V
"Vivian"
Vieras
Mitä mun pitäis tehdä? Olen masentunut ja väsähtynyt yh-äiti. Käyn terapiassa ja tässä vaiheessa vielä taaperon kanssa kotona. Läheiset tietävät ja välillä olen soittanut ja itkenyt että pää hajoaa, mutta kukaan ei katso asiakseen auttaa. Kaiken maailman kerhoista on ollut apua kun on samalla saanut aikuisista seuraa, mutta nyt ne jääneet kesätauolle. Mulla on siis yksi lapsi vaan ja välillä itsekin ihmettelen miten en jaksa paremmin. Pitäisihän sitä jaksaa. Päällimmäinen tunne on kai se että kantaa tätä vastuuta yksin ja taukoja ei juurikaan ole paitsi kodinhoitajan apu kun käyn terapiassa. Ja puuttuu kavereita. Olen 24-vuotias ja kaverit sellaisessa liihotusiässä että eipä niillä paljon aikaa meille ole. Eikä kiinnostusta lapsiin. Isovanhempia ei ole lähettyvillä eikä lapsen isää. Olen kiukkuinen ja stressaantunut ja pinna kireällä ja arkiaskareista selviytyminen on ollut aika onnetonta viime aikoina. Välillä olen tuhlannut lastenhoitajaan pariksi tunniksi mutta siihen ei nyt ole varaa. Mulla on aika paljon rankkoja kokemuksia taustalla ja muistot on alkaneet hyppiä silmille äitiyden myötä. Miten jaksaisin paremmin? Mua painaa huoli huomisesta ja pelkään koko ajan kaikenlaista. Olen todella yksinäinen.