Mitä tehdä valkuaisista?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vippis

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 527
1
36
Tässä kokkikolmosta leikkiessäni kävi sellainen, että ohjeen mukaan tarvittiin 6 keltuaista. Eli mulla on tossa kuuden munan valkuaiset.

Mitähä niistä oikein vois tehdä, tai mihin käyttää, vai heitänkö suosiolla pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Tässä kokkikolmosta leikkiessäni kävi sellainen, että ohjeen mukaan tarvittiin 6 keltuaista. Eli mulla on tossa kuuden munan valkuaiset.

Mitähä niistä oikein vois tehdä, tai mihin käyttää, vai heitänkö suosiolla pois?

Marenkia! :P Namm!
 
Alkuperäinen kirjoittaja teemiullekki:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Tässä kokkikolmosta leikkiessäni kävi sellainen, että ohjeen mukaan tarvittiin 6 keltuaista. Eli mulla on tossa kuuden munan valkuaiset.

Mitähä niistä oikein vois tehdä, tai mihin käyttää, vai heitänkö suosiolla pois?

Marenkia! :P Namm!

No niin just, nam :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
6sta valkuaisesta tulee törkeä kasa marenkeja. eli en niitä kyllä tekisi. mä valmistaisin iltapalaksi munakkaan niistä

Pelkistä valkuaisista? Eiks se oo aika.. pahaa? :xmas: Siis ko ite tykkään just nimenomaan siitä keltuaisen mausta enempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
6sta valkuaisesta tulee törkeä kasa marenkeja. eli en niitä kyllä tekisi. mä valmistaisin iltapalaksi munakkaan niistä

Pelkistä valkuaisista? Eiks se oo aika.. pahaa? :xmas: Siis ko ite tykkään just nimenomaan siitä keltuaisen mausta enempi.

Ja siis kuinka teet sen - mitä laitat sekaan jne.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
6sta valkuaisesta tulee törkeä kasa marenkeja. eli en niitä kyllä tekisi. mä valmistaisin iltapalaksi munakkaan niistä

Pelkistä valkuaisista? Eiks se oo aika.. pahaa? :xmas: Siis ko ite tykkään just nimenomaan siitä keltuaisen mausta enempi.

Ja siis kuinka teet sen - mitä laitat sekaan jne.?

ei se pahaa ole. sekaan voi heittää ihan mitä vaan. freesata kasviksia ja lisätä makkaroita tai kinkkua. sitten joukkoon valkuaiset joissa mausteita
 
Pakasta vaikka parin kappaleen erissä ja käytä joskus leivonnaisten voitelemiseen tms. Tai vaahdota marengiksi tai munakkaaseen tai pannukakkutaikinaan. Tai käytä niitä kokonaisen kananmunan asemesta leivonnassa kun kylässä on kolesteroliongelmainen isoäiti ;)
 

Yhteistyössä