät jo itsekin vastauksen, tarvitset vain voimia sen toteuttamiseen. Ajattele asia rauhassa loppuun ja tee se mitä täytyy tehdä. Muista, toista ei voi muuttaa, vain itsensä.
Uskoisin, että olet enemmän arvoinen, usko siihen myös itse.

Kuulostaa tosiaan siltä, että tuhlaat aikaasi tuossa suhteessa. Olet vielä niin nuorikin, että ehdit vielä tavata vaikka kenet!
Älä nyt ihmeessä jämähdä tuhlaamaan elämäsi parhaita vuosia tuollaisen pellen kanssa!

Kirjoitat kuin tyttäreni, on saman ikäinenkin. Eivät tosin ole seurustelleet kuin pari vuotta. Olen yrittänyt äitinä kertoa että toista et voi muuttaa, et hyvällä etkä pahalla. Kuvittelin itsekin niin yhtä nuori ollessani ja avioon mennessäni. "Rakkaus voittaa kaikki esteet." Pah, ei se niin mene. Sinulla on vain yksi elämä, älä tuhlaa sitä vääränlaisen ihmisen kanssa vaikka oletkin vielä nuori.

Tiedän että jokainen tietää sen että on vaikeaa kun välittää jos ei välitä ei olisi yhtään vaikeaa! Tätäkään ei pysty kirjoittamaan ilman että ei tarvitsisi itkeä! Kun osa minua on sellainen joka ei haluaisi mitenkään lakata yrittämästä mutta se toinen osa sanoo että mitä enään turhaan, olet jo yrittänyt!!! Miksi ihminen on niin tyhmä että ei usko itseään vaan laittaa itsensä koko ajan syvemmälle ja syvemmälle pulaan. Kumminkin yrittää mukamas aina muistaa rakastaa itseään ja muistaa että sinä itse olet se tärkein! "Teini" vuosina menin pää kolmantena jalkana ja nyt tuntuu että haluaa asettua ja sitten toisen osapuolen meno vaihde alkaa vasta nyt niin väkisinkin ajattelee että on vääriä tosilleen... itsekkin tykkään juhlia joskus hyvässä seurassa en tosiaankaan joka viikonloppu ja enkä missään nimessä viikkosin! Haavelin että suhteessä olisi reissuja kaksistaan jonnekkin ja poikaystävä osallistuisi kanssani joihinkin tapahtumiin jne. kaikkea ei vissiin voi saada jos haluaa tai jos tyytyy liian vähään! Terapiaa minulle on kaksi collie tyttöäni jonka kanssa pääsen pois tästä kaikesta joko lenkille, koiranäyttelyyn tai koiraharrastuksiin... siellä voin keskittyä vain itseeni ja koiriini! Muistelen pahoina päivinä niitä hetkiä joita meillä alussa ja parina vuotena oli ja nautein toisen seurasta, nut hän on tehnyt meidän elmästämme pakkopullaa jota on vaikea niellä suuttumatta! Muistakaa tekin että nautitte elämästänne niin ei tarvitse vaivata päätänne tälläisillä asioilla!

Tuo on niin totta, että voit muuttaa vain itseäsi, mutta et toista. Jos miehesi ei halua muuttua ts. ei halua lopettaa juomista, niin sinä et voi sitä tehdä. Suomalaisten miesten huonoin puoli on alkoholismi. Iso osa jää koukkuun kaljaan tai viinaan eikä pääse siitä koskaan irti. Naisten tehtävänä on miettiä, että jaksaako sitä juomista katsoa vai ei.

Suhteenne menee huonompaan suuntaan koko ajan. Sinulle ei ole enää mitään tarjolla tuossa suhteessa. Ansaitset parempaa kohtelua. Ei teillä ole mitään yhteistä, jonka vuoksi kannattaisi jatkaa.

Eroaminen ei ole helppoa, mutta kannattaa tehdä se nyt. Kun saat surra rauhassa, niin pääset kyllä siitä tuskasta yli. Sen jälkeen sinulla on mahdollisuus katsoa uutta miestä itsellesi, joka kohtelee sinua paremmin. Uutta alkoholisoituvaa miestä ei kannata tilalle hankkia.

Alkuperäinen kirjoittaja minä87:
Tiedän että jokainen tietää sen että on vaikeaa kun välittää jos ei välitä ei olisi yhtään vaikeaa! Tätäkään ei pysty kirjoittamaan ilman että ei tarvitsisi itkeä! Kun osa minua on sellainen joka ei haluaisi mitenkään lakata yrittämästä mutta se toinen osa sanoo että mitä enään turhaan, olet jo yrittänyt!!! Miksi ihminen on niin tyhmä että ei usko itseään vaan laittaa itsensä koko ajan syvemmälle ja syvemmälle pulaan. Kumminkin yrittää mukamas aina muistaa rakastaa itseään ja muistaa että sinä itse olet se tärkein! "Teini" vuosina menin pää kolmantena jalkana ja nyt tuntuu että haluaa asettua ja sitten toisen osapuolen meno vaihde alkaa vasta nyt niin väkisinkin ajattelee että on vääriä tosilleen... itsekkin tykkään juhlia joskus hyvässä seurassa en tosiaankaan joka viikonloppu ja enkä missään nimessä viikkosin! Haavelin että suhteessä olisi reissuja kaksistaan jonnekkin ja poikaystävä osallistuisi kanssani joihinkin tapahtumiin jne. kaikkea ei vissiin voi saada jos haluaa tai jos tyytyy liian vähään! Terapiaa minulle on kaksi collie tyttöäni jonka kanssa pääsen pois tästä kaikesta joko lenkille, koiranäyttelyyn tai koiraharrastuksiin... siellä voin keskittyä vain itseeni ja koiriini! Muistelen pahoina päivinä niitä hetkiä joita meillä alussa ja parina vuotena oli ja nautein toisen seurasta, nut hän on tehnyt meidän elmästämme pakkopullaa jota on vaikea niellä suuttumatta! Muistakaa tekin että nautitte elämästänne niin ei tarvitse vaivata päätänne tälläisillä asioilla!

Olen samoilla linjoilla edellisten vastaajien kanssa, että täytyy uskaltaa tehdä päätös suuntaan tai toiseen. Ei elämä aina olekaan helppoa ja on joskus aivan järkyttävän hankalia hetkiä, jolloin täytyisi osata sanoa itselleen mikä on oikein ja mitä pitäisi tehdä. Sinä käyt nyt läpi juuri sellaista prosessia: tunnistat monenlaiset tunteesi, itket ja vihaat, pelkäät ja uskallat, mutta jos pystyt olemaan rehellinen itsellesi ja kohtaamaan tilanteesi kipuakin tuntien olet jo oikealla tiellä. Vastauksesi kypsyy ajan kanssa!

Me muut ihmiset voimme vain myötäelää, hyödyntää omia vastaavia kokemuksiamme kertomalla niistä syntyneitä ajatuksia sinulle, mutta sinä se olet, jonka on pakko vain päättää. Kukaan muu ei sitä tee sinun puolestasi.

Kaikkea hyvää jatkoosi!

Tiedät ap. itse vastauksen. Jos mies chattailee ja tekstailee muiden naisten kanssa, ei ole puhtaat jauhot pussissa. Tuo jatkuva juominen ei ole tervettä, ja saa sen kuvan että mies pitää itseään sinkkuna. Se, että menee kotiinsa yöksi kertoo taas sen, että koittaa vältellä sinua.

Ole sinä tässä se rohkea ja tee ratkaisu. En ymmärrä, että mitä hyvää suhteessanne voi vielä olla, jos mies on tuollainen kuin kerrot. Hommaa itsellesi oma asunto, nauti elämästä ja nuoruudesta. Löydät vielä jonkun joka kunnioittaa ja rakastaa sinua, ja jolle sinä olet tärkeämpi kuin ne kosteat baari-illat kavereiden kanssa.

Alkoholistia ei voi parantaa kukaan muu kuin hän itse. Ja poikaystäväsi kuulostaa alkoholistilta. Et sinä ole hänen äitinsä tai sairaanhoitajansa jonka pitää paapoa ja hoitaa.

Lyö kova kovaa vasten. Sano, että eiköhän tämä ollut tässä jos ei tyyli ala muuttumaan. Vaikka kuinka pahalta tuntuisi, niin joskus se tunne on erittäin suuri helpotus, kun saa puhuttua suunsa puhtaaksi ja sanottua missä mennään.

Olet miehelle vain pelkkä kynnysmatto, ja hän on tottunut siihen että olet etkä lähde mihinkään vaikka hän tekisi mitä. Näytä että et ole niin heikko mitä hän olettaa.

Tsemppiä!

Tuollainen mies ei rakasta sinua, ei kunnioita, ei arvosta. Jos itse tarvitset joskus tukea, apua ja hoivaa, niin sitä on turha odottaa tuollaiselta mieheltä. Mies tekee mitä häntä huvittaa. Itse asiassa taitaa olla niin, että mies haluaisi erota, mutta hän ei halua olla aloitteentekijänä, vaan hän kohtelee sinua huonosti, jotta sinä tajuat lähteä, mutta sinä vain roikut suhteessa. Hän kohtelee sinua vielä huonommin ja roikut yhä edelleen mukana... Osaatko tehdä johtopäätöksen, mitä sinun pitäisi tehdä?

Parisuhteessa kummallakin pitää olla hyvä olo.

Jos haluat kiduttaa itseäsi, olla miehelle seksilelu ja äitihahmo sekä haluat leikkiä marttyyriä, niin silloin kannattaa jatkaa suhdetta.

Yhteistyössä