Mitä tehdä ihmiselle joka ei tunnu tajuavan oikein mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Aargh! Yksi kaukainen sukulaiseni, ei edes mikään kaverini, ei millään usko ettei voi koska vaan itse haluaa tulla meille kylään. Syistä että en halua sitä kylään, enkä jaksa jatkuvasti kuunnella sen hölinöitä.

Kolmas syy, jos sen päästää kylään niin ei tajua millään lähteä kotiinsa. Ei vaikka sanoisi näinkin suoraan, että sun olisi nyt parempi lähteä, meillä alkaa tässä iltapuuhat.
Tämä saattaa sanoa: "Älkää antako mun häiritä! Eihän ulkona ole vielä niin pimeää ettei näkisi ajella." Tai sitten se sanoo vaan: Joo, pitää lähteä kohta. Sitten istuu vaan istumistaan ja töllää telkkaria.

Näin se on pari kertaa änkenyt kylään, esimerkiksi tänään: On ekaksi soittanut, että tulisin kylään, kun olen täältä äidiltä ajelemassa ja olette siinä matkan varrella, olethan kotona. Tänään sanoin että ei olla kukaan, lähdetään käymään anopilla (valhe). No, kului pari tuntia ja tää henkilö oli oven takana.
Sanoi että tulinpa kuitenkin, kun huomasin että autonne oli pihassa. Sitä ei edes yhtään hävetä, tai sitten ei vaan tajua.

Totuuden puhuminenkaan ei auta, jos ei valehtelukaan.
Jos sille sanoo ettei vaan kertakaikkiaan käy, en jaksa, on muuta tekemistä nyt, se saattaa silti tulla.
Se tulee ja sanoo näin: Joo en mä tulekaan KYLÄILEMÄÄN, ihan vaan nopeasti poikkean, ajoin vaan tosta sattumalta ohi! Sitten änkeää kuitenkin olkkariin istumaan ja alkaa hölöttää, eikä lähde millään.
Enkä ole viimeiseen puoleen vuoteen edes keittänyt sille kahveja, enkä tarjonnut mitään.

Voiko noin käyttäytyvä olla ihan täysijärkinen? Ei ole mikään vanha dementikkomummo edes, on 37 v. Asuu kyllä yksikseen, aikaisemmin yritti terrorisoida puhelimessa hölötyksellä, jotakin 2-10 kertaa päivässä, mutta kun en enää puhunut sen kanssa yhtään mitään, niin lopetti.

Eikö tätäkään saa loppumaan muuta kuin niin, että heti kun huomaa että tämä henkilö on oven takana tai päässyt eteiseen, meillä ei ole ovet aina lukossa sen takia että pienimmillä lapsilla ei ole omia avaimia ,
niin uhkailee jollakin poliiseilla tms?

Tähän asti mua on pidätellyt poliiseilla uhkailemisista ja kovemmista otteista se, että toi on mun pikkuserkku ja se, että olen ajatellut että jos sillä onkin jotakin ns. päässä vikana?
Niin meneekö se vielä enemmän sekaisin.

aika raskas sukulainen

mutta teeppä ens kerralla näin, jos se soittaa että olisi tulossa: sano että oot kipee, laita ovi lukkoon. jos ovikello soi, älä yksinkertaisesti mene aukasemaan vaikka kuinka olisi auto pihassa (voittehan olla kävelyllä) minkäikäinen itse olet. vaikutat alle 30v jolla menee juuri helposti tuollaisiin sukulaisiin. sano tästä äidillesi jos he yhteydessä niin äitisikin voisi vinkkailla sille ettei tartte usein "kyläillä". ja jos hän ei lähde kun sanot että teillä alkaa iltapuuhat niin sano että sinua väsyttää ja menet kanssa nukkumaan ajoissa.

aika raskas sukulainen

mutta teeppä ens kerralla näin, jos se soittaa että olisi tulossa: sano että oot kipee, laita ovi lukkoon. jos ovikello soi, älä yksinkertaisesti mene aukasemaan vaikka kuinka olisi auto pihassa (voittehan olla kävelyllä) minkäikäinen itse olet. vaikutat alle 30v jolla menee juuri helposti tuollaisiin sukulaisiin. sano tästä äidillesi jos he yhteydessä niin äitisikin voisi vinkkailla sille ettei tartte usein "kyläillä". ja jos hän ei lähde kun sanot että teillä alkaa iltapuuhat niin sano että sinua väsyttää ja menet kanssa nukkumaan ajoissa.

Olen itsekin jo 34 v. Yritin alkuun kohdella tuota kaverina, annoin tulla kylään ja tarjosin kahvia, ruokaakin. Siitähän tämä menikin ihan kauheaksi, alkoi tuo puhelinterrorisointi ja tää henkilö olisi istunut meillä jatkuvasti kylässä.

Eikä tuo "sairauskorttikaan" paljoa auta. Jos sanoo että olen nyt tosi kipeänä, ei käy, niin tää saattaa sanoa että: Ei haittaa, mulla on ollut toi tauti jo, ihan nopeasti vaan poikkean!
Ihan kuin sanoisin vaan sillä että pelkäisin sen taudin leviämistä hÄNEEN. Että mun jaksamisella ei ole mitään väliä.

mun kaveri teki vastaavassa tapauksessa just vaan niin ettei avannu ovee, kyllä kun aikansa pimpottelee niin kääntyy ja lähtee pois. siis tai sanot ettet nyt jaksa ottaa ketään vastaan. siitä pitäisi tyhmemmänkin tajuta

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Kuullostaa valitettavan yksinäiseltä ja yksinkertaiselta ihmiseltä. Juttu tulisi päättymään ainakin omalta osaltani tohon omavaltaiseen tuloon ovesta sisään, ilmoitus poliisille kotirauhan rikkomisesta ja lähestymiskieltoanomus päälle. Viestisi on niin kattava, että jo tuolla saisit tehtyä tutkintapyynnön.

Mä sanoisin jos ilmottas tulevansa, et ei nyt sovi ja jos siitä huolimatta rimputtelis kelloa ni en avais. Ei toi pelkkää yksinäisyyttä ole, jotain mielisairautta. Enkä missään nimessä tarkoita et jos on jotain mielisairautta et sen takia pitäis vältellä, mut ei ketään pikkuserkkua/serkkua yms. pidä uupumiseen asti kestää vaan siks et se ei ole ihan terve.

mun kaveri teki vastaavassa tapauksessa just vaan niin ettei avannu ovee, kyllä kun aikansa pimpottelee niin kääntyy ja lähtee pois. siis tai sanot ettet nyt jaksa ottaa ketään vastaan. siitä pitäisi tyhmemmänkin tajuta

Meillä on vaan sellainen juttu, että mistään talomme ikkunasta ei näe ulko-ovelle. Eli mä en voi tietää, kuka siellä pimputtelee. Oma lapseni, lasten joku kaveri, joku naapuri jolla olisi jotakin järkevää asiaa, vai tämä tyyppi.
Täytyy varmaan pitää ovi lukossa ja olla vaan avaamatta, ja sopia lasten kanssa että koputtavat oveen eivätkä soittele ovikelloa jos ei ole avainta.

Ton henkilön tuntien, se varmaan alkaisi sitten kiertää taloa ja koputella ikkunoihin. Yrittäisi soittaa puhelimeeni, laittaa tekstareita.
Täytyy sitten vaan toivoa, että joku lapsistani ei olisi samaan aikaan ulkona ja tulossa ovesta sisälle. Joko omilla avaimillaan, tai ilman.

Miten lapsille selittäisi tällaisen homman? 7- 12 vuotiaille? Ei oikein mitenkään.

Juttu alkaa kuulostaa siltä, että kyseessä on henkisesti sairas ihminen. Ota asia käsittelyyn hänen vanhempiensa kanssa ja kerro huolesi. Lapsille voit kertoa, että Liisa-tädillä ei ole nyt kaikki ihan hyvin.

[QUOTE="sisu";25351999]etkö voi ottaa yhteyttä tämän naisen äitiin,kunm kerran ootte sukua.Kyselet vähän ja kerrot että kun ramppaa teillä alvariinsa...[/QUOTE]

En voi, en tunne niin hyvin tuon naisen äitiä. En mitenkään kehtaisi enkä voisi ottaa tällaista asiaa puheeksi. Viimeksi olen nähnyt sen, varmaan joskus 12 v sitten, mummoni hautajaisissa. Meillä ei ole tosiaankaan niin läheinen eikä sukurakas suku että tunnettaisiin kaikki toisemme kovin läheisesti, ja kaikista asioista voisi puhella.

Eatä ovella sen sisäänpääsy ja ilmoita milloin voi seuraavan kerran tulla käymään. Sitten vaan tylysti ovi kiinni. Jollekin pitää vaan vääntää rautalangasta.

Estä ovella sen sisäänpääsy ja ilmoita milloin voi seuraavan kerran tulla käymään. Sitten vaan tylysti ovi kiinni. Jollekin pitää vaan vääntää rautalangasta.

Yhteistyössä