Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sande
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sande

Vieras
Morjens! Ajattelinpa kysäistä täältä mielipiteitä seuraavaan asiaan…
Olen seurustellut miehen kanssa yli kuusi vuotta, joista yhdessä ollaan asuttu melkein viisi. Alussa kaikki oli aivan ihanaa ja täydellistä, mutta jossain vaiheessa kaikki muuttui. Nyt tilanne on ainakin minulle melkein pelkkää helvettiä.
Mies tulee ja menee oman mielensä mukaisesti. Kyllähän parisuhteessa molemmilla saa olla niitä omia juttuja, mutta kun miestä ei enää pahemmin kotona näy kuin että käy puhtaat vaatteet vaihtamassa, niin… :(
Hän ei puhu minulle mistään. Ei menemisistään, eikä työstään. Eikä hän ole kiinnostunut minun asioistani. Ja jos niistä puhun, hän laittaa tv:tä kovemmalle, tai yksinkertaisesti ei vain kuuntele. Mitään emme tee enää yhdessä.
Seksi on loppunut melkein kokonaan. Minä kyllä haluaisin sitä, mutta mies ei. Hänelle nähtävästi riittää viiden minuutin pikapano noin 8-10 kertaa vuodessa. Läheisyyttä ei ole. Syystä että häneen ei saa koskea. Hän ei halua suudella minua eikä halata. Jos menen miehen lähelle, hän nostaa kädet tai jalat eteen, jotta en pysty koskemaan häneen. Selitys: hän ei halua että lääpin häntä, eikä hän halua koko ajan olla minun lähellä. Haluaisin joskus vain käpertyä hänen syliin, mutta miten se onnistuu, kun häneen ei saa koskea? Tuhansia kertoja olen yrittänyt saada häntä syttymään ja rakastelemaan kanssani, mutta ei. Tv:stä tulee aina jotain mielenkiintoisempaa. Kerta toisensa jälkeen olen kasannut itseni ja yrittänyt uudestaan. Mutta kun ei niin ei. Olen kaunis ja fiksu nainen ja osaan kyllä pukeutua seksikkäästi, mutta se ei nähtävästi miestä enää sytytä…
Huvittavinta tässä on se, että hän kyllä mukamas rakastaa minua. Ei hän sitä tosin ole suoraan sanonut enää muutamaan vuoteen, mutta kyllä minun pitäisi se tietää!!! Olen usein kysynyt että haluaako hän olla vielä kanssani tai pettääkö hän minua. Vastaus on aina sama. Ei hän ole niin väittänyt. Jos kysyn rakastaako hän vielä minua, hän örähtää epämääräisen vastauksen, josta en saa selvää. Kerran hän syytti minua vainoharhaiseksi kun epäilin että rakastaako hän vielä minua. Niinpä. Ei minulle tarvitse rakkautta koko ajan todistella, mutta olisi kiva se jotenkin tietää. Hän ei sitä sano, eikä osoita millään tavalla. Ja minä olen vainoharhainen? En voi ymmärtää että jos toista rakastaa niin eikö sellaisen lähellä haluaisi olla?

Olen jo pikku hiljaa kallistumassa sen puolelle että muutan pois. En enää jaksa tätä yksinäisyyttä. Tämä fyysisen ja psyykkisen läheisyyden puute tuntuu niin järjettömän pahalta että tuntuu että hajoan tähän paikkaan. Rakastan miestäni, syytä en tosin enää tiedä. Vai olenko vain tottunut olemaan hänen kanssaan…? Ehkä seksiä enemmän kaipaan yksinkertaisesti miehen syliä. Sitä että saan käpertyä toisen kainaloon, ilman että minut potkitaan pois. Tai sitä että minulle puhutaan ja jos minä puhun jotain, tiedän että minua myös kuunnellaan. Pyydänkö liikaa?

Nyt kun kirjoitin tämän, tajuan miten kammottavaa tämä on. Ja tässä ei ole vielä kaikki. On paljon paskaa mitä en tähän viitsi edes kirjoittaa… Totta kai myös minussa on vikaa, en sitä kiellä, mutta minä olen tuhansia kertoja yrittänyt puhua asioista ja selvittää niitä. Mutta miehellä on aina vastaus valmiina. Ei ole mitään puhuttavaa, kun ei ole ongelmiakaan.

Olen jo yli kolmekymppinen ja vauvakuume pukkaa päälle. Suoraan sanottuna pelottaa niin hemmetisti lähteä. Kai mua pelottaa se, että mitä jos en löydäkään itselleni miestä? Mutta ehkä on parempi olla yksin kuin parisuhteessa yksinäinen ja hylätty.

Kaikki kommentit tervetulleita, etenkin miesten. Pettääkö mieheni minua? Vai eikö hän vain yksinkertaisesti halua minua enää lähelleen? Miksi hän sitten haluaa asua kanssani? (Ja arvatkaa vaan kuinka monta kertaa olen yrittänyt kysyä näitä häneltä, saamatta vastausta…)

valitettavasti vaikuttaa suhteen kariutumiselta. Sinun on ilmoitettava aikeesi: jos asenne ja kohtelu ei muutu, niin ero tulee samantien!
Mutta ei saa erota ilman puhumista. anna miehelle tilaisuus puhua ja ilmaista tuneensa. Tosipaikan tullen jopa miehet haksahtavat puhumaan ja kertovat tunteensa! Mutta, sinun on oltava selvä, joko tilanne paranee juuri nyt tai minä lähden! ja lähde, ei pelkkiä uhkailuja. tuollainen suhde vaikuttaa sille että olet parempi yksin, ja miksi et löytäisi uutta?? ei kannata jäädä onnettomaan suhteeseen.

vaikeaa se on, helppo se on neuvoa, mutta elämässa on tehtävävaikeita päätoksia tullakseen onnelliseksi, on otettava riskejä!

Sun kannattaa useammin kirjoittaa että itse tiedät missä menet ja mitä mieltä oikeasti olet.Itse pidän päiväkirjaa puhelimessa.Kuullostaa pahasti siltä että miehesi pitää sinua elämäntapana tai että kuulut ns kalustoon.. Sinuna pistäisin miehelle joskus käsin kirjoitettu kirje joka käsittäisi kaiken pahan tunteen jos hän ei kerran kuuntele sinua niin ehkä hän jaksaisi lukea?Jos nämä ei toimisi antaisin itse henkilökohtaisesti takaisin samalla mitalla jättämällä häntä. Ei kukaan nainen ansaitse semmoista kohtelua!Seksi on osa parisuhdetta ja jos todellakin harrastatte seksiä noin harvoin pitäisi jo kellot soida että kaikki ei ole hyvin..Puhun kokemuksesta..I

Lue oma kirjoituksesi. Siinä on sinulle sata vastausta! Kaikenlaisissa suhteissa ihmiset elävät. Yritä muistaa, että sinun elämäsi on tässä ja nyt. Tuollaistako haluat lopun elämääsi? Tilanne ei tule paranemaan ilman radikaaleja tekoja - jos sittenkään.

Kirjoita kaikki paska, mitä suhteessanne sinun mielestäsi on tosiaan päiväkirjaan. Sitten lue ne, niin tiedät millaiseen ratkaisuun sinun on päädyttävä.

Itse en katselisi tuollaista päivääkään. Elämä on liian lyhyt. Jokainen meistä ansaitsee tulla rakastetuksi (myös fyysisesti) ja arvostetuksi. Jokainen meistä ansaitsee tulla onnelliseksi - edes vähän. Voi olla, että ero, vaikka vain asumuserokin, voisi saada miehen avautumaan tunteistaan. Jos ei, niin silloinhan hänen tunteensa ovat selvät. Selvää kuitenkin on, että vähintäänkin on time-outin aika.

miehet haluavat naisen aloittavan erokeskustelut. se on fakta! ihan tilastollisesti ainankin avioeroissa ja sopii avoeroihinkin vallan mainiosti. on paljon helpompaa saada valmis vastaus naiselta kuin itse alkaa puhumaan ja eroamaan. miehesi siis todenn. odottaa sinun vain vilahtavan ovesta ulos, lopullisesti.
surullista, mutta totta!

Luulen, että olen samanlainen ihminen kuin miehesi - tosin olen itse nainen. Rakastan miestäni etc., mutta yli 10 vuoden yhdessäolon jälkeen en kaipaa kauheasti kiehnäämistä ja silittelyä. Jos esim. tulen ulos kuumasta suihkusta ja mies ryhtyy halailemaan, tulee kuuma ja saatan työntää häntä pois. Sama tilanne saattaa olla iltaisin sängyssä, jos kämpässä on tukahduttavan kuumaa.

Tälle kaikelle voi tietty antaa mitä merkityksiä vain ja mieskin joskus valittelee, että torjun hänen lähestymistään. Minun näkökulmastani mies on kaksi avioeroa kokenut ihminen, joka voi tulkita minkä tahansa harmittoman eleeni osoituksena siitä, etten rakasta häntä. Olen hänelle kuitenkin yrittänyt kertoa, että lupaan kyllä ilmoittaa, jos mieleni tässä asiassa muuttuu.

Mutta: ihmisillä on erilaisia tarpeita ja voi olla, että teidän suhteessanne ne eivät lainkaan kohtaa niin kuin toivoisit. Ainoa tie ulos on keskusteleminen suhteesta, kuten arvannetkin. Tai suhteen lopettaminen, jos keskustelun tie on käyty loppuun, etkä halua tyytä tilanteeseen. Mutta oletteko puhuneet siitä, mikä nykyiseen tilanteeseen on johtanut? Kantaako miehesi sinulle jostakin kaunaa? Oletko itse kenties toivoton nalkuttaja?

Olen itse elänyt samassa tilanteessa, tällä hetkellä olen naimisissa ko miehen kanssa. Kestin tuota rakkaudettomuutta lähes yhtä kauan kuin sinä kunnes mitta tuli täyteen. Lähdin ulkomaille töihin, suhteemme jatkui silti. Miehelle tuli järki tai paremminkin tunteet pintaan ja aloimme puhua asioista kun näimme lomilla ja selvitimme asiat.
Yritä puhua miehesi kanssa. Älä vaan lähde uhkailulinjalle, mutta aika pian kannattaa vaihtaa maisemaa jos toista ei kiinnosta. Jos hän on sinulle se oikea niin asiat muuttuvat, palaa luoksesi vaikka eroaisitte.
Sinulla on oikeus parempaan, olla kunnioitettu ja rakastettu parisuhteessa.!

Sanoisin, että miehelläsi on toinen. Tuo heti vainoharhaisena pitäminenkin puhuu sen puolesta, samoin tuo kaikki muu käytös. Eikö hän vielä aina välillä hauku sinua tai jotain vielä pahempaa... uskon toinen on kuvioissa. Sinä olet itsestään selvä, kuten sohvakalusto talossa. Minä puhun kokemuksesta, joten siksi olen näin vahva mielipiteissäni.

Kertomuksesi oli aivan kuin omasta tilanteestani. Tuntui aika hurjalta lukea ajatuksensa jonkun toisen kirjoittamana, kaikki kävi niin yksiin oman elämäni kanssa. En todellakaan osaa neuvoa mikä tilanteeseen on syynä, itse olen välillä ollut aivan varma vaimollani olevan toinen mies, koska hän on muutunut aivan käsittämättömän kylmäksi kolmen viimeisen vuoden aikana. Mutta asian todellista laitaa ei kai koskaan voi saada selville. Luultavasti hän on tylsistynyt minun seuraani tai olen loukannut häntä joskus niin pahasti ettei häntä voisi enää vähempää kiinnostaa. Kaiken kaikkiaan todella riuduttavaa elämää. Elämä on! Ps. Koita jaksaa!!

Kertomuksesi oli aivan kuin omasta tilanteestani. Tuntui aika hurjalta lukea ajatuksensa jonkun toisen kirjoittamana, kaikki kävi niin yksiin oman elämäni kanssa. En todellakaan osaa neuvoa mikä tilanteeseen on syynä, itse olen välillä ollut aivan varma vaimollani olevan toinen mies, koska hän on muutunut aivan käsittämättömän kylmäksi kolmen viimeisen vuoden aikana. Mutta asian todellista laitaa ei kai koskaan voi saada selville. Luultavasti hän on tylsistynyt minun seuraani tai olen loukannut häntä joskus niin pahasti ettei häntä voisi enää vähempää kiinnostaa. Kaiken kaikkiaan todella riuduttavaa elämää. Elämä on! Ps. Koita jaksaa!!

Olen ollut samanlaisessa tilanteessa kuin alkuperäinen ja siinäkin suhteessa oli lisäksi paljon muuta sontaa. Kaikesta huolimatta rakastin kuitenkin miestäni, mutta se kylmyys ja välinpitämättömyys niin henkisesti kuin fyysisesti todella satutti minua...hajosin sisältä ja itsetuntonikin mureni. En sitä kestänyt enään ja lähdin.

Yksi eropäätöksen lykkääntymisen syy on juuri pelko muutosta kohtaa. Sanon vain, että sinunkin kannattaa olla rohkea ja lähteä. Elät onnellisempana yksin kuin suhteessa, missä on koko ajan painostava ja paha olla. Ja joku kaunis päivä voit tavata sen miehen, joka sinusta oikeasti välittää. Niin kävi minullekin ja olin oikeastaan heti onnellinen uudesta elämästäni kun olin omaan asuntoon muuttanut. Elämä rupesi hymyilemään. Meillä jokaisella on oman elämämme onnen avaimet.

Juttele vielä vakavasti miehesi kanssa. Jos hän töllöttää tv:tä niin sulje se. Olkoon se teidän viimeinen keskustelu. Kerro, että tämä tilanne todella ahdistaa, etkä kestä sitä enään tälläisena. Varmaan itsekin sen tajuat, että ei mihesi sinua enää rakasta, mutta ehkä kunnon keskustelun myötä voi vielä selvitä tahoisiko hän vielä rakastaa sinua vai ei. Jos näyttää siltä, että ei niin kerää kimput ja kampsut ja lähde pois.

""Jos kysyn rakastaako hän vielä minua, hän örähtää epämääräisen vastauksen, josta en saa selvää.""

Eiköhän tässä tapauksessa teot kerro sen mitä ääneen ei sanota. Millä mittapuulla tuo voisi olla rakastavan ihmisen käytöstä?
Älä vain hyvä ihminen ala lapsia tämän miehen kanssa tekemään.

Olet itsekäs ja kylmä ihminen. Voisit saman tien sinäkin kertoa erilaisia syitä poistyöntämiseen: väsy, kuuma, hiki, ei ole aikaa, pitää mennä, ei jaksa, menee tukka sekaisin, huomenna sitten (huomista ei tule), varo joku näkee, ei nyt, mulla on.... listaa itselleen ja toiselle valehtelusta voi jatkaa loputtomiin. Itke sitten miehesi haudalla menetettyjä hetkiä! Sitten on vaikea antaa ja ottaa hellyyttä. Ajattele vähän! Jos taas ei kyseinen henkilö huvita, sano se sille ja ota ritolat saman tien, helpottaa kumpaakin.

Jos olet fiksu ja ok muutenkin, jätä tuollainen heti. Ota se pakollinen kasvun vuosi ja sen jälkeen alat katsella ympärillesi. Lusikat rohkeasti jakoon, hyviä miehiä on paljon. Ensi kerralla varmasti osaat olla viisaampi.

Meinasinpa sanoa, että yritä lukea oma juttusi ulkopuolisena ... kuvittele vaikka, että se on minun kirjoittamani. Kokeilepa.

Teidän suhteessa ei ole enää järkeä ollut aikoihin. Se on korkeintaan tapa... ei enää rakkautta. Ei ehkä pelastettavaakaan? Pelasta itsesi.

Töissä, harrastuksissa, kahvila, elokuvissa, kaupan jonossa, joskus jopa baareissa. Retkillä luonnossa, istumassa puiston penkillä. Aluksi on kuitenkin ajateltava mitä haluaa. Sitten jos meli on avoin, voi viereesi pöllähtää tosi mukava mies. Silmät auki ja katse silmiin, kyllä se siitä aukeaa. Itsekin olen mielestäni aivan ok ukko, silti minun vaimoni ei halua minua, ja soitamme aivan eri biisiä. Onneksi on terveet kädet : ) Onko tähänjäämisen taustalla lapset vai muutoksen pelko vai mikä. mutta tässä kiikutaan löysässä hirressä. Aika paljon täällä meitä on. Yritys jutella on, mutta kun on niin kaukana niin on. Elämä vooi silti olla kaunista, kaikinpuolinen puute on vain välillä karmaiseva. Mutta kyllä kaikkeen tottuu. Mieli on paras ase.

Oma mieheni oli joskus välinpitämätön, tosin hän joi aikanaan paljon joten kalja oli tärkeämpää kuin minä, kirjoittelin monet kirjeet, rukoilin, itkin ja välillä huusinkin, mikään ei auttanut.
Tunteeni hiipui ja huomasin ettei minun tarvinnut olla kotona katsomassa kaljanhuuruista miestäni, kävin paljon tapaamassa ystäviäni ja tuhlasin energiani harrastukseeni, muutuin välinpitämättömäksi miestäni kohtaan.
Pakkasin kamani ja lähdin mieheni luolta, mieheni rupesi soittelemaan keskellä yötä, rukoili takaisin, en heti uskonut ja olihan minulla romanssi nuorempaan mieheen, huomasin ettei se nuorempi ollut yhtään sen parempi, edelleen mieheni halusi minut takaisin.
Menin takaisin, olemme yhdessä jälleen, välillä on riitoja, eikä kaikki ole ruusuilla tanssimista, mutta mieheni kaljan juonti on vähentynyt ja tilalle on tullut tunteiden osoittamista, olen tyytyväinen.
Toivottavasti saatte solmunne auki, jostain syystä välinne ovat tulehtuneet pahasti, tai ainakin miehesi asenne sinua kohtaan.

Kirjoitit hyvin, joten lähes velvollisuushan sinulle on jotain vastata.

Olen itse 35-vuotias ja olen pörrännyt vaimoni kanssa vuodesta 1991 asti. Lapsiakin meillä on kuusi.

Luulisin, että olette olleet jo niin kauan yhdessä, että miehesi lienee jollakin tavoin kyllästynyt sinuun. Parisuhteeseenne on tullut arki ja kyllästymistä on havaittavissa miehesi puolelta.

Kyllähän minäkin olen kohdannut aikakausia, jolloin vaimoni on kyllästyttänyt ja suoraan sanottuna, vieraat naiset ovat pyörineet mielessäni. Näistä ajatuksista olen päässyt erilleen, kun olen ajatellut, että näiden naisten perässäänvetäminen voisi kotvan kuluttua paljastua myös kivireen vetämiseksi, kuten joskus on vaimonikin kanssa käynyt. Siis muuttuisiko asia juurikaan naista vaihtamalla. Vaimoni ei ole mikään minun hengenheimolainen, joten oloni tuntuu välillä yksinäiseltä. Olen silloin ajatellut, että olen oikeastaan ihan hyvässä seurassa kun olen ""yksin"". Yksinäistä voisi olla elämäni muidenkin naisten kanssa, kotvan kuluttua.

Kyllähän minäkin olen joskus näytellyt välinpitämätöntä vaimoni lähennellessä, kuten miehesi, mutta en minä yli kahta päivää pysty vetämään rooliani. Vaimoni siis lääppii, suutelee, hyväilee jne jne ja minä vain näyttelen välinpitämätöntä. Seksiä alkaa lopulta tekemään mieli niin hitosti, että minähän murrun, siis lepyn. Ei sille voi mitään. Pokerinaama pettää! Olisin varmasti eronnut vainostani jo kymmenen vuotta sitten, ellei hän siis tietäsi mistä narusta vedetään, että tulee jackpot.

Oletko ajatellut, että elät AINOATA elämääsi. Päivä päivältä lähestyypi maa. Henkilöt, jotka poistuvat keskuudestamme tänään, menevät vain edeltä. Paljonko sullakin on päiviä jäljellä tässä ainoassa elämässäsi? Kello tikittää...

Jos tuohon tilanteeseenne ei pian tule muutosta parempaan, lienee parasta kun alat olemaan yksin ja alat etsimään uutta kumppania. Ethän sinä ainoaa elämääsi voi noin jatkaa. Elämä on iloinen asia ja elämässä on tärkeintä se, että tuntee elävänsä täysin rinnoin. Elämä tukahdutettujen tunteiden kanssa on kituelämää. Sinä, ja minäkin, haluamme saada ja vastaanottaa rakkautta. Tottakai! Rakkaushan on elämän suola. Sitä tarvitsevat kaikki onnelliset ihmiset.

Onhan se kyllä hirveää, jos parisuhde menee kompuroinniksi, eikä ole paikkaa mihin kaatua. Ei todellakaan voi olla yli kolmekymppisenä varma, että löytää kivan miehen, jota kukaan muu ei vielä pitäisi omanaan. Kertakaikkiaan kurja juttu.

P.S. Olisihan tuota juttua mulla vaikka kuinka, mutta lienee aika jo lopettaa. James has left the building.

Mies ehkä rakastaa ja varmasti rakastaakin.
Mies alkaa yleensä käyttäytymään noin, kun on toinen nainen mielessä ja suhde.

Mies on pelkuri, eikä uskalla jättää vanhaa suhdetta, ainakaan vielä.

Sitten sinun mieliksi seksiä joskus, ettet ala liiaksi epäilemään.

mulla on samanlainen mies siinä suhteessa että ainakun haluaisin halata suudella ym. niin livistää pois.. ihmettelee et miks ""roikun"" hänessä.. ku kerran tiedän ettei hän harrasta sellaista.. ollaan oltu nyt 4 vuotta yhes.. meil on muksu 2v.. ja kertaakaan ei o mies sanonu et rakastaa minua.. naimisiinkaan ei kuulemma koskaan mee.. eikä kihloihin.. kyl tilanne välillä saa toivottomaks mut...
- elämä on

Hello, Sande! Oli suoraan, kun minun elävästä elämästäni. Suhde paloi loppuun.. Minä petin ja toinen siitä hermustu. En puhunut, halusin etäisyyttä, pidin mahallani häntä pois halimis etäisyydeltä. En suudellut, halinut, harrastimme seksiä aktiivisesti, mutta tunteet siitä puuttui kokonaan. aikakin minun osilta. Yritimme viedä elämää vain eteen päin ja katsoa, että kyllä tämä tästä alkaa vielä alkaa sujumaan. Kaikki oli turhaa nyt perheneuvolassa käydään ero vireillä. Kumpaakin huolestuttaa lapsienme koh...

koh... talo. Molemmat rakastamme lapsiamme ja haluaisimme antaa heille oikean kodin, jossa olisi molemmat vanhemmat. Hän on menettänyt luottamuksensa minua kohtaan ja käyttääntyminen on sen mukaista. Sen saa, mitä tilaa.. Yritin alkuun joustaa tehdä asioita mieliksi, mutta jos luottamus on mennyt ja rakkaus sen myötä, niin ei sitä enää mikään korjaa... Elän kantapääni kautta virheistäni, mutta maksan siitä omastakin mielestä tosi kovan hinnan... Ainakin tässä tapauksessa, kun pelissä on koko perheen onni!

Yhteistyössä