Mitä te teette miehenne kanssa viikonloppu iltoina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kyllästynyt"

Vieras
Meillä ei oikeasti ole mitään yhteistä tekemistä. Yleensä mies pelaa pleikkaria tai katsoo urheilua olohuoneessa ja minä katson vierashuoneessa telkkaria tai olen tietokoneella. Näin menee perjantai-illat ja lauantai-illat.

Tänään tehtiin päivällä pitkästä aikaa yhdessä ruokaa mutta ruuan jälkeen napsahti olohuoneessa taas pleikkari päälle, että se siitä yhdessä olosta sitten..

Olen useasti sanonut miehelleni tästä. Mutta aina se menee siihen että me mietitään että mitä helevettiä me sitten yhdessä tehtäisiin?! Olen ehdottanut lenkkeilyä, mutta se ei tuota miestä kiinnosta, silloin tällöin suostuu lähtemään kävelemällä ruokakaupassa. Elokuvissakin voisi joskus käydä, mutta eipä siellä nyt joka perjantai ja lauantai viitsi käydä kun on niin kallista.

Mua niin turhauttaa tämä asia tällä hetkellä että tekisi mieli itkeä ja pakata laukku ja läheä mutta se nyt olisi tyhmää koska muuten meillä menee ihan hyvin, tai oikeastaan tämä parisuhde on tälläistä tasapaksua arkea. Mitään riitoja meillä ei ole. Pitäisi vain keksiä jotain piristystä..mutta mitä??

Mitä te puuhailette vapaa illat?

En mä tajua miksi pitäisi kotona tehdä jotain erityistä. Meillä ainakin katsellaan tv:tä,kokataan,saunotaan ja ollaan vaan. Tehdään omia juttujakin yms. Mielestäni kotona ei tartte roikkua toisessa. Kuitenkin kotona samaan aikaan ollaan ns. yhdessä

Meillä kans mies kovasti töissä, mutta jos ollaan yhdessä kotona(lapsetkin yleensä silloin), niin syödään hyvin, lämmitetään sauna ja lillutaan paljussa.. Saatetaan ottaa viiniä ja maistella juustoja, ja "tykätään toisistamme". Pelataan seurapelejä lasten kanssa, tai lauletaan singstaria.. Sitten taas on niitä viikonloppujakin, että hän on alakerrassa ja minä yläkerrassa, ja kumpikin touhuaa omiaan...

Eipä ihmeempiä, katellaan telkkaa, mässäillään herkkuja, rakastellaan, joskus pelataan korttia/lautapelejä/wiitä. Monesti myös ite menen lenkille ja mies tekee koneella työjuttuja. Tavallista, tylsää, turvallista :)

[QUOTE="Kyllästynyt";28458999]Kyllä, meillä on kavereita. Yhteisiä kavereita ja molemmilla omia. Kuinka niin?[/QUOTE]

siten niin, että jos ette millään keksi mitään tekemistä keskenänne ja miehes haluaa vaan pelata pleikkaa niin pyytäkää vaikka kavereitanne iltaa istumaan ni saat sen äijän pois ruudun ääreltä ja kaikilla vois olla kivaa. tais ol paska idea.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kässää;28458993:
En mä tajua miksi pitäisi kotona tehdä jotain erityistä. Meillä ainakin katsellaan tv:tä,kokataan,saunotaan ja ollaan vaan. Tehdään omia juttujakin yms. Mielestäni kotona ei tartte roikkua toisessa. Kuitenkin kotona samaan aikaan ollaan ns. yhdessä

No tuota se mieskin aina sanoo "mehän ollaan yhdessä"

Mun mielestä se nyt vaan ei ole yhdessä oloa jos molemmat ollaan eri huoneissa ja puhutaan toisillemme ehkä pari sanaa tunnissa, jos sitäkään.

Kyllä mulle kelpaisi yhdessä oloksi ihan sekin että katsottaisiin yhdessä sylikkäin sohvalla elokuvaa. Mutta miestä kiinnostaa enemmän kaljan kittaus ja pleikkari/urheilun katsominen. Joskus saatan käpertyä sen viereen katsomaan sitä urheilua mutta jonkun pleikkaripelin seuraaminen nyt ei vaan hirveästi kiinnosta..

Pelataan yhdesssä lautapelejä tai pleikkaa (ei oo ihan mun lempipuuhaa, mutta toisen takia voi vähän joustaa ;) )
Hierotaan toisiamme
Käydään kaupassa ja laitetaan hyvää ruokaa
Käydään kävelyllä lenkillä tai metsässä kodalla paistamassa makkaraa
Siivotaan
Katsellaan elokuvia (valitaan yhdessä tai sit toinen saa valita) ja mies hieroo samalla mun jalkoja :D
Pihatöitä tai sit jotain puutöitä, nyt esim. ollaan hiouttu yhtä pöytää mikä pitäs maalata

jos toisella on joku oma projekti tai juttu niin toinen saattaa auttaa. Esimerkiksi mä olen auttanut miestä järjestelemään jotain työkalu- ja ruuvilaatikoita ja mies on taas voinut auttaa mua vaikka kirppisvaatteiden lajittelussa.

Parasta on tietysti et tekeminen on molemmille kivaa, mutta tehdään myös asioita ihan vaan toisen vuoksi ja yhdessäolon takia. Ei mua välttämättä kiinnosta katsoa tietynlaisia leffoja tai pelata jotain tiettyä peliä tietokoneella, mutta jos mies haluaa että katselen seurana, tai nauttii selvästi siitä et saa näyttää ja opettaa mulle jotain niin kyllä mä voin niitäkin tehdä. Välillä puolestaan mies on mukana joissakin "mun" jutuissa. Mies on yrittäjä ja harvoin vapaata (viikonloputkin töitä), niin pääasia et saadaan olla yhdessä. Lapset toki rajoittaa vaihtoehtoja mitä tehdä :)

Oletko ap perheelinen vai et ja jos on lapsia, niin minkä ikäisiä? Se vaikuttaa aika paljon siihen mitä_voi tehdä. Meillä kaksi lasta 6v. ja vajaa 9v. joten heidän mukaansa mennään ja tehdään tai ollaan tekemättä.

Tänään oltiin pitkästä aikaa koko perhe uimahallissa ja nyt lapset kohta nukkumassa.
Yleensä lauantaisin katsotaan töllöä, välillä pelataan jotain yhdessä tai lueskellaan kirjojamme. Aika harvoin päästään yhdessä leffaan tai teatteriin, ainakaan vielä.

Pleikkarit ja tietsikat on kyllä sellainen juttu, joiden käytöstä kannattaa sopia vaikka niin, että lauantai-iltana niitä ei avata ollenkaan, vaan vietetään aikaa toistemme seurassa. Se kannattaa. Koitapa ap ehdottaa sitä miehellesi ja kerro, että haluaisit tehdä ja olla enemmän yhdessä ilman koneita ja vempeleitä. Joko sinä tai pleikka.

[QUOTE="vieras";28459015]siten niin, että jos ette millään keksi mitään tekemistä keskenänne ja miehes haluaa vaan pelata pleikkaa niin pyytäkää vaikka kavereitanne iltaa istumaan ni saat sen äijän pois ruudun ääreltä ja kaikilla vois olla kivaa. tais ol paska idea.[/QUOTE]

Hyvä idea tuo oli, ja tuota ollaan ennen monesti harrastettu, varsinkin silloin kun asuimme aivan keskustassa niin meidän asunto oli viikonloppuisin tavallaan sellainen ystävien kokoontumispaikka. Mutta nyt asumme syrjemmässä joten kaverit harvoin käy kylässä. Olen nyt myöskin raskaana, joten sen takia ei oikein tuo "illan istuminen" kiinnosta ihan jo sen takia että alan väsymään niin nopeasti ja menen aikaisin nukkumaan.

Käydään treffeillä jos lapsille on hoitaja. Muuten leffaa, pelataan, kokkaillaan, nyt kesällä mennään vaikka yöuinnille, piknikille. Joskus lähdetään ajelulle vailla yöllä, otetaan take awayt mukaan ja jutellaan. Meillä on aina jotain asiaa kerrottavana toisillemme :)

Lapsen ollessa hereillä touhutaan yleensä perheenä yhdessä jotain, milloin mitäkin. Ollaan jossain "reissussa", leikitään, pelataan, kokkaillaan, jutellaan, siivotaan tms.

Lapsen mentyä nukkumaan harrastetaan seksiä, katsotaan leffoja, jutellaan, syödään yhdessä tms. Joskus tutkitaan netistä yhdessä jotain matkakohteita tai asuntoja tms. Joskus touhutaan omia juttujamme.

Me tehdään kotihommia tai luetaan yhdessä tai katotaan tylsästi telkkaa. Tänään oltu koko päivä perheenä pihatöissä, tehtiin uus kukkapenkki.
Muksu nukahti ysiltä ja mä katsoin leffan kun mies pakkas huutonet-pakettejaan ja nyt ollaan tässä sohvalla vierekkäin.
Kun vauva syntyy ja saadaan ne alkuviikot kahlattua niin sit jatketaan pihahommia yhdessä, muksut nukkumaan ja itkuhälyttimen avulla haravoimaan.

Katotaan yhdessä telkkua tai sitten mies on koneella ja mä katon telkkua tai toisin päin. Mutta ei sitä oikein muuta jaksa. Se hyvä puoli mun miehessä on, että jos haluu keskustella, se on todella innokas. Aina kysyy lasten juttelun jälkeen, että haluunko jutella. Joskus jutellaan 5 minuuttia, joskus tunti. Joskus keskiyöhän... melkein aina menee se juttelu sillä kaiken edelle.

Toki meillä sitten on kesällä enemmän actionia ihan mökillä ja sitten muuten ainakin kerran kuussa on jotain vierailuja tai muuta...

No toki sitä naidaankin välillä, mutta 15 vuotta yhdessä ja kolme lasta, niin onhan se jo vähäisempää.

Yhteistyössä