Ä
äippä82
Vieras
Aattelin kysyä mielipiteitä teiltä muilta äideiltä onko kellään edes samansuuntaisia ongelmia.. Minulla on 7vuotias ja 5vuotias tyttö, jotka tappelevat keskenään koko ajan, siis oikeasti koko ajan..
ja myöskään minun komennukset eivät mene perille asti, äitiä uhmataan koko ajan, olen laittanut lapsia istumaan ns. jäähypenkille, ottanut rangaistukseksi leluja yms muita etuja pois.. mikään ei auta, kaikkein vähiten huutaminen (siihenkin välillä ikävä kyllä sorrun) lapset käyttävät itkua keinona saada tahtonsa läpi, eli nyt meillä ruvetaan itkemään heti jos kaikki ei mene mielen mukaan..
taustatietona sen verran. olen yksinhuoltaja, joten siis yksin olen näiden ongelmien kanssa. ja kesäkuun alusta asti olen sairastanut jatkuvaa pääkipua, johon ei vieläkään ole syytä löytynyt, joka tietysti jo yksistään kiristää hermoja ja vaikuttaa siihenkin että lapsillekin tulee annettua helpommin periksi koska kovia ääniä en kestä enää tuon pääkivun takia. mutta nyt vaan haluaisin elää normaalia elämää lasten kanssa siitä huolimatta että itse kamppailen terveyteni kanssa, mutta mietin johtuuko ongelmat kuitenkin minusta kun voimavarat ja henkinen puoli ovat aivan lopussa.. mutta antakaas neuvoja mitä voisin tehdä parantaakseni tilannetta?