Koirani joutui tappeluun.. talutinasiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiMi_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei todellakaan ole sitä. Vai oletko jämähtänyt 70-luvulle?

Ai pevi? Miksi kuvittelet että olen jämähtänyt 70-luvulle? Kun en ollut edes syntynyt silloin, hohohoo...

Pevissä koiraani ihan hakattiin sillä remmillä, ohjaaja läiski niin että remmi kyllä sivussa hakkautui koiran selkään ja päähän/niskaan. Myös koiran niska oli niissä "hihnan nippauksissa" vaarassa. Ei enää ikinä meille sitä kiitos.

[QUOTE="tinkeli";29458584]Mä kommentoinkin ap:n tilanteeseen, mulla ei ole itsellä edes kokemusta moisista, kuten kirjoitin.

Voitko suositella "tokoa", joka tepsii koiraan kuin koiraan? Mun mielestä voitaisi paremminkin puhua koiranomistajan koulutuksesta.

Hyvä huudella, jos ei ole ikinä ongelmakoiraa omistanut. Ja taas kerran, en puhu omasta koirastani.[/QUOTE]

On mulla ollut noita kavereiden koiria hoidossa.|O:D Ei ongelmakoiria tarvitse omistaa, että näkisi miten johtajaa vailla ne ovat.

No jostain kai se on lähdettävä liikkeelle, että saa sen kontaktin koiraansa.
Kyllä siellä tokossa opetetaan seuraamaan, niin että koira keskittyy omistajaansa, eikä ympärillä olevaan.

Ja jos oikeasti haluaa perehtyä koiraansa ja poistaa noita mahd. ongelmia:
voin lämpimästi suositella Cecar Millanin kirjallisuutta etc.
Hän on mielestäni asian ytimessä.:heart:
Samalla tavoin olen toiminut jokaisen koirani kanssa. Ei ole ollut ongelmia.
Ja kuten tuossa sanoit, kaikki lähtee ihmisestä itsestään koira vain reagoi.

Jokaisen koirasta haaveilevan pitäisi tutustua koiraan eläimenä, ymmärtää sen käytöstä ja miten koiraa hallitaan. Näin ei tulisi ongelmia (jos antenniosasto(t) ovat kondiksessa).

• Tykkää
Reactions: Jätkä
On mulla ollut noita kavereiden koiria hoidossa.|O:D Ei ongelmakoiria tarvitse omistaa, että näkisi miten johtajaa vailla ne ovat.

No jostain kai se on lähdettävä liikkeelle, että saa sen kontaktin koiraansa.
Kyllä siellä tokossa opetetaan seuraamaan, niin että koira keskittyy omistajaansa, eikä ympärillä olevaan.

Ja jos oikeasti haluaa perehtyä koiraansa ja poistaa noita mahd. ongelmia:
voin lämpimästi suositella Cecar Millanin kirjallisuutta etc.
Hän on mielestäni asian ytimessä.:heart:
Samalla tavoin olen toiminut jokaisen koirani kanssa. Ei ole ollut ongelmia.
Ja kuten tuossa sanoit, kaikki lähtee ihmisestä itsestään koira vain reagoi.

Jokaisen koirasta haaveilevan pitäisi tutustua koiraan eläimenä, ymmärtää sen käytöstä ja miten koiraa hallitaan. Näin ei tulisi ongelmia (jos antenniosasto(t) ovat kondiksessa).

Mun mielestä ongelmakoira nimenomaan pitäisi omistaa että voi alkaa jakelemaan oppejaan, et muuten voi mitenkään tietää millaista se on päivästä toiseen. Nyt puhutaan ihan oikeista ongelmista, ei siitä miten omistaja inhimillistää koiraansa.

Helpostihan sä voit kouluttaa niitä kavereitasi, jos kerran osaamista löytyy? Olen lukenut oikeasti hätää rivien välistä sellaisilta omistajilta, joiden ongelmakoiriin ei tehoa ihan vaan kirjan lukeminen. Siis tyyliin kaikki keinot käytössä ja edistyminen kaksi askelta eteen, yksi taakse. Nämä ovat kylläkin usein kodinvaihtajia eli joku toinen on ehtinyt pilaamaan ne.

Kysyinkin, millaista tokoa suosittelet koiralle kuin koiralle. Tokoja on yhtä erilaisia kuin niiden vetäjiäkin? Jossain "namikoulutetaan", ja mitäs jos koiran (pennun) kimppuun hyökätäänkin juuri siellä tokossa tai vastaavassa "koulutus"tilanteessa ja näin syntyy uusi remmirähjä. En veisi ongelmakoiraa koiralauman keskelle vaan yksilökoulutukseen ainakin aluksi. Eikä kaikki koirat ole alkujaankaan yltiösosiaalisia.

Toki ihmisten pitäisi olla usein paremmin selvillä koiran sielunelämästä.

Ap: ehdottomasti pitää olla pannat ja hihnat koiran mukaan. Ei missään nimessä flexiä koiralle, jolla on taipumusta tuollaiseen. Flexi lukkosysteemeineen ei ole läheskään niin vahvaa tekoa kuin nahkahihna. Nahkahihna siis ehdottomasti käyttöön. Nahkahihnassa on sekin etu, ettei pääse niin pitkälle; noita flexejä kun on jopa 8m pituisia.

Vinkkinä voisin sanoa, että meillä ei ole saatu yhtäkään bgb lukkoa rikki, suosittelisin sitä. Jos teidän vanhassa hihnassa ei muuta vikaa ole kuin lukko, niin kannattaa suutarilla käydä kysymässä onnistuisiko lukon vaihto vanhaan hihnaan, tulee paljon halvemmaksi kuin kokonaan uusi hihna.

Meidän koiranomistajien velvollisuus on huolehtia, ettei koirat pääsisi kenenkään "kimppuun" ja jos se sun kohdalla tarkoittaa uusiin varusteisiin satsaamista, niin sitten sun pitää hoitaa se asia kuntoon.

Ai pevi? Miksi kuvittelet että olen jämähtänyt 70-luvulle? Kun en ollut edes syntynyt silloin, hohohoo...

Pevissä koiraani ihan hakattiin sillä remmillä, ohjaaja läiski niin että remmi kyllä sivussa hakkautui koiran selkään ja päähän/niskaan. Myös koiran niska oli niissä "hihnan nippauksissa" vaarassa. Ei enää ikinä meille sitä kiitos.

Kipua tai vammoja ei tietenkään saa tulla, mutta koiraan saa koskea myös fyysisesti.
Kipuun luotettiin vielä 70-luvulla, siitä päättelin sinun jääneen sinne.

Yhteistyössä