Mitä tehdä exä:n kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cinderella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cinderella

Vieras
Me ollaan erottu noin kolme kuukautta sitten. Poika asuu mun luona, koska on vasta puol vuotta. Näkee isäänsä silloin, kun isää huvittaa tulla käymään eli on mun kanssa 24/7.
Mut nyt on tullut ongelmaksi, että isä alkanut tulla kattoo poikaansa silloin, kun a) rahat on loppu ja nälkä, b) tarvii suihkua ja vaatteita (ei siis ole kolmessa kuussa hommannut asuntoa ja vaatteet mun nurkissa) tai c) tarvii yöpaikkaa, kun kavereille ei pääse.
Tekis mieli sanoa, et painu h***ettiin, mut ku ajattelee, et olis kiva jos näkis poikaansa ilman riitoja.
Tää tilanne stressaa mua tosi paljon, kun ei tiedä, koska se on oven takana. Varsinkin vielä kun on sekakäyttäjä, niin ei tiedä et mitä on vetäny ja milloin.
Nyt vaan ongelma et mitä tollaisen kans uskaltaa tehdä ja mitä sanoa. Itse ei myönnä, et mitään ongelmaa edes on.
Onpas sekavaa, mut niin mun tekstit usein tuppaa olemaan. :(

Jaa no mun lastani ei tulisi sekakäyttäjä kotiini katsomaan. Eikä muutenkaan nurkkiin venymään ja loisimaan. Paljonpa siitä onkin pikkuvauvalle iloa :o

Mutta toki saa isä lastaan tavata eli ota yhteys kaupunkisi sosiaalitoimistoon ja isä voi halutessaan saada valvotut tapaamiset.

Ulkopuolisen on niin helppo sanoa, että älä moiseen suostu. On varmasti todella ahdistavaa, kun mies oven taakse ilmaantuu. Mutta et sinä pysty jatkamaan omaa elämääsi niin kauan kuin tilanne on kuvailemasi kaltainen. Ja helposti käy niin, että kun antaa pikkusormen, se vie koko käden. Ehkäpä voisit antaa miehen tavata lastanne sinun luonasi silloin kuin se sinulle itsellesi sopii, mutta älä opeta miestä siihen, että ruokit/tarjoat yösijan. Yritä pysyä lujana ja sanoa, että sinulla on nyt oma elämä, eikä tuollainen eron jälkeen käy. Vaadi, että mies ilmoittaa etukäteen, kun haluaa lasta nähdä, ja itse päätät sopiiko. Älä avaa ovea, jos ilmoittamatta tulee. Aseta myös joku aikaraja, jolloin miehen on tavaransa siirrettävä muualle. Nyt ovat selkeät pelisäännöt paikallaan, vaikka pahalta tuntuisikin. Jaksamista sinulle!

No minäpä en antanutkaan tuollaista neuvoa että älä suostu vaan etten itse tekisi niin. Pidän lapsiani niin arvokkaina etten todellakaan haluaisi mitään sekakäyttäjää heidän kanssaan kotiini. Minulla on kokemusta vain alkoholistista mutta edes semmoinen ei astu minun ovien sisäpuolelle , enään.

Sehän just täs niin vaikeaa on, et vetää ovi vaan naaman edestä kiinni. Pahimmas tapauksessa alkaa riehua oven takan ja sekään ei ole hyvä asia. Pian poika unohtaa isänsä kokonaan, kun muutenkin käy parin kolmen viikon välein.
Eikä hän tänne tullessaan ole aineissa ym. ollut ja mun luona tapaamiset tapahtunut ja sen ajan olen ollu pois näkyvistä et käyny suihkus mut muuten valvova silmä. En mä jättäis poikaa hetkekskään kahdestaan isänsä kanssa, ainakaan täs vaihees.
Täytyy seuraaval kerral ku tulee käymään niin yrittää sopia jotkut pelisäännöt ja jos se ei onnistu, niin sit mennä vaikeimman kautta.
Eilen vaan ärsytti niin paljon ja pienes mieles liikkuu asioita, kun stressaa eikä saa nukuttua kunnolla.
Ja ens kuun alus varmaan elatusapuhakemusta tekemään kaupungille, niin voi sieltä kysyä neuvoa.
Kiitoksia vastauksista, sain taas vähän mietittävää.

Hei!
Olen itse ollut samassa tilanteessa jo yli puoli vuotta ( lasten isä ei tosin ole sekakäyttäjä). Todella stressaavaa, joten suosittelen todella ottamaan kovasti ohjat omiin käsiin, sillä jos äiti ei voi hyvin, ei voi muksukaan! se meissä äiti-ihmisissä on huono puoli, että yritämme tehdä kaiken kaikkien muiden hyväksi (lasten tms ), mutta todellisuudessa unohdamme itsemme ja sen mistä hyvä oikeastaan alkaakaan....
mut hei, toivon sinulle voimia, sillä en usko, että ex-miehesi häipyy tilanteesta minnekkään, sillä sinun luona on mukava lämmin yöpaikka, ruokaa jääkaapissa ja puhtaat vaatteet.. Rumasti sanottuna me olemme heille itsestään selvyydet ja miksi mies ei ottaisi kaikkea hyvää vastaan ilman vastuuta... Niin se valitettavasti menee noiden roikkujien kanssa.
Voimia sinulle...

Kehoita menemään hoitoon ja järjestämään elämänsä.
Älä päästä käymään kuin selvinpäin.
Miehen on otettava vastuu elämästään, älä suostu hoitamaan häntä kuin lasta.

=)

Vaikeaa tietenkin neuvoa kun ei tiedä onko teidän välillänne vielä jotain jne. Kommentit tyyliin "saunan takana on vielä tilaa" tuskin auttavat.
Olet ainakin joskus häntä rakastanut ja halunnut lapsen hänen kanssaan.
Voisitko kääntyä esim. neuvolan puoleen tms.?

=)

Yhteistyössä