mitä teen ton LAPSEN kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
siis voi jumalauta!! helveteti ottaa päähän!

tilanne on tämä: uniaika on nyt! hampaat pesemättä. lapsi otti eka omenaa, ei halunnut syödä sitä(söi puolet), otti muroja, söi ne. pyysi leipää mutt lähti pois pöydästä kun oli masu kipeä! pistin leivät roskiin ja totesin että hammaspesu aika. ja nyt tuo inttää ja inttää että on vielä nälkä!!! periaatteessa voi ollakkin. joten musta tuntuu ikävältä ajatus että en antaisi ruokaa. mutta hemmetti kun mä haluan että pöydästä poistutaan VASTA kun on syöty!!

mikä siis on oikea toimintatapa? lapsi 4v

No kyllähän tuo määrä ruokaa riittää yöksi, taitaa lapsi vaan temppuilla ja yrittää viivyttää nukkumaanmenoa. Meillä vähän samaa menoa 4,5-v:llä, mut jos on syöty, niin on syöty.

No meillä syödään se mitä on annettu/haluttu enneku saa lisää. Jos ei syödä kaikkea, ei sitten, mutta sit on turha itkee että on nälkä. Ei sitä kovin montaa kertaa tartte mennä nälkäsenä nukkuun..

mä en ainakaa antais omalleni mitää enää, syödää sillon ku ruoka annetaan ja jos ei ni sit ei.. ei se kuole vaikka ei söis...ja jos haluu pöydästä pois ilman et on syöny ni sit kyllä menee joko nukkumaan samantien tai sit omaanhuoneeseen miettii...

Eskarilainen alkoi taas tuon saman vedätyksen. Nyt olen muutaman illan panostanut lapsen syöttämiseen. Iltapalan alkaan kyllä sanoin, että tarjoilu on vain ½t ja laitoin munakellon päälle.

ihana kun kukaan ei alkanut paasaa kielenkäytöstäni(tulin siis tänne purkamaan ärtymykseni ja samalla hakemaan tietoa siitä miten teillä toimitaan).

-kiitoksia vastanneille
musta itestä jotenkin tuntuu että jätin vastaamatta lapsen tarpeisiin kun toimin näin (ei saanut mitään lisää)

Yhteistyössä