Mitä tehdä soijamaidosta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
Ostin eilen Alpron soijamaitoa ja ajattelin ihan normimaidon korvikkeena sitä kokeilla. Mutta eihän sitä todellakaan voin juoda, on niin omituisen makuista! Miten tuollaista pystyy hyödyntämään ruuanlaitossa? Minun siis täytyy olla kaksi viikkoa munattomalla ja maidottomalla ruokavaliolla vauvan ihottuman takia..

Eipä tuntunut löytyvän kaupasta mitään muroja/mysliä missä ei ois maitoa, tai mainintaa siitä että saattaa sisältää maitoa. Neuvolantäti sanoi että täytyy olla ihan ehdoton maidoton jos meinaa ruokavaliota koittaa

Mä en kans tykkää siitä valkoisesta soijamaidon mausta enkä kyllä lehmänmaidonkaan. Mutta Alpron soijakaakaojuomaa juon joka päivä ja se on hyvää, kannattaa kokeilla :)

Alpron valkoista soijamaitoa käytän sitten ruoanvalmistuksessa/leipomisessa ja siihen se on loistava. Tulee taivaallista riisipuuroa ja makaronilaatikon munamaitoon ihan ykkönen :) Ja munankin voi korvata soijajauholla+vedellä.

Se käy ruuanlaittoon ihan samalla tavalla kuin lehmänmaitokin.

Tässä lista maidottomista ja kananmunattomista muroista ja mysleistä, tästä kyllä puuttuu mielestäni joitakin, ainakin Rainbow pikapuurot jotka sopii myös.

* Elovena Hetki -puurot
* Elovena kaurainen marjamysli
* Elovena hedelmäinen kauramysli
* Elovena kauramurot
* Kellogg's All-Bran Plus
* Kellogg's Coco Pops
* Kellogg's Special K Active
* Nestle Cheerios
* Nestle Fitness -murot
* Nestle Nesquick -kaakaomurot
* Pirkka mysli
* Pirkka metsämarjamysli
* Pirkka lesehiutale
* Pirkka sokerihuurrettu maissihiutale
* Pirkka suklaamuro
* Rainbow Bran Flakes
* Rainbow kauramuro
* Rainbow hedelmämysli
* Rainbow vehnämuroke
* Start-rusina ja Start-natural myslit
* X-tra mysli
* Weetabix murokkeet
* Weetabix Minibix banaani
* Weetabix Crunchy Bran
* Kaikki riisimurot ja corn flakesit

Lisää vegaanisia (eli kasvis + maidoton + munaton) tuotteita täällä:
http://vegaani.antisankari.net/

Ostitko sitä, jossa on sokeria vaiko sitä sokeritonta? Minä join sitä makeutettua kahvin kanssa ja kaakaona ja tein siitä puuroa. Marjojen kanssa söin sitä myös.

Yhteistyössä