mitä teen ton kissan kanssa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttö?

Vieras
meillä on ihana 3v kissa narttu, leikattu.. ongelmana pissaaminen joka paikkaan.. mä oon niin kypsä siivoomaan ja pesemään mm mattoja.. ja mä oon täynnä tota kusen hajua.
ennen se ei haitannut niin paljon mutta nyt meillä on tuo vauva ja toinen tulossa.. niin haittaa ku aina täytyy varoa ettei se pissaa sänkyä tai lasten leluja..
ei ole pissatulehduksia, ja feliway on seinässä.. laatikko puhdas..

ja tää on jatkunut ihan pienestä..

mitä voin tehdä? kukaan ei taida huolia tollasta kissaa.. mutta lopettaminen.. olen kerran joutunut kissani lopettamaan.. sain aika pahoja traumoja.. mutta jos en itse mene tuntuu et teen väärin.. ja mä en jaksais taas käydä uutta surua läpi

toinen ongelma jos kissan antaa pois on hänen veljensä ...joka asustaa meillä myös.. ovat olleet pennusta yhdessä.. jos toinen on hetken muualla.. toinen kirjaimellisesti sekoaa.. miten käy toiselle kissalle jos toinen annetaan pois?

vai olisiko muuta ratkaisua, kuin luopuminen?

Valitettavasti kissa tuskin lopettaa pissailua koskaan, jos sairauden mahdollisuus on suljettu pois..:( Kannattaa yrittää tarjota kissaa maataloon tms. missä saisi olla ulkona, niin pissailu ei haittaisi. Laitat ilmoitukseen iha reilusti vain syyn, että kissa pissaa sisälle!! Veljen voi kyllä pitää, todennäköisesti tottuu olemaan yksin, tai sitten annat ne yhdessä samaan perheeseen jos mahdollista. :hug:

On kyllä tosi vaikeaa yrittää opettaa aikuista kissaa sisäsiistiksi, ne on semmosia pököpäitä että tekevät juuri kuten itse parhaaksi katsovat. Ja kun se nyt on tätä matoille pissaamista hommaillut, niin vaikka sä miten pesisit niitä pissoja, se kissa kyllä haistaa itse ne kohdat ja on taipuvainen tekemään tarpeensa niille matoille uudestaan.
Jos vaan jaksat, kokeileppa laittaa kaikki matot pois joksikin aikaa. Estä kissoilta pääsy makuuhuoneeseen, tee siitä kokonaan kissavapaa alue. Suojaa sohvatkin, jos pelkäät että käy niille pissimässä. Hinkkaa kaikki "vaaravyöhykkeellä" olevat huonekalut valkopippurilla tai kissakarkotteella. Hommaa toinen hiekkalaatikko, ja kokeile erilaisia hiekkoja (meidän kissat ei tykkää esim. puupelleteistä) Jos ja kun niitä vahinkoja alkaa tulla, kerää kaikki jätökset ja vie ne hiekkalaatikkoon, jonka jälkeen viet kissan laatikolle nuuskimaan. Kun olet tehnyt tätä aikasi, ja luulet että kissakin ymmärtää mihin pyrit, ota suihkupullo käyttöön. Joka kerta, kun löydät ulosteita väärästä paikasta, ota kissaa niskasta, vie jätösten luo, suihkuta kissaa, ja vie jätökset hiekkalaatikkoon.

voi harmi :(
en voi muuten auttaa kuin aikani googlettaa.
tässä nyt jotain:
keskustelua kissojen sairauksista: http://forum.incat.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Tapaturmat

vinkki: kissan pissa ei haise jos syötät kissalle ruuan sekaan murskattua pakaste seitä. puoli palaa kerran päivässä. mutta se ei (välttämättä ) poista kissan ongelmia, mutta helpottaa muiden oloa vähän.

Ja jos on ollut virtsakivi-vaivaa, vaihda ruoat. Älä osta mitään päivittäistavarakaupasta saatavaa sapuskaa, vaan osta jotain eläinkaupasta saatavaa. Meillä on käytössä Hill's science plan sensitive stomach , ja se sopisi varmaan teillekin, koska se ei sisällä lainkaan suolaa (suola aiheuttaa virtsakiviä) . Tarjoa myös kalaa, (keitä sisävesien kalat matovaaran takia) ja raakaa lihaa.

kissa joka sairastaa kiviä' sillä on elinikänen eriruokavalio.VIRTSAKIVILLE TARKOITETTU RUOKAVALIO EI MISSÄÄN NIMESSÄ MITÄÄN MUUTA.JA NE SAA ELÄINLÄÄKÄRISTÄ!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ehdottomasti:
kissa joka sairastaa kiviä' sillä on elinikänen eriruokavalio.VIRTSAKIVILLE TARKOITETTU RUOKAVALIO EI MISSÄÄN NIMESSÄ MITÄÄN MUUTA.JA NE SAA ELÄINLÄÄKÄRISTÄ!!!
Kiviä kahta eri tyyppiä....
Meillä niin, että kun kivet on saatu sulatettua pois (eläinlääkäristä ostettavalla sulatusruualla) voi siirtyä eläinkaupoista saataviin pöperöihin... Ei ole oireet uusineet. Toisiin kiviin auttanee vain leikkauksellinen poisto.

Ehdottaisin et otat kaikki sellaset tavarat/materiaalit minimiin mihin pissailee ja peset kaikki etikka-chili-seoksella mihin on pissannut. Makuuhuoneen ovet vaan kiinni. Näin meillä...

Meillä on siis AIVAN sama tilanne kuin teillä. Meillä kissa pissii kaikkien lattialla olevien tekstiilien päälle. Ollaan siis tosi tarkkoja, ettei lattialle jää mitään semmosta minkä päälle vois päättää pissiä eikä päästetä makkariin pissimään meidän sänkyyn.
Tätä hommaa on jatkunut kyllä pitkään, mutta kissa on vielä nuori enkä voi mitenkään kuvitella mitään lopettamista :'( Kissa on melkein kuin lapsi meille!

Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Meillä on siis AIVAN sama tilanne kuin teillä. Meillä kissa pissii kaikkien lattialla olevien tekstiilien päälle. Ollaan siis tosi tarkkoja, ettei lattialle jää mitään semmosta minkä päälle vois päättää pissiä eikä päästetä makkariin pissimään meidän sänkyyn.
Tätä hommaa on jatkunut kyllä pitkään, mutta kissa on vielä nuori enkä voi mitenkään kuvitella mitään lopettamista :'( Kissa on melkein kuin lapsi meille!

meillä oli nuoremman kanssa sama tilanne aiemmin. se loppui kuitenkin tiukan kieltämisen ja vaatteiden pois siivoamisen myötä. neiti meni ihan pokilla jopa mun viereen sohvalle pissille kun istuin siinä :kieh:

Onko kissa vieroitettu minkä ikäisenä emosta?

Mulla oli yksi kissa joka ei suostunut tekemään mitään laatikkoon jossa oli kissanhiekkaa, vain pelletit kelpasivat... Voisko jostain tälläsestä olla kyse?

Koita kestää :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:

meillä oli nuoremman kanssa sama tilanne aiemmin. se loppui kuitenkin tiukan kieltämisen ja vaatteiden pois siivoamisen myötä. neiti meni ihan pokilla jopa mun viereen sohvalle pissille kun istuin siinä :kieh:

Tässä pari aamua sitten tuo meidänkin vekkuli istui semmosella vauvan lampaantaljalla (ei ole siihen koskaan ennen pissinyt) ja oikeen odotti, että kun minä tuun suihkusta ja näen hänet, niin sitten pissasi siihen :kieh:

Yhteistyössä