Mitä tehdä rimpuilevalle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskien taival
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskien taival

Vieras
Pitäisikö jättää hillumaan ilkosilleen? Lapsi vihaa pukemista, varsinkin vaippaa ja sen laitto on lähes mahdoton tehtävä.
Mitä voisin tehdä, jotta lapsen saisi paikalleen pukemisen ajaksi?
lelut ja muut virikkeet on kokeiltu, hyödyttöminä.
Joskus jopa vahingossa hermostuksissani olen korottanut ääntäni. :(
Ikää ikiliikkujalla 10kk.

Meillä on rimpuileva 2-vuotias. Mä olen joskus joutunut jopa "istumaan" lapsen päällä, että saan vaipan laitettua. Vaatteet laitan niin, että pidän vain kovasti kiinni ja samalla puhelen rauhallisesti; "Laitetaas varpaat piiloon, mihin ne meni, oho sieltä (lahkeesta) ne tuleekin". "Sitten käsien vuoro, mihin ne katosi? Sieltähän ne tuli" joskus totan vain, että sä tiedät, että vaatteet laitetaan päälle, ihan turha rimpuilla. Jossain vaiheessa lapsi ei enää jaksa laittaa vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tuskien taival:
Joskus jopa vahingossa hermostuksissani olen korottanut ääntäni. :(

No äläs nyt liioittele. Ei se lapsi siihen äänenkorottamiseen kuole.

Jos kaikkia lapsia vaan hyssytellään, mitä niistä kasvaa..

Miun temppuilijalla on pöksyvaippa, aina sopii vaikka ois teippi edessä pyörimisen seurauksena. Jos ei mene vaatteet vapaaehtosesti niin pakolla. Yleensä se menee niin että ensin pidän väkisin ja puen, lopulta se tyytyy karjumaan pää punasena kun tajuaa ettei voi välttää puetuksi tulemista. Lorut jne eivät toimi.

Meillä vähä samaa ongelmaa silloin tällöin. Nyt olen ostanut Ipanat taskuja sivutarroilla niin ei revi niitä tarroja auki jota tekee kun tarrat edessä ja noi laittaa tosi nopsaan jalkaan.

Yhteistyössä