Mitä tehdä kun mies ei pärjää lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hertukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Tässä ketjussa on nyt mies teilattu täysin, onko mahdollista että hänellä olisi vain ollut kertakaikkisen kamala päivä töissä, ja lasten kanssa ei päässytkään niin helpolla kuin oli kuvitellut?

Tälläkin palstalla kirjoitellaan äitien toimesta miten kamalaa välillä on, mutta mieskö sitä ei ääneen saa sanoa?
Olihan tuo ap:n miehen sanavalinta järkyttävä mutta teilauksen sijasta voisi kysyä miksi näin oli?

Meillä on reilu 4v, vajaa 3v ja vauva. En yleensä jätä vauvaa kotiin miehen hoitoon, hänellä on kädet täynnä kahden isomman kanssa, vauva jää kotiin sitten kun "pysyy jaloillaan".
Tuolla asialla ei ole mitään tekemistä hyvän isyyden kanssa, parempihan se on että reilusti tunnustaa ettei pärjää kuin hampaat irvessä sinnittelee väkisin..

Tietenkin on eri asia jos miehellä on ollut huono päivä. Mutta kun valitettavasti näitä miehiä jotka eivä pärjää koskaan omien lastensa kanssa on ihan liikaa. meillä mies pärjää mainiosti lastemme kanssa. Vauvaa tosin en jätä hänen hoidettavakseen kun pieneksi hetkeksi, sillä imetän, joten miehestä ei ole apua jos vauva alkaa haluta tissiä
=)
Kyllä jokaisen isän kannattaisi opetella olemaan omien lastensa kanssa. Entäs sitten jos äidille sattuukin jotain yllättävää? Kuka hoitaa lapset jos isä ei siihen kykene? Jokainen meistä voi joutua onnettomuuteen tai kuolla yllättäen.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja Jensa:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
miten te annatte miesten olla tuollaisia?

Heh, että sekin on äidin vika jos isä ei hoida hommiaan? Äläs nyt viitsi ;)

AP:lle ei valitettavasti ole tarjota apua, vain sympatiaa - meillä miehen rooli on kasvanut lasten vanhetessa, mutta tuon pienen kanssa (7 kk) isä ei vaan oikein osaa olla, vaikka miten on asiasta keskusteltu ja riideltykin. Surullistahan se, mutta minkäs teet, kun ei aikuista ihmistä voi pakottaakaan...

Musta tää on aivan järkyttävää ja pöyristyttävää. Tottakai on vaan opittava olemaan lapsensa kanssa. Järkyttävää, että jotkut äidit ovat niin hyysääviä, että vievät isältä sen tilan opetella. Tajutkaa, että tätä tilaa pitää olla alusta asti ja miehen on voitava opetella vauvan hoitoa tasavertaisesti! Tai sitten isä on törkeen viitsimätön eikä halua opetella. Silloin on kyllä luonne sitä luokkaa, että pellolle vaan. Omistaan pitää osata ja haluta pitää huolta. Muuten se ei oo mikään perhe. Voisko äitikin vaan sanoa, että "joo, ei kiitos, en halua enkä osaa hoitaa lastani, lähdempäs tästä kylille...Hoitakaa joku se rääkyvä apinannaama mun puolesta" Äidinkin on opeteltava, niin on isänkin!! Sikäli ymmärrän siis yllä heitetyn lauseen, että miten annatte miestenne olla tuollaisia. Ihan oikea kysymys. Meillä ei tulis kyseesenkään, etteikö isä tuntisi omat lapsensa aivan yhtä hyvin kuin äitinsäkin. Perseelle potkisin vähintäänkin, en todellakaan antaisi hänen laistaa jostain niin tärkeestä kuin osallistumisesta lastensa hoitoon.

Meidän isä lähtee puku päällä tärkeeseen duuniin joka hemmetin päivä ja tuo kotiin hyvän tilipussin. Mutta siitä huolimatta hän tietää tasan ja tarkkaan mitä lapset syö, mitä he pukevat, koska on kylvetty ja tukka pesty, mitä rasvaa pannaan illalla mihinkin ihottumaan tai mitä lääkettä annetaan jne. Meillä isä tekee kaiken aivan yhtä hyvin kuin äitikin, paitsi ei tietty imetä pienintä. Ja musta sen kuuluu näin mennäkin, isä on täysvertainen vanhempi. LApset ovat yhtä lailla hänen kuin minun!!

Lässyn lässyn "ei ymmärrä"...luulet suuria itsestäsi..et todellakaan perseeseen potkimalla pysty muuttamaan miestä joka ei suostu,halua,pysty olemaan lasten kanssa.Sinä et voi sanoa muille tuollaisia ohjeita VAIKKA itse olet niin korostamassasi onnellisessa asemassa NIIN se ei todellakaan johdu SINUSTA vaan miehestäsi. Ole onnellinen! Toivottavasti elämä koulii vielä sinun egoismiasi!!

No kuule, lässyn lää vaan sulle itelles! Katos kun vaimossa on tarpeeksi munaa vaatimaan ja tekemään selväksi, että meidän taloudessa ei avuttomia olla, niin ei sillä miehelläkään oo varaa jäädä itsekkäästi syrjään kodin arjelta ja lasten hoidolta!! Se se vasta lässynlää meininkiä on kuin naisten odotetaan selviävän äitinä vaikka mistä mutta isiä silitellään päälaelle ja koetetaan ymmärtää!!! Sitähän osa jengostä just yrittää tässä ketjussa tehä. Kyllä potkin joo miestä perseelle enkä kyllä omakseni edes huolis moista vötkyä jolla ei oo munaa siihen mihin mulla itellä tällasissa elämän perus asoissa. Silittele sä vaan ukkoos päälaelle ja koeta ymmärtää, mä nautin tasavertaisesta perhe-elämästä sillä välin.

Itse olen tehnyt niin että olen vaan yksinkertaisesti jättänyt lapset isänsä hoitoon ja mennyt menoihini. Enkä ole perään soitellut et miten pärjäävät ja ihan hyvinhän nuo ovat pärjänneet. Alkuun saatoin (ja joskus vieläkin) sanoa et jääkaapissa on sitä ja sitä ruokaa ja sitä ja tätä välipalaksi jne... mut muuten en juurikaan ohjeita ole jaellut. Ja sitä olen yrittänyt välttää et napisen ja menen neuvomaan jos mies onkin tehnyt jonkin asian erilailla kuin itse olisin tehnyt. Ap:lle antaisin ehkä ohjeeksi et koettaa olla välittämättä miehen äksyilystä ja on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ts. ei sen kummemmin rupea ihmettelemään et "miten niin et pärjää". Seuraavalla kerralla vaan sit vaan taas lähdet ja toivotat heipat mennessäsi etkä turhaan murehdi miehesi pärjäämistä lasten kanssa. Kyllä se kun vaan on niitten lasten kaa nii opettaa sitä pärjäämistäkin. Ja sitä ainakaan minä en suosittele et palkataan lastenhoitaja.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
:D Mää passaan mun miäst kyl ja se passaa munt. Mun ei esim tarvii vaivata päätäni autojen huolloilla, tietokoneiden päivityksellä, digiboksin hankinnalla ja öljyn tilauksella. Kaikki ne osaisin jos olisi pakko, mutta mies tahtoo tehdä ne mulle (ja tuntuea itsensä tärkeäksi).
Ja ei tosta ap:n tilanteesta mene kuin pari vuotta niin se mies jo pärjää niille, ihan varmana.

Puhutaanko me öljyjen vaihdoista ja lasten hoidosta samassa yhteydessä, niitä toisiinsa verraten?

Mun mielestä ne ei verrattavissa toisiinsa ole, paha kyllä.

Kyllä me tehdään paljon toistemme puolesta myös, muita juttuja. Mies tankkaa aina auton, mä teen lähes aina ruoan. Molemmat osattaisiin toisinkin päin, mutta .. tehdään ne, mitkä tuntuvat itsestä kivalta. =)

Mutta lasten hoitoa ei voi verrata näihin. Ei mitenkään.

kyllä kypsä aikuinen mies pystyy hoitaan yksin vaikka vuorokauden ikäistä. mun mies on hoitanut neljää alle 5 vuotiasta lastamme ja kuopus oli viikon ikäinen kun jäivät ensi kerran isän kans kotiin.
lapset on yhtä paljon isän kuin äidinkin. sama vastuu molemmilla.

Siis mä en voi uskoa lukemaani!! "ulkoruokintaan tuollaiset" " ikinä en tollasta ukkoa kattois" "ero heti"!!! Siis jumankauta eukot, millasia itsekkäistä diktaattoreita te ootte. Tää on kyllä sama juttu joka saakelin kerta kun joku täällä sanoo jotain negatiivista miehestään, ei niin mitätöntä asiaa, etteikö siitä avioeroa saataisi aikaiseksi. Miehen täytyy olla täydellinen joka asiassa; käydä töissä, työmatkalla hakea ruusukimppu, tulla kotiin imuroimaan ja samalla huolehtia lapsista, ruokakin olisi kiva jos siinä ohessa mieheltä valmistuisi. Illalla tämä upea rakastaja näyttäisi taitonsa, tosin vaimoa tuskin huvittaa taaskaan ja eihän se mies saa siitä ottaa nokkiinsa. Sitten täällä kaakatetaan, että mitä ne miehet luulee, että nainen jaksaa hoitaa lapset ja kodin päivisin ja vielä pitäisi näyttää hyvältä ja jaksaa muutenkin elää vielä aikuisten parisuhdetta. Naisella on oikeus olla kiukkuinen AINA kun haluaa, ja esim. eilisessä ketjussa kukaan ei tunnustanut, että mies edellyttäisi kotona tapahtuvan yhtään mitään työpäivän aikana. Mitä h***ttiä!?!? Sitten te edellytätte mieheltä työpäivän jälkeen vaikka mitä! Tällä palstalla henkii tosi voimakas epätasa-arvo ja epäarvostus miehiä kohtaan. Miestä "potkitaan perseelle", "vaaditaan sitäjatätä", uhataan "ulkoruokinnalla", "annetaan lupa siihenjatuohon". Meillä mies ei ikinä alistuisi mun käskytettäväksi. Ristiriitoja on ollut ja niistä selvitty puhumalla, toista ymmärtämällä ja arvostamalla.

Jessus, älä nyt ap todellakaan ota esille mitään eroa! Kysy mieheltäsi, miksi oli niin hermot menny ja kerro että itselläsikin menee monesti, eikä se tee kummastakaan pahaa ihmistä. Jos mies ei ole tottunut olemaan lasten kanssa, niin ruvetkaa nyt harjottelemaan ensin lyhyillä ajoilla ja sitten pitemmillä. Rohkaisua epävarma mies tarvitsee, ei haukkuja. Ja kaikki miehet ei ole syntyessään valmiita lapsenhoitajia, kyllä jotkut ihan oikeasti tarvitsee vähän harjoittelua ja rohkaisua. Ei se ole luonnevika. Ja vaikka teillä on ehkä vähän venähtänyt tuo harjoittelu, niin ei ole myöhäistä!

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Mä ihmettelen miksi naiset tekee lapsia miesten kanssa joilla ei ole kykyä huolehtia jälkikasvustaan?
Mies ulkoruokintaan! Molempien vanhempien pitää panostaa perheeseen. Lapsia on turhaa tehdä jos ei ole halua tai kykyä niistä huolehtia. Piste.

Heh, ja senhän asian tosiaan tietää ennen kuin niitä lapsia on. Äly hoi. Ei meilläkään auttanut se, että oltiin naimisissa 8 vuotta ennen lapsen syntymää. Kyllä mies pärjää, kun pakko on, mutta ei hän lasta hoida mitenkään mielellään, vaikka on hoitanut ihan pienestä saakka. Se on niin raskasta ja uhmiskin niin rasittava...

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Siis mä en voi uskoa lukemaani!! "ulkoruokintaan tuollaiset" " ikinä en tollasta ukkoa kattois" "ero heti"!!! Siis jumankauta eukot, millasia itsekkäistä diktaattoreita te ootte. Tää on kyllä sama juttu joka saakelin kerta kun joku täällä sanoo jotain negatiivista miehestään, ei niin mitätöntä asiaa, etteikö siitä avioeroa saataisi aikaiseksi. Miehen täytyy olla täydellinen joka asiassa; käydä töissä, työmatkalla hakea ruusukimppu, tulla kotiin imuroimaan ja samalla huolehtia lapsista, ruokakin olisi kiva jos siinä ohessa mieheltä valmistuisi. Illalla tämä upea rakastaja näyttäisi taitonsa, tosin vaimoa tuskin huvittaa taaskaan ja eihän se mies saa siitä ottaa nokkiinsa. Sitten täällä kaakatetaan, että mitä ne miehet luulee, että nainen jaksaa hoitaa lapset ja kodin päivisin ja vielä pitäisi näyttää hyvältä ja jaksaa muutenkin elää vielä aikuisten parisuhdetta. Naisella on oikeus olla kiukkuinen AINA kun haluaa, ja esim. eilisessä ketjussa kukaan ei tunnustanut, että mies edellyttäisi kotona tapahtuvan yhtään mitään työpäivän aikana. Mitä h***ttiä!?!? Sitten te edellytätte mieheltä työpäivän jälkeen vaikka mitä! Tällä palstalla henkii tosi voimakas epätasa-arvo ja epäarvostus miehiä kohtaan. Miestä "potkitaan perseelle", "vaaditaan sitäjatätä", uhataan "ulkoruokinnalla", "annetaan lupa siihenjatuohon". Meillä mies ei ikinä alistuisi mun käskytettäväksi. Ristiriitoja on ollut ja niistä selvitty puhumalla, toista ymmärtämällä ja arvostamalla.

Jessus, älä nyt ap todellakaan ota esille mitään eroa! Kysy mieheltäsi, miksi oli niin hermot menny ja kerro että itselläsikin menee monesti, eikä se tee kummastakaan pahaa ihmistä. Jos mies ei ole tottunut olemaan lasten kanssa, niin ruvetkaa nyt harjottelemaan ensin lyhyillä ajoilla ja sitten pitemmillä. Rohkaisua epävarma mies tarvitsee, ei haukkuja. Ja kaikki miehet ei ole syntyessään valmiita lapsenhoitajia, kyllä jotkut ihan oikeasti tarvitsee vähän harjoittelua ja rohkaisua. Ei se ole luonnevika. Ja vaikka teillä on ehkä vähän venähtänyt tuo harjoittelu, niin ei ole myöhäistä!

Ja äiditkö on valmiita lastenhoitajia?? Eiköhän se oo kuule kaikkien opeteltava. Ei se oo sen vaikeempaa sille miehellekään, alusta asti pitäis hänenkin opetella. KAuheeta selittelyä tämmönen "ettei oo valmiita lastenhoitajia syntyessään...!"

Ja äiditkö on valmiita lastenhoitajia?? Eiköhän se oo kuule kaikkien opeteltava. Ei se oo sen vaikeempaa sille miehellekään, alusta asti pitäis hänenkin opetella. KAuheeta selittelyä tämmönen "ettei oo valmiita lastenhoitajia syntyessään...!"

Ja lisään vielä, että vaaditaanhan meiltä äideiltäkin vaikka mitä. Pitää osata hoitaa, lääkitä, leikittää, vaatettaa, järjestellä lukuisia lapsiin liiittyviä käytännön asioita, neuvoa koululäksyissä jne jne. Useat pyörittää kodin täysin yksin siihen päälle. Äitien tekemä lista on loputon. MIksi mieheltä ei saa vaatia mitään lasten hoitoon liittyvää????? Voi pieniä mies polosia kun joutuvat näin kovia kokeman... Voi herra jee. Ei sitä eroo tietty tarvi heti ottaa, mutta kyllä pitää saada asiat rullaamaan hiukkasen toisella tavalla! Jos ei sittenkään mikään auta, niin en kyllä itse kenenkään tossukaksi loppuelämäksi jäis.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Mä ihmettelen miksi naiset tekee lapsia miesten kanssa joilla ei ole kykyä huolehtia jälkikasvustaan?
Mies ulkoruokintaan! Molempien vanhempien pitää panostaa perheeseen. Lapsia on turhaa tehdä jos ei ole halua tai kykyä niistä huolehtia. Piste.

Heh, ja senhän asian tosiaan tietää ennen kuin niitä lapsia on. Äly hoi. Ei meilläkään auttanut se, että oltiin naimisissa 8 vuotta ennen lapsen syntymää. Kyllä mies pärjää, kun pakko on, mutta ei hän lasta hoida mitenkään mielellään, vaikka on hoitanut ihan pienestä saakka. Se on niin raskasta ja uhmiskin niin rasittava...

Heh heh ittelles, äly hoi. Luulis nyt 8 vuodessa oppivan toista sen verta tuntemaan ettei olis yllätys jos mies ei hoidakaan omaa lastansa mielellään.
Kyllä mä jo ennen raskaaksi tulemista tiesin miten mieheni suhtautuu lapsiin ja onko valmis niitä hoitamaan.
TIETENKIN siitä oli keskusteltu.

Ei äiditkään välttämättä ole valmiita ja hekin jotkut enemmän, toiset vähemmän. Me naiset nyt vaan useimmiten ollaan kotona ja siinä rutinoituu nopeammin. Toki olen sitä mieltä, että alusta asti mieskin opettelemaan, mutta kuten ap: llekin sanoin, ei vielä ole myöhäistä, vaikka aikaisemmin olisi pitänyt aloittaa. Eri asia on tietysti jos mies kieltäytyy, eikä osoita minkäänlaista kiinnostusta lapsiaan kohtaan. Mutta kyllä tää lynkkausmeininki hirvittää, toivottavasti ette oo kotona samanlaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
:D Mää passaan mun miäst kyl ja se passaa munt. Mun ei esim tarvii vaivata päätäni autojen huolloilla, tietokoneiden päivityksellä, digiboksin hankinnalla ja öljyn tilauksella. Kaikki ne osaisin jos olisi pakko, mutta mies tahtoo tehdä ne mulle (ja tuntuea itsensä tärkeäksi).
Ja ei tosta ap:n tilanteesta mene kuin pari vuotta niin se mies jo pärjää niille, ihan varmana.

Puhutaanko me öljyjen vaihdoista ja lasten hoidosta samassa yhteydessä, niitä toisiinsa verraten?

Mun mielestä ne ei verrattavissa toisiinsa ole, paha kyllä.

Kyllä me tehdään paljon toistemme puolesta myös, muita juttuja. Mies tankkaa aina auton, mä teen lähes aina ruoan. Molemmat osattaisiin toisinkin päin, mutta .. tehdään ne, mitkä tuntuvat itsestä kivalta. =)

Mutta lasten hoitoa ei voi verrata näihin. Ei mitenkään.

Peesi! Monesti lukee tällä palstalla että nainen sanoo et "Kyllä minä kodin ja lapset hoidan kun minun ei tarvii miettiä renkaanvaihtoa ja polttopuiden tilannetta". Siis voi jeesus, mies siis näkee vaivaa kodin ja vaimon eteen sen neljä kertaa vuodessa, nainen joka päivä ympäri vuoden.

Mun mies ei edes suostuisi tuollaisiin järjestelyihin. Se kyllä haluaa osallistua kodinhoitoon, ruuanlaittoon ja sitten kun vauva syntyy, saan varmasti hoitoapua niin paljon kuin tarvitsen ja enemmän!

Heh heh ittelles, äly hoi. Luulis nyt 8 vuodessa oppivan toista sen verta tuntemaan ettei olis yllätys jos mies ei hoidakaan omaa lastansa mielellään.
Kyllä mä jo ennen raskaaksi tulemista tiesin miten mieheni suhtautuu lapsiin ja onko valmis niitä hoitamaan.

Niinhän sitä luulisisi, mutta reaalimaailmassa voi tulla yllätyksiä. Vaikka lapsi on yhteisesti suunniteltu ja haluttu, niin kyllä se isyys voi yllättää. Kyllä meilläkin keskusteltiin ja pidin sitä itsestäänselvyytenä, että projekti on yhteinen ja hommat jaetaan tasan.

Aika monessa perheessä todellisuus on taruja (tai ennakko-oletuksia) ihmeellisempää...

Niinhän sitä luulisisi, mutta reaalimaailmassa voi tulla yllätyksiä. Vaikka lapsi on yhteisesti suunniteltu ja haluttu, niin kyllä se isyys voi yllättää. Kyllä meilläkin keskusteltiin ja pidin sitä itsestäänselvyytenä, että projekti on yhteinen ja hommat jaetaan tasan.

Aika monessa perheessä todellisuus on taruja (tai ennakko-oletuksia) ihmeellisempää...

Oletko miettinyt mitäs sit jos vaikka yllättäen kuolisit? Kuka hoitaisi lapsenne, jos mies on siihen kykenemätön?

Oletko miettinyt mitäs sit jos vaikka yllättäen kuolisit? Kuka hoitaisi lapsenne, jos mies on siihen kykenemätön?

No en tuollaisia juurikaan mieti.
Mies lapsen hoitaisi, tottakai. Ei kai siinä muutakaan vaihtoehtoa olisi. Kaipa se vaan hänenkin olisi pakko pärjätä.

Höpöhöpö. Ei se tee naisesta pirttihirmua jos hänellä on pystyvä mies joka haluaa osallistua kodin- ja lastenhoitoon! Ja jos mies ei kykene pesukonetta päälle laittamaan, pottuja keittämään tai vaippaa vaihtamaan, niin kannattaa todella potkia miestä perseelle nekin hommat opettelemaan tai miettiä vakavasti haluaako aikuisen lapsen riesakseen.
Ja koska minun mies pyytämättä, omasta halustaan tykkää kokkailla ja imuroi, ja takuulla haluaa luoda lämpimän ja läheisen suhteen esim. vauvaan hoitamalla tätä, niin minä voin vakuuttaa että arvostan ja kunnioitan ihanaa miestäni niin paljon että hemmottelen hänet kyllä tosi hyväks ja sitä seksiä saa niin usein kun haluaa ja monipuolisesti vielä!

Ja meidän perheessä, kuten suurimmassa osassa muillakin, ei tarvitse aikuisen ihmisen kysyä lupaa yhtään mihinkään, vaan toimitaan oman arvioinikyvyn varassa.

Mies lapsen hoitaisi, tottakai. Ei kai siinä muutakaan vaihtoehtoa olisi. Kaipa se vaan hänenkin olisi pakko pärjätä.

Mut jos mies PAKON edessä pärjäisi, niin miksi sitten ei voisi hoitaa lapsia myös silloin kun ei ole pakko? Kun kyllä se on lapsille aina plussaa jos saavat olla isän kanssa =)

Mut jos mies PAKON edessä pärjäisi, niin miksi sitten ei voisi hoitaa lapsia myös silloin kun ei ole pakko? Kun kyllä se on lapsille aina plussaa jos saavat olla isän kanssa =)

Näinhän se on ja olen sitä yrittänyt kyllä kovasti tukea. Olen työmatkoilla ja käyn jumpassa eli kyllä mies hoitaa. Mutta se hoitaminen on melkeinpä sitä että lapsi katsoo dvd:tä ja mies räplää omiaan koneella. Harvoin ne mitään sen kummempaa keskenään tekevät eli mitään kovin vuorovaikutteista se ei todellakaan ole.

Minä peesaan Apassin kyyneltä!
Kuinka paljon nuita miehiä on sit loppujen lopuks joille ne lapset on vaan niitä pieniä ihmisiä jotka asuvat saman katon alla?
Mun mies odottaa kuin hullu et pääsee tutustumaan vauvaan, ei ole syöttäminen ja vaipanvaihto ongelma, puhumattakaan kuinka paljon viettää lapsen kanssa aikaa kun se on vähän isompi!
Eikö niitä miehiä vain kiinnosta edes opetella hoivaamaan omia lapsiaan vai mitä ihmettä? En tajua. Enkä tajua naisia jotka tekevät lapsia sellaisten miesten kanssa, jotka jättävät kodinhoidon ja ruokapolitiikan vain naisen vastuulle jo ennen vauvan syntymää. Se kertoo paljon onko miehestä isäksikään.

Rosalee kiltti.. odota ensin että teidän vauva syntyy, ja kehu sen jälkeen miten paljon miehesi hoitaa vauvaa. Monesti puheet etukäteen on niin erilaisia kun se todellisuus. Enkä tätä mitenkään pahalla sano..

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Rosalee kiltti.. odota ensin että teidän vauva syntyy, ja kehu sen jälkeen miten paljon miehesi hoitaa vauvaa. Monesti puheet etukäteen on niin erilaisia kun se todellisuus. Enkä tätä mitenkään pahalla sano..

Samaa mietin minäkin. Voi vielä käydä niin, että todellisuus yllättää...
Ikävä kyllä niin on käynyt suurimmalle osalle omista kavereistani. Tiedän suunnilleen yhden perheen, jossa mies oma-aloittesesti hoitaa vähintään puoliksi lapsia ja vie niitä esim. ulos. Muut hoitavat pyydettäessä tai eivät silloinkaan.

Samaa mietin minäkin. Voi vielä käydä niin, että todellisuus yllättää...
Ikävä kyllä niin on käynyt suurimmalle osalle omista kavereistani. Tiedän suunnilleen yhden perheen, jossa mies oma-aloittesesti hoitaa vähintään puoliksi lapsia ja vie niitä esim. ulos. Muut hoitavat pyydettäessä tai eivät silloinkaan.

No voivoi teitä kilttejä... Kun kyllä minä tunnen oman mieheni varmastikin parhaiten. Ja kun olen saanut todistaa hänen lapsirakkauttaan mm. kummilasten kanssa niin tiedän ettei pelkää käsitellä ja hoitaa pieniäkään vauvoja. Ja kun minun mieheni on aina, alusta asti oma-alotteisesti pessyt pyykkiä, siivonnut ja juossut kaupassa. Ja ruuanlaitto on hänen intohimonsa, joten en jaksa uskoa että se loppuisi kuin seinään sitten kun meille tulee vauva, jonka tekoa mietittiin pitkään ja hartaasti ja mieheni ehdotuksesta ruettiin vauvaa yrittämään.
Todella sääli että teille on niin käynyt, että mies ei ole isäksi ollut valmis. Otan siitä osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Todella sääli että teille on niin käynyt, että mies ei ole isäksi ollut valmis. Otan siitä osaa.

Itseasiassa yllätyin itsekin, kun mies sairaalassa vaihtoi vaipan esikoiselle, ja kasvoi isäksi kivuttomasti.. ei minulla ole mitään ongelmaa jättää kaksi alle 3v viikonlopuksi isän kanssa :) mutta valitettavan usein isäksi tulo aiheuttaa myös kriisin, eikä kaikki menekään niin ruusunpunaisesti kun on kuvitellut, olen näitä seurannut.. En siis todellakaan pahaa tarkoittanut, toivon tottakai että miehestäsi tulee loistava isä! :)

[

Höpöhöpö. Ei se tee naisesta pirttihirmua jos hänellä on pystyvä mies joka haluaa osallistua kodin- ja lastenhoitoon! Ja jos mies ei kykene pesukonetta päälle laittamaan, pottuja keittämään tai vaippaa vaihtamaan, niin kannattaa todella potkia miestä perseelle nekin hommat opettelemaan tai miettiä vakavasti haluaako aikuisen lapsen riesakseen.
Ja koska minun mies pyytämättä, omasta halustaan tykkää kokkailla ja imuroi, ja takuulla haluaa luoda lämpimän ja läheisen suhteen esim. vauvaan hoitamalla tätä, niin minä voin vakuuttaa että arvostan ja kunnioitan ihanaa miestäni niin paljon että hemmottelen hänet kyllä tosi hyväks ja sitä seksiä saa niin usein kun haluaa ja monipuolisesti vielä!

Ja meidän perheessä, kuten suurimmassa osassa muillakin, ei tarvitse aikuisen ihmisen kysyä lupaa yhtään mihinkään, vaan toimitaan oman arvioinikyvyn varassa.

No hyvä että teillä on noin. Mutta ap:n mies on hieman erilainen kuin teidän miehenne, ja syystä tai toisesta tilanne heillä nyt vaan on pässyt tuohon pisteeseen. Pitäisin aika huonona ratkaisuna erolla uhkailun tuossa tilanteessa ja myöskin pirttihirmumaisena kauhean äläkän noston ja arvostelun. varsinkin kun monet äidit tässäkin jo ehtivät tunnustaa sanovansa samalla tavalla joskus. Mä en ymmärrä miten ihmisten on niin vaikeaa tajuta, että muut on ehkä erilaisia kuin itse! On varmasti olemassa miehiä, joille ei ole täysin luontevaa siivota ja vaihtaa vaippaa jne. Ei se tarkoita, etteikö mies rakastaisi lapsiaan. Toki siis noita hommia pitää silti tehdä, tarkoitan vain sitä, että kaikki miehet ei ole samanlaisia kuin teidän miehenne, mutta he voivat silti olla hyviä miehiä, kunhan asioista keskustellaan ja sovitaan.

Ja tuolla pirttihirmujutulla tarkoitin niitä, jotka oikeasti käskyttää miestään. Ja tuntuu, että tällaisia on oikeasti aika paljon. Mutta siis hienoa kun mies on vapaaehtoisesti mukana kaikessa! Meillä ei ihan kaikessa, esim minä siivoan itse aika pitkälti, kun miehen mielestä ei näin siistiä tarvitsisi edes olla. Mutta enpäs silti häntä jättäisi :D

Itseasiassa yllätyin itsekin, kun mies sairaalassa vaihtoi vaipan esikoiselle, ja kasvoi isäksi kivuttomasti.. ei minulla ole mitään ongelmaa jättää kaksi alle 3v viikonlopuksi isän kanssa :) mutta valitettavan usein isäksi tulo aiheuttaa myös kriisin, eikä kaikki menekään niin ruusunpunaisesti kun on kuvitellut, olen näitä seurannut.. En siis todellakaan pahaa tarkoittanut, toivon tottakai että miehestäsi tulee loistava isä! :)

Ei tässä ole mitään ruusunpunaisia laseja päässä pidettykään. En minä luule että miehestä tulee mikään 24/7 superisä. Mutta hyvä isä varmasti!

Realistisesti ollaan sekin puhuttu jo etukäteen, että mies on sellainen että tarvitsee hyvät yöunet jaksaakseen päivän olla töissä, joten on tarkoitus että vauva-ajan, jos tarvetta ilmenee, mies nukkuu toisessa huoneessa viikolla että ei häiriinny yöheräilyistä. Vastaavasti mies sitten varmasti ilta-aikaan antaa minun hengähtää.
Ja tiedän että mies tarvitsee rentoutuakseen pari kertaa kuussa päästä moikkaamaan kavereitaan kunnolla, eli aion kyllä sallia hänelle baarireissut. Koska tiedän että minäkin pääsen sitten kun haluan ja raaskin lähteä.

Näistä voi tulla riitaakin sitten kun on vauva-arki päällä ja hermot kireällä, mutta uskon että selvitään ja mies ei koskaan vauvaa laiminlöisi olemalla häntä hoitamatta.

Yhteistyössä