mitä te tekisitte? (7v ja varastelu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkea ja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
PS: On vielä todettava, että ravintomme ja ympäristömme on nykypäivänä niin myrkytettyä (täynnä lisäaineita, väriaineita, makeutusaineita, torjunta-ainejäämiä, lannoitejäämiä...), että syy voi olla myös kemiallinen. Tiettyjen myrkkyjen syöminen aiheuttaa makeannälkää ja ylensyöntiä, ja lapsen kehossa pitoisuudet voivat äkkiä kasvaa suuriksikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Otat sosiaalihuoltoon yhteyttä ja käytte poliisiasemalla jossa poliisi saa puhutella poikaa varastelemisesta. Pian ei teidän taskut riitä ja sitten on oikeasti piru merrassa...

Eikö ihan itse tosiaan voisi yrittää puhua pojalle järkeä, pitääkö aina ottaa sosiaalihuoltoon yhteyttä.
Voi tätä sosiaalihuoltoa palvovaa kansaa.
Poliisilla on muutakin tekemistä kuin kasvattaa pieniä poikia.
Kotona on asia saatava kuntoon , tavalla tai toisella

7 vuotias on kyllin vanha ymmärtämään mitä varastelu tarkoittaa.
onko varma ettei joku kiristä häneltä rahaa, onko varma ettei ole muuta häiriötä kehityksessä etc.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Alkuperäinen kirjoittaja Nana:
Otat sosiaalihuoltoon yhteyttä ja käytte poliisiasemalla jossa poliisi saa puhutella poikaa varastelemisesta. Pian ei teidän taskut riitä ja sitten on oikeasti piru merrassa...

Eikö ihan itse tosiaan voisi yrittää puhua pojalle järkeä, pitääkö aina ottaa sosiaalihuoltoon yhteyttä.
Voi tätä sosiaalihuoltoa palvovaa kansaa.
Poliisilla on muutakin tekemistä kuin kasvattaa pieniä poikia.
Kotona on asia saatava kuntoon , tavalla tai toisella

7 vuotias on kyllin vanha ymmärtämään mitä varastelu tarkoittaa.
onko varma ettei joku kiristä häneltä rahaa, onko varma ettei ole muuta häiriötä kehityksessä etc.

olen varma ettei ainakaan kiristyksestä ole kyse. tuo minkä joku sanoi että voi johtua yksinäisyydestä/huomion puutteesta pisti korvaani. lapsi kieltämättä on jäänyt melko vähälle huomiota ja hellyyttä , sekä joutuu olemaan aika paljon yksinkin... :( pystyisinkö edes yksinäni korjaamaan sitä? miten?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
..voi johtua yksinäisyydestä/huomion puutteesta pisti korvaani. lapsi kieltämättä on jäänyt melko vähälle huomiota ja hellyyttä , sekä joutuu olemaan aika paljon yksinkin... :( pystyisinkö edes yksinäni korjaamaan sitä? miten?

Huomion ja hellyyden puute ovat yleisimpiä syitä varasteluun ja makeannälkään. Päällimmäisenä voi olla tuo makeannälkä, koska sillä saa nopeasti hyvänolon tunteen. Se on kuitenkin huono lääke.

Hienoa, jos tunnistat asian! Silloin sille on mahdollista tehdä jotain. Onko teillä mahdollista hoitaa yksinäisyysongelmaa jotenkin, esim. vuorohoidolla, naapuriavulla, sukulaisten avulla, luokkakaverien vanhempien avulla, palkatulla lastenhoitajalla, kerhotoiminnalla, muulla? Oman vanhemman huomio on tietysti tärkeintä. Todella tepsivä ja nopea keino lievittää lapsen vanhemmankaipuuta on lukea hänelle iltasatuja ääneen ja rapsuttaa uneen. Kun lapsi saa päivän päätteeksi kaipaamaansa hellyyttä sekä yksinäisyytensä laukaistua, hän nukkuukin paremmin ja ahdistus helpottaa sitäkin kautta.

No minä en kyllä sotkisi asiaan poliiseja tai tätejä. Voi hyvänen aika sentään! Sehän on pojalle selvä viesti, että me ei kotona mahdeta sulle mitään. Ja sen jälkeen ette todellakaan saa kuria missään asiassa. Tätien luo mennään vähän vakavammilla asioilla, turha mennä sinne pitkän jonon jatkeeksi. Minä opettaisin aikuisten säännöt: varkaus on hyvitettävä "sakoilla". Ja poika laitetaan tienaamaan rahansa. Jos on varastanut siskolta, täytyy maksaa siskolle takaisin kolminkertaisesti se summa, minkä on varastanut. Rahat otetaan säästöpossusta. Jos siellä ei ole, pitää tienata tekemällä (inhottavaa) työtä, esim. kylppärin pesu. Jos ei rupea tekemään käskettyä työtä, käsketään kovaa. Minä otan vaikka kädestä kiinni ja pesen lapsen käsi omassa kädessäni, jotta homma etenee. Lapsen on nähtävä, että aikuinen on tosissaan ja silmille ei hypitä. Tarvittaessa pleikkarit yms. pois käytöstä. Aresti ei ole mikään rangaistus, jos arestissa on mukavaa (saa pelata ja katsoa videoita yms.) Rangaistuksen on oltava inhottava, johon pakotetaan. Lapsesi hakee rajoja, anna ne hänelle! Anna niin kovasti kuin lapsi niitä näyttää olevan vailla. Vastapainoksi sitten sitä mukavaakin yhdessä oloa, josta syntyy arvostus, luottamus ja kiintymys vanhempia kohtaan.

Saisitteko jonkun tuttavan, jonkun jota poika ei tunne, käymään luonanne.

Sanoisitte hänen olevan poliisi ja heidän kuulleen tästä varastelusta. "Poliisi" kertoisi lapselle mitä tällaisesta voi seurata ja antaisi vakavan varoituksen.

Yhteistyössä