Mitä teen kermaviilistä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies toi töistä 4 kg kermaviiliä. Jotain pitäis keksiä. Mulla on yksi piirakan ohje mihin tulee päälliseen kermaviiliä, mutta saa aika monta piirakkaa leipoa että sais edes suurimman osan käytettyä.
Eli kaikki ideat otetaan vastaan!
 
Kannattaa dipata sipsien lisäksi myös porkkanoita, kukkakaalia jne.
Tee paljon lihapullia ja pakastat osan.
Sitten uunilohta tai grillattua lihaa ja siihen kylkeen kermaviilikastiketta.
Salaatille omatekemä kastike
 
Uuniperunat/uudet perunat ja kermaviilikastike on hyvää, just eilen syötiin...

3-4:lle

200 g kermaviiliä (1 prk)
1 tl sitruunamehua
1 tl sokeria
½ tl suolaa
2 tl sinappia
2 valkosipulin kynttä murskattuna
ruohosipulia kourallinen pilkottuna

Sekoita kaikki keskenään ja anna maustua hetki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pyykkivuoren Kuningatar:
Tee lihapullia. Laita kermaviiliä ja ranskalaista sipulikeittoainesta :p

Miten oon unohtanu tämänki? ELi kiitos muistutuksesta. Saa varmaan tehdä aika paljon erilaisia juttuja että saa käytettyä nuo. Rahat sen verran tiukilla että mielellään käyttää mahd paljon kun kerran ilmaiseksi saatiin.
 
tee osasta esim salaattikastiketta (vaikkapa suolaa, sokeria, valkopippuria, paprikajauhetta ja murskattua valkosipulia)

tee rahkapiirakka murotaikinapohjalla ja täytteellä(kermaviiliä 2dl, yksi kananmuna, 1 tl vaniljasokeria, sokeria) ja marjoja päälle :p
 
Tämmösenkin löysin toiseta foorumilta kun jollain oli samantapainen ongelma:

Mene valion sivuille www.valio.fi ja sieltä reseptihakuun .. kirjoita kohtaan "raaka-aine mitä haluan reseptissä olevan"- kermaviili ni joha pääset eroon
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hair Of The Dog:
Uuniperunat/uudet perunat ja kermaviilikastike on hyvää, just eilen syötiin...

3-4:lle

200 g kermaviiliä (1 prk)
1 tl sitruunamehua
1 tl sokeria
½ tl suolaa
2 tl sinappia
2 valkosipulin kynttä murskattuna
ruohosipulia kourallinen pilkottuna

Sekoita kaikki keskenään ja anna maustua hetki.

Laitatko vielä miten teet uuniperunat? Siitä on tosi kauan kun olen viimeksi tehnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Tämmösenkin löysin toiseta foorumilta kun jollain oli samantapainen ongelma:

Mene valion sivuille www.valio.fi ja sieltä reseptihakuun .. kirjoita kohtaan "raaka-aine mitä haluan reseptissä olevan"- kermaviili ni joha pääset eroon

Kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hair Of The Dog:
Uuniperunat/uudet perunat ja kermaviilikastike on hyvää, just eilen syötiin...

3-4:lle

200 g kermaviiliä (1 prk)
1 tl sitruunamehua
1 tl sokeria
½ tl suolaa
2 tl sinappia
2 valkosipulin kynttä murskattuna
ruohosipulia kourallinen pilkottuna

Sekoita kaikki keskenään ja anna maustua hetki.

Laitatko vielä miten teet uuniperunat? Siitä on tosi kauan kun olen viimeksi tehnyt.

Osta isohkoja Rosamunda -perunoita, pese hyvin, tee ristiviilto pintaan. Sit voi laittaa sellaisenaan uuniin n. 175 astetta 1-1½ tuntia riippuen miten isoja perunoita. Kokeile tikulla kypsyyttä, pitää olla ihan pehmeitä! Jotkut käärii perunat puoliks folioon tai laittaa karkean merisuolan kans uunivuokaan. Pinnan voi kevyesti sivellä ruokaöljyllä. Huh, tulipas selitys :xmas:
 

Yhteistyössä