Mitä teette LASTEN KANSSA tänä kesänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silja.S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Silja.S

Vieras
Luin tuolla vanhemmasta ketjusta kuinka joku äiti oli valittanut päiväkodissa, ettei loma ole lomaa, kun lapset meuhkaavat kotona. Millaisia kesäsuunnitelmia teillä on? Millaisia asioita aijotte tehdä LASTEN KANSSA tänä kesänä?

Meillä ainakin on kesäsuunnitelmat tehty niin, että sekä minä että lapset nauttivat. Kesäkuussa lähdetään retkeilemään pohjoiseen, heinäkuussa käydään useamman päivän reissu mummolassa, elokuussa perinteeksi muodostunut Ranuan eläinpuistossa ja Kukka-ja eläinpuisto Escurialissa käynti. Lisäksi meillä on kumivene odottamassa rantakelejä, grilli hankittu kesäiltoja varten, ja jotenkin tuntuu, että aika loppuu kesken ennen kuin tekeminen. Töitä on lähes koko kesän, mutta ei sentään jokaiselle viikonpäivälle ja mahtuu mukaan kahden viikon lomakin.

Meillä ohjelmaan kuuluu ainakin muumimaailma ja laivareissu, lintsillä pitää käydä, mökille mennään jossain välissä. Loppuaika menee sit kotona, leikkipuistoissa, rannalla/maikkalassa. Katotaan nyt mitä tehdään ja mihin mennään - fiilisten mukaan.

mennään rannalle, grillataan pihassa, lähdetään jokakesäiselle laivareissulle eli päivä tukholmassa, käydään kotieläinpuistossa ja toivottavasti päästään jollain tavalla puuhamaahan, sinne kun on meiltä matkaa ja autoa emme omista. 2 isompaa lasta menee seurakunnan leirille lisäksi.

Lähden lasten kanssa Helsinkiin mun pikkuveljeä tapaamaan ja korkeasaareen ja varmaan pitää jossain kohtaa kesää käydä jossain huvipuistossa. Muuten ollaan kotona, käydään uimassa, grillataan ja isommat lapset ovat paljon kavereiden kanssa ulkona eli ihan perus kesän viettoa, joka on kivaa ja halpaa :)

Ollaan ulkona aamusta iltaan, mennään rannalle, tehdään eväsretkiä sinne sun tänne, mökkeillään, käydään Korkeasaaressa, Suomenlinnassa, lintsillä yms. Fiiliksen mukaan.

Mennään sopeutumisvalmennuskurssille ja suviseuroihin. Lisäksi varmaan käydään jossain pienillä päiväretkillä (otetaan eväät ja käydään katsomassa jotain hienoa paikkaa, esim. jotain koskea tai hiidenkirnua). Esikoinen on menossa miehen kanssa yöretkelle metsään ja minä vien keskimmäisen yhden yön hotellireissulle. Me kun ei siedetä ajatustakaan yöstä metsässä. :D

Ähtäriinkin nuo muksut tahtoisivat, joten varmaan sielläkin pyörähdetään.

Meillä nimenomaan se on lomaa, kun saadaan olla ja tehdä lasten kanssa.

Aikataulut ei ole ihan kaikkeen vielä selvillä, mutta kesän aikana on tarkoitus telttailla, käydä Muumimaailmassa, viedä vanhin Väskisaareen, tehdään vesibussilla retki Vepsään, mahdollisesti käydään Puuhamaassakin.

Saimme lisäksi tuetun loman, jolloin lähdetään useammaksi päiväksi rentoutumaan lomafiiliksellä :)

Ehkä puuhataan vielä jotain muutakin...kaikkia suunnitelmia ja mietteitä kun ei olla lyöty vielä lukkoon.

Meillä on mies tiiviisti koko kesän töissä, joten pitkiä reissuja ei tehdä, mutta useampana viikonloppuna kyl käydään vähän siellä sun täällä. Mutta sitten viikolla ollaan rannalla, herkutellaan jätskillä, mennään vähän retkelle jne.

Tuo on totta, että kotonakin lomaillaan. Toisin kuin tuo aloituksessani mainittu äiti, jolle oli ilmeisesti kauhistus olla lomalla lasten kanssa, minusta juuri lapset tekevät kesästä kesän. Itse en ole koskaan juuri kesästa perustanut. Olen enemmän syksyn ihminen. Vasta lasten synnyttyä olen oppinut nauttimaan kesän iloista.

me mennään viikoksi turun saaristoon, samalla sit käydään muumimaassa, turun linnassa ja jossain eläinpuistossa. Käydään myös päiväreissu esim power parkiin, käydään mun vanhempien mökillä ja anopin ja apen mökillä. Sit olis tarkotus vielä joku vkl reissu tehdä johonkin tähän meijän lähelle, mutta kohdetta ei vielä tiedetä. Ja sitte tietysti yhteistä aikaa pyritään viettää, mulla tosin ei oo kesälomaa, ku just vaihdoin työpaikkaa.

Me aan ollaan ja öllötetään, syödään jätskiä ja uidaan... Jos siltä tuntuu että reissuun halutaan niin sitten lähdetään, mitään ei olla etukäteen suunniteltu.

No olla öllötellään ja nautitaan kesästä :D

Oikeesti, meillä ei oo tapana kovin hyvissä ajoin tehdä suunnitelmia, joka kesä ollaan kyllä jossain reissussa (kotimaassa tahi ulkomailla) käyty.

Veikkaanpa että Kalajoki, ehkä Ruotsi ja Tukholma , mökkeilemässä Itäsuomessa .
Uimassa, kylässä, paikallisissa härveleissä lapsille ...
Opetellaan pyöräilemään.
Uimakoulu varattu kesäkuun loppuun.
Naperogolfissa keskiviikkoisin .

Otetaan siis kesä rauhallisesti - kun on mahdollista uuden asunnon ostokin (jos vanha menee kaupaksi )...

Tarha loppuu kesäkuun lopulla. Jo sitä ennen tulee miehen vanhemmat kylään. Heinäkuun puolesta välistä mennään pariksi viikoksi Espanjaan kun mullakin on lomaa. Sieltä kun tullaan, niin ollaan viikko kotona ja sitten mies lähtee lasten kanssa Suomeen viikoksi. Ja sitten jo alkaakin esikoisella koulu.

Ihan kauheasti ei näiden lisäksi ehditä/haluta tekemistä, mutta päiväreissuja tietysti ihan fiiliksen mukaan.

No ihan justiinsa lähdetään Turkkiin viikon reissulle, otetaan täti mukaan tytölle kaveriksi. Ajateltiin myös viettää kylpyläviikonloppu ja viikko ainakin sukuloimassa Tampereella. Siellä järjestetään tytön synttäritkin. Muusta en tiedä vielä, saattaa olla että äitini ottaa tytön mukaan mökkeilemään.

no sen verta ollaan suunniteltu että viikonloppu naantalissa miehen mummia katsomassa ja siinä samalla sitten tietty muumimaailma. jokin risteily olis kans kiva ei vaan tiedetä vielä että viroonko vai ruotsiin, sitten juhannuksena mökille jossa poika pääsee peuhaa ja uimaan ja nauttimaan :) meillä ei oo omaa mökkiä niin päästään ystävän mökille viettämään kivaa aikaa. sitten varmaan tästä helsingistä kierretään varmaan korkeasaari, sealife ja tropicario.

Ei suunnitelmia - ite oon koko kesän töissä,ainoastaan viikonloppuisin vapaata.Lapset on systeemillä viikko isällään,viikko mulla..Tehdään mitä mieleen tulee-jos tulee jotain mieleen.

- Lapin reissu
- Ruotsissa käväiseminen
- Ranuan eläinpuisto
- Pohjanmaalla oleilua
- Anopin mökillä oleilua
- Powerpark
- Tuurin kyläkauppa
- Omalla mökillä oleilua
- Turun saaristo kierros ( Nauvo <3 )
- Naantaliin <3
- Turunlinna
- kesäteatteri
voi olla, että vielä jotain muuta :)

Niin ja käydään Kouvolassa, Mikkelissä ja Kuopiossa matkalla lappiin :)

Viimeksi muokattu:
Ei oo rahaa tehä mitään muuta ku retkeillä lähimaastossa ja käyttää kaikki maksuttomat tapahtumat hyväksi..., toivottavasti saan niillä jotain ihanaa jäämään lasteni mieleen ja muistojen aarre arkkuun... :/

Yhteistyössä