Mitä tehdä teinille, joka kaveeraa mustalaisten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
tää on alkanut vasta nyt, tytär lähtee pian koulun jälkeen erään mustalaistytön luokse kylään ja on jopa ihastunut johonkin mustalaispoikaan. Mitä voi tehdä koska en todellakaan halua tyttäreni seurustelevan mustalaisten kanssa?

ja minä tietenkin ajattelen ettei siinä ole mitään pahaa =(omat taustat). Ja että tyttäresi saattaa oppia hyviäkin asioita. Ei romanikulttuuri itsessään ole varastelua ja huonoa käytöstä, jos kyseessä on fiksu perhe, voi oppia monta asiaa. Ole iloinen avarakatseisesta tyttärestäsi.

voit pyytää mustalaistytön teille kylään tutustua häneen ja perheeseen. vain näin voit varmistaa onko he sellaisia ihmisä joiden kanssa et toivo tyttösi pyörivän vai onko ihan jees. mielestäni jos tytär on jo 15 ++ et voi kamalasti vaikuttaa hänen kavereihinsa. jos pyydät lopettaa yhteydenpidon todennäköisesti tyttäresi tapaa heitä salaa. pidä avoimet välit, kysele ole kiinnostunut mutta älä näytä että et pidä heistä koske et tunne heitä.

Jos ihan ekana otat selvää näistä kyseisistä mustalaisista, vaikka yrität tutustua heihin paremmin. Meitäkin kun on niin moneen junaan, kaikki eivät ole patavanhoillisia tai rikollisia

Tutustuisin ko. nuoriin, viis siitä mitä he ovat etniseltä taustaltaan, ja yrittäisin niellä ennakkoluuloni.

Jos ystävyyssuhde saa epämääräisiä piirteitä, niin pyrkisin kieltämään yhdessäolon - kuten tekisin vaikka ystävät olisi vaaleita supisuomalaisia tai vaikka pieniä vihreitä miehiä Marsista.

Laittaisin ehdottoman kiellon tuolle ystävyyssuhteelle!!! Kotiaresti päälle jollei pelkkä kielto auta. Tuosta ei seuraa mitään hyvää,kun tuttavapiiri laajenee nopeasti. Tiedän sillä olen ollut itse tuollainen teini=(

[QUOTE="minä";25723005]Laittaisin ehdottoman kiellon tuolle ystävyyssuhteelle!!! Kotiaresti päälle jollei pelkkä kielto auta. Tuosta ei seuraa mitään hyvää,kun tuttavapiiri laajenee nopeasti. Tiedän sillä olen ollut itse tuollainen teini=([/QUOTE]

Aivan! On myös syytä hankkia lapselle joku diagnoosi mielenterveysongelmista. Näin lapsen voi laittaa holhouksen alaiseksi 18-vuotiaana. Sehän saattais jossain vaiheessa elämäänsä puhua vaikka jonkun naapurikyläläisen kanssa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Minua kiellettiin hyvin rajusti - ja kapinoin vastaan vielä rajummin. Ikää oli näillä main hurjat 16 vuotta.

Minusta sinun ei pitäisi tehdä mitään muuta kuin olla kuulolla ja pitää keskusteluyhteys nuoreen.

Mustalaiset ovat myös ihmisiä. Mustalaisena olo ei ole rikos eikä sairaus. Mieti miksi asia herättää sinussa noin rajun reaktion.

• Tykkää
Reactions: fortunate
[QUOTE="Piika-äiti";25723160]Minua kiellettiin hyvin rajusti - ja kapinoin vastaan vielä rajummin. Ikää oli näillä main hurjat 16 vuotta.

Minusta sinun ei pitäisi tehdä mitään muuta kuin olla kuulolla ja pitää keskusteluyhteys nuoreen.

Mustalaiset ovat myös ihmisiä. Mustalaisena olo ei ole rikos eikä sairaus. Mieti miksi asia herättää sinussa noin rajun reaktion.[/QUOTE]

Peesailen tätä.

tyttö tuossa just kertoi juttuja jostain mustalaispojasta ja taitaa olla hieman ihastusta ilmassa.
no en reagoinut asiaan oikeen mitenkään, ennen kuin tyttö sano, että sillä pojalla
on aina puukko mukana koulussa. sillo meni kyllä hermot ja käskin pysyä kaukansa siitä pojasta

[QUOTE="Piika-äiti";25723160]
Mustalaiset ovat myös ihmisiä. Mustalaisena olo ei ole rikos eikä sairaus. Mieti miksi asia herättää sinussa noin rajun reaktion.[/QUOTE]

Herää hyvä ihminen. Aivan selvästi lähiympäristössäsi ei ole ollut mustalaisia.

Minä en ollut ennen rasisti, en mustalaisia tai ulkomaalaisia tai ketään muitakaan kohtaan. Sitten tutustuin valitettavasti juuri sellaisiin mustalaisiin olosuhteiden pakosta, jotka ovat juuri sellaisia, joista maine on kiirinyt. Nykyisin pyrin mustalaisista niin kaukana kuin mahdollista, niin se vain on, että muutama henkilö voi pilata koko yhteisön maineen (ainakin, jos kyse on jostain vähemmistöstä jo valmiiksi). Tässä tapauksessa ennakkoluulot ja huhut pitivät paikkansa.

[QUOTE="Mimmi";25723328]Mulla oli teininä pari mustalais likkaa kaverina, mukavia oli, tehtiin kaikkee tyhmääkin, mut niin teki muutkin teinit :D[/QUOTE]
Peruskoulussa ollessani luokallani oli koko peruskoulun ajan yksi mustalaispoika. Olimme parhaat kaverit koko kouluajan ja tietysti keppostelimme kuten poikien kuuluu :D Kimpassa opeteltiin tupakkaakin polttelemaan.
Jos vanhempani olisivat puuttuneet tähän kaverisuhteeseen, olisin varmaankin haistattanut pitkät.

muoks.
Tästä huolimatta tunnustan kyllä olevani hieman mannevastainen.

Viimeksi muokattu:
Sehän riippuu ihan siitä tyypistä, tunnen romaneja ja jotkut on asiallisia ja hyviä tyyppejä, joihinkin ei kannata tutustua ollenkaan. Lapsuudesta muistan kuinka meidän kerrostalon asiallisimmat tyypit olivat romaneja, muuten talo oli täynnä juoppoja ja hulluja.