mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä vaan

Vieras
Nyt se tuli sit meillekki, vaikka odotettavissa on ollu. ERO. Eli onko jotain käytännön juttuja mitä pitäis hoitaa?
Jotain huoltajuusjuttuja sun muita? Vai muutetaanko vaan erilleen ja ollaan niinku ennenki?

t.epätietoinen

no riippuu tietysti tilanteesta, mut onhan siinä sovittava lapsen tapaamiset, elatus ja se huoltajuus, jos siihen haluu muutosta. Yritä myös huolehtia omasta jaksamisesta. :hug:

Mielestäni sun täytyis tai siis teidän täytyis mennä sosiaalitoimistoon, lastenvalvojan juttusille (luulen et hän hoitaa nää elatus- ja tapaamissopimukset) jotta saatte kaikki asiat virallisesti sovittua ja ihan paperille.
Koska tulevaisuudessa erinäiset viranomaistahot ja virastot esim. kela saattaa niitä vaatia, lisäksi jos miehesi ei pysty maksamaan elatusmaksuja niin et saa sosiaalitoimen elatusapua jos ei näitä asioita ole tehty oikein.
Lisäksi kannattaa myös varautua mahdolliseen erimielisyyteen lapsen isän kanssa eli sopia asiat ihan paperille virallisesti, niin on ainakin dokumenttia yhdessä sovituista asioista. Ihan vain varmuuden vuoksi vaikka nyt olisittekin asioista yksimielisiä, mutta koskaan ei tiedä miten toisen mieli saattaa muuttua.

Varatkaa aika kunnan yleiseltä oikeusavustajalta, jossa saatte kuulla eroon liittyvät viralliset mantrat. Sitä kautta eroprosessi lähtee liikkeelle - jos siis olette avioliitossa. Jos ette ole, sitten vain muutatte erillenne. Kuten muut mainitsivat, aika täytyy varata myös sosiaalivirastoon, jossa sovitaan lapsen huoltajuudesta, elatusmaksuista, tapaamisista.
Jaksamista!!!

Yhteistyössä