Mitä tehdä, kun 4-veen pyjaman housut ei pysy ylhäällä?

vakava sosiaalitapaus

Aktiivinen jäsen
25.07.2009
8 060
0
36
Olen ostanut syksyksi kolmet uudet Lindexin pyjamat koossa 110/116. Meillä muuten nyt käytössä samat koot eli 110-116. Vyötärö ei ole mitenkään erikoisen leveä, mutta yhdetkään housut eivät pysy ylhäällä.

Joskus aiemmin sama ongelma tuli uusien Muumi pyjamahousujen kanssa. Silloin yritin avata vyötärökuminauhan kujaa, jotta olisin voinut kiristää kuminauhaa. Mutta se on ommeltu kiinni vyötäröön.

Onko mitään tehtävissä vai meneekö kaikki kivat pyjamat myyntiin :( Ja mistä löydän sopivia eli kapeita malleja, kun Gapinkin pyjamien koot loppuvat kokoon 5T joka meillä on nyt jo käytössä.

Mä tein tytön hameelle, jossa oli sama ongelma ja myös ommeltu tuo kuminauha kiinni sinne kujaan niin, ettei sitä saatu kiristettyä niin, että tein reiän siihen kujan päälle ja ujutin siitä ihan uuden kuminauhan sinne sisään (siis semmosen tavallisen kapean). Sitten sen vaan solmesin (tai ompelin en muista kumpaa). :)

Se kuminauha siis on joo ommeltu sinne, mut tossa ainakin sai ujutettua silti toisen kumpparin siihen päälle eli kuja oli valmiina. :)

No jos tuo mun kikka vaan toimii siinä housussa, niin ei vaadi kummoisia taitoja. :D Pitää osata laittaa kumppari hakaneulan päähän ja ujuttaa valmiiseen kujaan. :D

Mä en käsitä, miks lastenvaatteissa ei voi aina olla jokin säätömahdollisuus noissa vyötäröissä. Meilläkin on järjestäin kaikki liian isoa vyötäröltä.

Luulis osaavan ostaa oikeen kokoisia vaatteita jos lapsen hankkii....Tai sit anna lapselle enemmän ruokaa, että saa mahaan täytettä omasta takaa...

Ai pitääkö niitä ruokkiakin????? :O

Ja nyt vasta kerrot! Hitto vie. Heti huomenna alotan. :saint:

Joh. Toiset lapset nyt vaan on hoikempia lapsina, ei se ole syömisestä eikä vaatekoosta kiinni. Eiköhän aika korjaa tilanteen ja molemmilla ole vatsakumpua sitten jossakin vaiheessa elämää. ;)

Tässä apu

356.jpg

Eikö teillä muissa housuissa ole samaa ongelmaa? Meillä on hoikka tyttö ja olen jo oppinut, jos ei ole kiristysmahdollisuutta housuissa, housut jää tavallisesti kauppaan. Joskus ostan, jos näyttää valmiiksi kapealta. Pyjamahousut on pysyneet jalassa, alhaalla ne saattaa roikkua, muttei ne nukkuma-asennosta mihinkään putoa.

Oisko sulla ketään tuttua, kenellä ois ompelukone?

Yhteistyössä