Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niina

Vieras
Olin eilen mieheni tietokoneella, ja tein järkkyttävän löydön. Muutama viikko sitten baari-illan jälkeen, kun nukuin jo tosi sikeästi (humalaunta)hän oli ottanut valokuvia siitä kun harrasti seksiä kanssani! Siis itse en ollut tietoinen tästä lainkaan, ja mukana en ole todellakaan ollut tapahtuneessa,vaikka nyt mies niin sanookin. Itsellä ei ole siis minkäänlaista muistikuvaa, olen aika sokissa, vaikka mies on täysin sitä mieltä että olin mukana,olen aivan sekaisin?!

No mitäs tosta. Olet ollut niin kännissä, että olet suostunut siihen ihan vapaasta tahdostasi. Ei mies ole sinua mihinkään pakottanut. Vai mikä on pointtisi? Kauhisteletko itseäsi vai mistäsi? Jos et pidä valokuvista, niin pyydä deletoimaan ne. Mutta älä syytä miestäsi mistään koska olet ollut täysin vapaaehtoinen tilanteessa.

No mä häpeen koko tilannetta, luulin että toi on jo jonkilaista hyväksikäyttöä, koska olen ollut suunnilleen sammunut. Ja toinen on siinä vaan jyystänyt ja vielä kaiken lisäksi ottanut kuvia tapahtuneesta! Mun mielestä törkeetä ja tästä on ollut vääntöa, mutta vaikea se on jos toinen väittää että olen itse ollut mukana,Mutta ilmeisesti saa vaan syyttää itseään, viinaan en enää koske.

Olet siis ollut niin humalassa ettet tiedä mitä on tapahtunut? Ymmärräthän että alkoholi poistaa estoja? Tunnet kai itse oman seksuaalisuutesi ja tiedät mitä fantasiasi ovat, jolloin voit miettiä mahdettiinko sinä yönä toteuttaa jotain sinun pyynnöstäsi?

Mikäli luotat mieheesi (eli uskot ettei valehtele), niin on mahdollista että järkyttävässä humalassa olet ollut itse hyvinkin innokkaasti mukana. Usein kyllä muistinkin pätkiessä muutaman päivän kuluttua voi välähdellä joitain kuvia mieleen...

Ainoa mistä oikeastaan voit tuossa tilanteessa suuttua (ottaen toki siis huomioon, ettei kropastasi löytynyt väkivallan merkkejä seuraavana aamuna?), on epämairittelevat kuvat...

Pääpointti on se, että olen siis maannut ""tiedottomassa"" tilassa, ja nyt se tuntuu jopa hyväksikäytöltä, enkä koskaan ole niin humalassa ettenkö muistaisi, nyt on siis vintti pimennyt aivan täysin. Ja mies itse sanoi seur pv että oli joutunut riisumaan mut, koska olin nukahtanut! Ja seksistä ei ollut minkäänlaista puhettakaan, sehän paljastui vasta nyt

Ihanko oikeasti mielestäsi sammuneen naisen naiminen on ihan normaalia ja hyväksyttävää toimintaa? Eli seksuaaliseen aktiin ei molempien suostumusta tarvitakaan? Ja valokuviakin saa ottaa ilman toisen lupaa? Saako sinustakin ottaa kuvia seksin aikana ilman sinun suostumustasi?

No jos mies on jos sanonut että joutui riisumaan sinut kun olit nukahtanut eli sammunut, niin kyllä tuon riisumisen jälkeen tapahtunut on hyväksikäyttöä jos on itse tiedottomassa tilassa.
Onko teidän mielestänne tosiaankin se, että juo itsensä tiedottomaksi, sama kuin myöntyä seksiin?? Oman tai vieraan miehen?

ei sitä saa omasta vaimostakaan ottaa kuvia tuolla lailla ilman lupaa. känninen ei sitäpaitsi osaa antaa suostumustaan, eikä taitaisi humalaiselta saatu suostumus kelvatakaan jos em. kuvien vuoksi ihan lakitupaan mentäisiin. mikäli humalaa /sammumista pidettäisiin suostumuksena, olisi saman ajattelutavan mukaan esim. treffiraiskaushuumeen avulla tehty raiskaus ihan sallittua!

valokuvaajankin on pyydettävä lupa jos hänen ottamissaan kuvissa esiintyy ihmisiä, joilla voisi olla jotain sitä vastaan että heidän naamansa näkyvät kuvassa. miettikää esim. piilokameraohjelmissa näkyviä ihmisiä, joiden naamat on mustattu. ja he sentään vaan kävelevät kadulla.

ja tuollaisten kuvien laittaminen nettiin on muuten rikollista. pykälää en muista mutta katsokaa finlexistä.

Kysy siltä mille nettisivustoille se on jo lähettänyt ne kuvat. Valehtelee tietysti ettei millekään.

Oliskohan sinun sittenkin kannattanut ottaa joku kunnon mies eikä tuollaista? Tyhmyydestä sakotetaan.

Onko teillä aikaisemmin ollut tapana ottaa kuvia seksiaktista, vai käyttikö mies tilannetta hyväkseen?

Ota kuvat talteen itsellesi todistusaineistoksi. Niistä kuvista varmaan näkyy, oletko ollut sammuneena.

Sen jälkeen deletoit kuvat koneelta niin, että mies ei enää pääse niihin käsiksi.

Loppu riippuukin sinusta itsestäsi, miten haluat toimia.

Niin no, mikäli itse olen ollut aivan humalassa ja oma mieheni on halunnut seksiä kotiin päästyämme, en ole kieltäytynyt vaikka mahdollisesti olenkin ollut liki unten mailla. Tiedän itsestäni myös että muisti pätkii alkoholin kanssa helposti, ja joskus on vaikeaa muistaa mitä oikeastaan tapahtui.

Tiedän myöskin sen, että raiskauksen/ hyväksikäytön yhteydessä alapää tulee kipeäksi (paikat kuivina?), jonka kyllä huomaa seuraavana aamuna. Jos olen itse ollut halukkaasti mukana, ei samankaltaista limakalvojen haavoittumista ja kipuja ilmene...

Lisäksi en näe kovin pahana sitä että ottaa puolisostaan alastonkuvia, kunhan ei lähde niitä kavereille levittelemään. Mutta nämä asiathan ovat yksilöllisiä jokaisessa parisuhteessa!!!

Ap:lle; Tilanteesi kuitenkin vaikuttaa hieman erilaiselta, koska miehesi on selkeästi valehdellut tuosta yöstä. Joudut vain keskustelemaan asian hänen kanssaan perinpohjin. Lisäksi kannattaa miettiä voitko jatkossa luottaa mieheesi.

Rikoslaki 20.luku

5 § (24.7.1998/563) Seksuaalinen hyväksikäyttö. Joka asemaansa hyväksikäyttäen taivuttaa sukupuoliyhteyteen tai ryhtymään muuhun seksuaalista itsemääräämisoikeutta olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi

1. kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön, joka on koulussa tai muussa laitoksessa hänen määräysvaltansa tai valvontansa alainen taikka muussa niihin rinnastettavassa alisteisessa suhteessa häneen,
2. kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön, jonka kyky itsenäisesti päättää seksuaalisesta käyttäytymisestään on hänen kypsymättömyytensä sekä osapuolten ikäeron vuoksi olennaisesti heikompi kuin tekijällä, käyttämällä törkeästi väärin tämän kypsymättömyyttä,
3. henkilön, joka on hoidettavana sairaalassa tai muussa laitoksessa ja jonka kyky puolustaa itseään on sairauden, vammaisuuden tai muun heikkoudentilan vuoksi olennaisesti heikentynyt, tai
4. henkilön, joka on hänestä erityisen riippuvainen, käyttämällä törkeästi väärin tätä riippuvuussuhdetta tekijästä,

on tuomittava seksuaalisesta hyväksikäytöstä sakkoon tai vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

Seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväksi sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan tai saa hänet ryhtymään muuhun hänen seksuaalista itsemääräämisoikeuttaan olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi. ""

olit siis tietokoneella ja sieltä sinulle selvisi mitä sinä ja miehesi olitte harrastaneet. Siis löytyi valokuva ,joka kertoi sinulle asioita sinusta.

Känniläisten sekoiluja.