Mitä teen itseni kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allapäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allapäin

Vieras
Tuntuu ettei tää elämä oikein suju. Jotenkin en saa itsestäni irti mitään. Kai mä aina olen ollut sellainen. Ajattelen olevani tai mielestäni olen laiska, saamaton, tyhmä, lahjaton. Opintojen kanssa aina ollu vaikeaa. Nykyisin vaikea päästä töihin. Toki siihenkin vaikuttaa moni asia. Välillä mietin onko mulla joku psyykkinen sairaus vai onko mulla vaan oppimisvaikeuksia? tai jotain fyysistä niinku kilpirauhasenvajaatoiminta. Toisaalta olen ollut tällainen niin kauan kun muistan. Mutta joku paheneminen tapahtui siinä 11-12v iässä. Toki olin koulukiusattu koko peruskoulun ja vielä läpi koko ammattikouluun kai sitä on sitte vähän allapäin.

Koen ettei mun elämä tuu ikinä järjestymään. Tein virheen kun muutin miehen kanssa hänen kotipaikkakunnalleen maalle. Mulla on todella huonot mahdollisuudet työllistyä ja opiskelukin täällä on todella todella haastavaa etenkin kun on lapsiakin. Poiskaan en voi muuttaa kun pitää ajatella lapsia ja kuitenkin rakastan miestäni. Mutta rakastaako se mua kun sille on tärkeämpää asua maalla. Toisaalta mä ymmärrän miestä mutta sitten taas en.

Olen aika hukassa enkä tiedä mitä tekisin. Tuntuu että jotain pitää kuitenkin tehdä.

Teemme elämän varrella paljon päätöksiä ja valintoja. Moni niistä osoittautuu jälikäteen ajatelleen huonoksi. Tosin ei voi varmaksi tietää, mitä olisi tapahtunut jos olisikin tehnyt toisella tavala. Menneestä elämästä ja sen virheistäkin oppii paljon. Usein päätös on lopulta oikeastaan pakko tehdä kun kypsyy elämäntilanteeseensa tarpeeksi.

Yksi asia täytyy sanoa, vaikka naiset eivät siitä pidä: Nainen on harvoin oikeasti tyytyväinen elämäänsä ja mieheensä. Sinussa ei siis ole mitään vikaa. Pohdi vielä mitä olisi tehtävissä, että saisit muutettua elämääsi haluamaasi suuntaan. Kartoita vielä opiskelumahdollisuuksia.

Oletko ikinä ajatellut etäopiskelua? Jos löytäisit jonkun mukavan alan jota voisit opiskella kotoa käsin? Voisi olla helpompaa järjestää aikaa lähiopetukseen/tapaamisiin, joita olisi vain muutamia kertoja vuoden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Entäs;30850185:
Oletko ikinä ajatellut etäopiskelua? Jos löytäisit jonkun mukavan alan jota voisit opiskella kotoa käsin? Voisi olla helpompaa järjestää aikaa lähiopetukseen/tapaamisiin, joita olisi vain muutamia kertoja vuoden aikana.

Olen yrittänyt etsiä jotain sellaista, mutta en ole löytänyt. Kaikissa tuntuu olevan se 1-2xviikossa lähiopetusta vähintään. Sekin tuntuu olevan mulle liian hankalaa saada asiat järkestettyä niin että pääsisin paikalle. Avoin yliopisto toki on sellainen missä ei välttämättä ole lähiopetusta lainkaan. Mutta avoin yliopisto opiskelu ei taas johda mihinkään tutkintoon.

Yhteistyössä