Mitä tehdä kun oma koira puree?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "salla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"salla"

Vieras
Istuin tuossa lattialla vähän aikaa ja koirani tuli selän taakse mun perseeseen kiinni makoileen ja kun itse vaihdoin asentoa niin koira puri mun jalkaan kiinni ja sama on toistunut aiemminkin mistä se johtuu?
Pitäskö laittaa koira mars tähteen..

Minkä ikäinen koira? Koska on alkanut puremaan?
Voisko koiralla olla kipuja. Eli kun vaihdoita asentoa (koskit yllättäen?) koira liikahti, tunsi kipua ja reakoi puremalla. Vanhoilla koirilla yllättävästi alkanut pureminen voi johtua kivuista.

Voiko se johtua siitä kun se pelkäsi yksin ja omistajan läsnäollessa kerrostalon naapureita ja tärisi ja läähätti vaikka ei ollut mitään syytä??Miten tuotakin kouluttaa?

[QUOTE="salla";23453046]Voiko se johtua siitä kun se pelkäsi yksin ja omistajan läsnäollessa kerrostalon naapureita ja tärisi ja läähätti vaikka ei ollut mitään syytä??Miten tuotakin kouluttaa?[/QUOTE]
??? samma på finska niin helpompi kommentoida ...

Puriko vai näykkäsikö? Mä luulen että se oli nukuksissa ja refleksimäisesti puri kun liikahdit. Hoidan välillä yhtä koiraa joka tulee nukkuu jalkopäihin. Tietenkin joskus olen unissani tätä koiraa potkassut. Huomaan, että meinaa ottaa kiinni, mutta on ehtinyt tajuamaan että se olin vain minä ja jättää purematta.

Koira oli täysin hereillä makoilemassa ja monesti se tulee sohvan viereenkin ihan toisten jalkojen juureen makoileen ja sitten kun joku liikuttaa pikkuisen omia jalkojaan niin käy kunnolla kiinni.Taitaa olla luonnevikainen koko rakki.

koiran on otettu pentuna ja sitä on jonkin verran perus koulutettu ja on ollut kiltti siihen saakka kunnes vaihdoin eri kerrostalo asuntoon joka oli sellainen möly rappu joten siitä lähtien koira on ollut tuollainen pelkuri ja puria.Voiko koiralla olla jotain stressiä niinkuin ihmisillä?

[QUOTE="salla";23453098]koiran on otettu pentuna ja sitä on jonkin verran perus koulutettu ja on ollut kiltti siihen saakka kunnes vaihdoin eri kerrostalo asuntoon joka oli sellainen möly rappu joten siitä lähtien koira on ollut tuollainen pelkuri ja puria.Voiko koiralla olla jotain stressiä niinkuin ihmisillä?[/QUOTE]

No totta hemmetissä voi. Siinähän se vastaus sitten tulikin, koira on joutunut ympäristöön jossa se ei tiedä miten reagoida uusiin asioihin. Jospa se esimerkiksi siirtää ahdistustaan mölyistä omistajaansa satuttamalla tätä yrittäen viestittää että "sinustako tämä mökä lähtee, lopeta!"

Oot ehkä itse ollut stressaantunut, ahdistunut, tasapainoton, surullinen tms. ja koirasi on ottanut (omasta mielestään) pomon paikan huushollissa. Jos se käyttää sua patjanaan, niin puraisu oli merkki siitä, että sinä (koiran palvelija) et ole saanut lupaa häipyä ja näykkäisyllä laittoi sut ojennukseen.

Sun pitää ottaa kämppä haltuun. Varsinkin kun himassa on nuori uroskoira...

Sen olen huomannut että koirani on alkanut matkiin minua siten että minulla on ollut paljon stressiä ja itse raavin jalkaa niin koirani on tehnyt samoin.Nyt vasta muutimme omaan omistusasuntoon pois kerrostalosta jossa on oma pieni piha koiralle.

kaikki elollinen voi kärsiä stressistä, etenkin jos elinympäristö muuttuu. Pitäisi nähdä tilanne omin silmin koska pelkästä kertomuksesta ei nyt täysin selviä onko koira purressaan vihainen, pelokas vai hämmentynyt.
Toinen koiramme yritti jossain vaiheessa "yletä" laumajärjestyksessä ja huonoon käytökseen auttoi tiukka kurinpito ja alistus.
Kuulostaa kuitenkin siltä ettette tiedä selkeää syytä käytökseen joten vastuullisena ihmisenä pyydä ammattilaisen apua

Koira, joka tietää asemansa omassa laumassaan ei noin vain pure. Paimenkoira paimentaa, kuulosti siltä, että se halus pitää sut paikallaan. Ota selvää koirasi vieteistä, järjestä sille kanava purkaa virtansa ja sinä määräät pelisäännöt.

ja mikään pieni piha ei riitä yhdellekään koiralle. Turhautuminen ja tekemisen puute ajaa stressiin koirasi ja koittaa edes jollain tavoin hankkia tekemistä. Mieti, mikä collien duuni on ollut. Miksei ihmiset voi ottaa etukäteen selvää asioista ja saamattomuuttaan pilaavat koiran elämän kun ei viitsi mitään toimintaa ja liikuntaa järjestää.

[QUOTE="salla";23453098]koiran on otettu pentuna ja sitä on jonkin verran perus koulutettu ja on ollut kiltti siihen saakka kunnes vaihdoin eri kerrostalo asuntoon joka oli sellainen möly rappu joten siitä lähtien koira on ollut tuollainen pelkuri ja puria.Voiko koiralla olla jotain stressiä niinkuin ihmisillä?[/QUOTE]

Valitettavan monilla koirilla on valtava stressi :(
Kehotan ottamaan yhteyttä ongelmkoirakouluttajaan jonka kanssa teette koulutussuunnitelman teidän ongelmaan ja etenet sit saamiesi ohjeiden mukaan. ei tuo ongelma itsestään tule poistumaan, mut pahentua se voi yllättävänki nopeasti

[QUOTE="salla";23453072]Koira oli täysin hereillä makoilemassa ja monesti se tulee sohvan viereenkin ihan toisten jalkojen juureen makoileen ja sitten kun joku liikuttaa pikkuisen omia jalkojaan niin käy kunnolla kiinni.Taitaa olla luonnevikainen koko rakki.[/QUOTE]

Harva koira on luonnevikainen. Yleensä huonoon käytökseen syyllinen löytyy sieltä ihmispuolelta. Koira ruotuun!

Yhteistyössä