Mitä te laihduttajat syötte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
Mulla alkaa tulla jo salaatti, vihannekset ja rahka ulos korvistakin, mitä siis oikein söisi?

Päivän ruuat on yleensä mulla seuraavat:

n.11 Puuro+näkkäripala broilerin fileeleikeellä

n.14 Rahkaa ja marjoja/mehukeittoa

n.17 Salaattia tai wokkivihanneksia esim. broilerilla, kananmunalla tai kalalla

n.20 Rahkaa/näkkäripalanen

Välillä syön ihan "oikeeta" ruokaa tuon salaatin kanssa, silloin ei tule broileria tms. salaatin kanssa

[QUOTE="niin";28008810]Mulla alkaa tulla jo salaatti, vihannekset ja rahka ulos korvistakin, mitä siis oikein söisi?

Välillä syön ihan "oikeeta" ruokaa tuon salaatin kanssa, silloin ei tule broileria tms. salaatin kanssa[/QUOTE]

Ja meneekö laihdutuskuuri ihan päin peetä jos syö esim. kerran kuukaudessa jotain herkkuja, pizzaa ja suklaata?

Kahvia, kananmunaa, hedelmiä, vettä

Kunnon ruokaa, vältän pasta/riisi/peruna/leipä. Siis kasviksia ja lihaa tai vain kasviksia. Papuja, salaattia, hedelmiä, vihanneksia...vaihtoehtoja on!

Juustoa, raejuustoa, rahkaa.

Teetä, vettä, kahvia.

Näistä koostuu päivän sapuskat. Syö tarpeeksi ja mahd "normaalisti". Ja koita olla keskittymättä liikaa syömisiin.

Joskus syön myös karkkia ja herkkuja. Silti painoa hyvässä laskussa.

Täältä Ruokapäiväkirja löytyy mun syömiset viimeisten 17:n päivän ajalta. Ja ei, ei mene laihari pilalle, vaikka välillä söisi herkkujakin. Ihminen laihtuu, kun syö vähemmän kuin kuluttaa, ja sillä, mitä syö, on loppujen lopuksi varsin vähän merkitystä.

Mä söin ihan sitä samaa kuin muulloinkin, kiinnittäen huomiota rasvan laatuun ja proteiinin ja kuitujen saantiin ja pitäen annoskoot ja kalorit kurissa. Herkkujakin meni ihan viikottain, mutta mieluummin sitä söin kunnollista ruokaa.

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa kyllä sellaiselta "dieetiltä" mitä jaksaa viikon tai pari kunnes tulee piste ettei jaksa enää, jos siis syöt JOKA PÄIVÄ tuolla tavoin. En ikinä jaksaisi tuollaisella ateriarytmillä ja tuollaisilla ruoka-aineilla.

Syötkö aina samanlaista salaattia ja vihanneksia? Onko ruokavaliosi muutenkin hyvin yksipuolinen? En nyt varsinaisesti itse laihduta tällä hetkellä mutta syön joka päivä salaattia (syönyt jo vuosien ajan) ja salaateissahan on vain mielikuvitus rajana, kun raaka-aineita ja yhdistelmiä on vaikka miten paljon mistä kokoaa salaatin.

Kyllä laihduttajakin voi syödä monipuolisesti ja joskus herkutellakin, kunhan annoskoot ovat suht pieniä.

Kuulostaa kyllä sellaiselta "dieetiltä" mitä jaksaa viikon tai pari kunnes tulee piste ettei jaksa enää, jos siis syöt JOKA PÄIVÄ tuolla tavoin. En ikinä jaksaisi tuollaisella ateriarytmillä ja tuollaisilla ruoka-aineilla.

Syötkö aina samanlaista salaattia ja vihanneksia? Onko ruokavaliosi muutenkin hyvin yksipuolinen? En nyt varsinaisesti itse laihduta tällä hetkellä mutta syön joka päivä salaattia (syönyt jo vuosien ajan) ja salaateissahan on vain mielikuvitus rajana, kun raaka-aineita ja yhdistelmiä on vaikka miten paljon mistä kokoaa salaatin.

Kyllä laihduttajakin voi syödä monipuolisesti ja joskus herkutellakin, kunhan annoskoot ovat suht pieniä.

5 viikkoa näillä menty.

Salaattilaatua vaihtelen jonkin verran (vaikka kaikki ne samalla maistuu) mutta kun olen tosi huono mahainen niin en pysty syömään esim. paprikaa tai palkokasveja ollenkaan, eli aika samoissa kasviksissa ja vihanneksissa pitää pysyä.

[QUOTE="niin";28008810]Mulla alkaa tulla jo salaatti, vihannekset ja rahka ulos korvistakin, mitä siis oikein söisi?

Välillä syön ihan "oikeeta" ruokaa tuon salaatin kanssa, silloin ei tule broileria tms. salaatin kanssa[/QUOTE]

Jos tuolla tyylillä syöt, ei ole ihmekään että tulee salaatit korvista ulos... Etkä muuten laihdu, koska tuo näyttää aika vähäiseltä kalorimäärältä (olettaen että annoskoot on suht normaaleja).

Lisää päivääsi aamupala. Puuro ensimmäiseksi aamulla, viimeistään tunnin päästä heräämisestä ja n. klo 11 oikeeta ruokaa + kasviksia.

Mun päivät menee suunnilleen näin (suunnilleen noihin aikoihin):
klo 8.30 Smoothie: turkkilaista jogurttia 100g + sokeroimatonta mehukeittoa 1-1,5dl + marjoja/hedelmää, sauvasekoittimella sekaisin, kahvia pari mukillista maidolla
klo 11 raejuustoa, kananmunaa, tonnikalaa/jotain lihaa n. 100g, kasviksia tai salaattia (yleensä kurkkua ja tomaattia), lasillinen maitoa
klo 14 päiväkahvi, puolikas purkki rahkaa + mehukeittoa tai marjoja
klo 16.30 Salaattia, lämpimiä kasviksia, kauhallinen makaronia/riisiä tai pieni peruna + lihaa/kalaa, lasillinen maitoa
klo 19-20 välillä turkkilaista jogurttia mehukeittoa + marjoja/hedelmiä, kahvia maidolla 1 muki

Lisäksi syön myöhemmin illalla pienen annoksen jotain, hedelmää, rahkaa tms. jos on nälkä.
Käytämme tilamaitoa (rasvaa 4,4%)
Kasviksia voi vaihdella, salaattiin saa lisää makua lisäämällä esim. mausteöljyssä olevia fetakuutioita (näin meillä).

Näillä syömisillä on pudonnut tammikuun alusta n. 4kg painosta ja rasvaprosentti pudonnut 3%.

Niin ja lisään vielä, että ehkä kannattaisi syöttää ruokia johonkin kalorilaskuriin netissä (esim. Kiloklubi, joka on ilmainen). Saisit hieman vinkkiä siitä syötkö liian vähän vai liian paljon. Kalorimäärä kun kannattaa pitää yli 1500 kcal. Lisäksi riittävästi proteiinia, jotta laihdut rasvasta eikä lihaksista!

Aamupala: Puuro, marjat, vitamiinit, raejuusto pari rkl

Lounas: Normi kotiruokaa maidon kera

Välipala: Maitorahka mehukeitolla, hedelmä

Päivälline: Sama ku lounas

Iltapala: Jogurttia, leipää.

Toimii.

[QUOTE="nenna";28008989]Jos tuolla tyylillä syöt, ei ole ihmekään että tulee salaatit korvista ulos... Etkä muuten laihdu, koska tuo näyttää aika vähäiseltä kalorimäärältä (olettaen että annoskoot on suht normaaleja).

Lisää päivääsi aamupala. Puuro ensimmäiseksi aamulla, viimeistään tunnin päästä heräämisestä ja n. klo 11 oikeeta ruokaa + kasviksia.

Mun päivät menee suunnilleen näin (suunnilleen noihin aikoihin):
klo 8.30 Smoothie: turkkilaista jogurttia 100g + sokeroimatonta mehukeittoa 1-1,5dl + marjoja/hedelmää, sauvasekoittimella sekaisin, kahvia pari mukillista maidolla
klo 11 raejuustoa, kananmunaa, tonnikalaa/jotain lihaa n. 100g, kasviksia tai salaattia (yleensä kurkkua ja tomaattia), lasillinen maitoa
klo 14 päiväkahvi, puolikas purkki rahkaa + mehukeittoa tai marjoja
klo 16.30 Salaattia, lämpimiä kasviksia, kauhallinen makaronia/riisiä tai pieni peruna + lihaa/kalaa, lasillinen maitoa
klo 19-20 välillä turkkilaista jogurttia mehukeittoa + marjoja/hedelmiä, kahvia maidolla 1 muki

Lisäksi syön myöhemmin illalla pienen annoksen jotain, hedelmää, rahkaa tms. jos on nälkä.
Käytämme tilamaitoa (rasvaa 4,4%)
Kasviksia voi vaihdella, salaattiin saa lisää makua lisäämällä esim. mausteöljyssä olevia fetakuutioita (näin meillä).

Näillä syömisillä on pudonnut tammikuun alusta n. 4kg painosta ja rasvaprosentti pudonnut 3%.[/QUOTE]

Aamulla en pysty syömään, olen aina ollut sellainen että jätän aamupalan väliin (paitsi hotellissa :) ).
Kiloklubia käytän, ja noin 800-1000kcal tulee päivässä.
Mulla on paino tippunut näiden viikkojen aikana 59kg.

[QUOTE="a p";28009096]Aamulla en pysty syömään, olen aina ollut sellainen että jätän aamupalan väliin (paitsi hotellissa :) ).
Mulla on paino tippunut näiden viikkojen aikana 59kg.[/QUOTE]

Oho, pilkku puuttu, eli 5,9kg.

[QUOTE="a p";28009096]Aamulla en pysty syömään, olen aina ollut sellainen että jätän aamupalan väliin (paitsi hotellissa :) ).
Mulla on paino tippunut näiden viikkojen aikana 59kg.[/QUOTE]

59kg?? PAljon?!

[QUOTE="nenna";28009007]Niin ja lisään vielä, että ehkä kannattaisi syöttää ruokia johonkin kalorilaskuriin netissä (esim. Kiloklubi, joka on ilmainen). Saisit hieman vinkkiä siitä syötkö liian vähän vai liian paljon. Kalorimäärä kun kannattaa pitää yli 1500 kcal. Lisäksi riittävästi proteiinia, jotta laihdut rasvasta eikä lihaksista![/QUOTE]

Miksi kalorimäärä kannattaa pitää yli 1500kcal? Sehän riippuu ihan omasta peruskulutuksesta ja lähtöpainosta, millä kalorimäärällä laihtuu. Tolla 1500kcal mä laihtuisin ehkä sata grammaa viikossa...

ap: En minäkään ole pystynyt aamuisin syömään, mutta siihen oppii kun vaan opettelee. Nyt olen opetellut sitä tapaa 5 viikkoa ja vieläkin tekee välillä tiukkaa.
Mun mielestä sä syöt liian vähän, koska jos kalorit jää jatkuvasti sinne 1000 kcal kieppeille, laihdut lihaksista etkä rasvasta.

Mä olen tällä hetkellä mukana laihdutusryhmässä, jossa opetellaan tekemään niitä parempia valintoja sekä syömään oikein. Tärkeintä on säännöllinen ateriarytmi ja riittävät kalorit, koska liian pienillä kaloreilla aiheutat itsellesi jossain vaiheessa hillittömän ahmimisen, kun kroppa vaatii takaisin sen mitä se ei ole saanut.

Jenis: En nyt löydä mitään artikkelia tuon väitteeni tueksi (tyhmä kun olin, enkä laittanut nittä talteen). Mutta ihmisen elimistö vaatii ainakin 1200 kcal, jotta voisi toimia oikein. Jos se ei saa tarpeeksi energiaa, se ottaa sen sieltä mistä saa (eli yleensä lihaksista), rasvaa ei liian pienillä kaloreilla saa pois. Rasvan palamiseen tarvitaan riittävästi energiaa.

Ja kun on painonpudotuksesta kyse, niin kannattaa niitä elintapoja rukata siihen suuntaan, että pudotus olisi 0,5 - 1 kg viikossa, jotta se tulos olisi mahdollista säilyttää myös. Jojoilu lisää rasvan määrää elimistössä.

Suosittelen kaikille laihduttajille kehonkoostumusmittausta, jotta tietää paljonko sitä rasvaa on. Itselläni seurataan jatkuvasti rasvaprosenttia tuon laihdutusryhmän tiimoilta ja kunnollisella syömisellä se rasva lähtee sieltä mistä pitääkin. Viimeisen viikon aikana on lähtenyt pelkkää rasvaa 1,5kg vaikka paino on pudonnut vain 0,7kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Minäää;28009057:
Aamupala: Puuro, marjat, vitamiinit, raejuusto pari rkl

Lounas: Normi kotiruokaa maidon kera

Välipala: Maitorahka mehukeitolla, hedelmä

Päivälline: Sama ku lounas

Iltapala: Jogurttia, leipää.

Toimii.

Voi toimiakkin mut näyttää pahalta, missä hyvät rasvat?
normi kotiruoka= kai lisäät tähän protskua? meinaan yleensä normi kotiruuasa ei ole tarvittavaa määrää protskua dietille.
iltapala, miksi ihmeessä illalla paskoja hiilareita? huonontaa unenlaatua kerää nesteitä?

[QUOTE="nenna";28009393]Ja kun on painonpudotuksesta kyse, niin kannattaa niitä elintapoja rukata siihen suuntaan, että pudotus olisi 0,5 - 1 kg viikossa, jotta se tulos olisi mahdollista säilyttää myös. Jojoilu lisää rasvan määrää elimistössä.

Suosittelen kaikille laihduttajille kehonkoostumusmittausta, jotta tietää paljonko sitä rasvaa on. Itselläni seurataan jatkuvasti rasvaprosenttia tuon laihdutusryhmän tiimoilta ja kunnollisella syömisellä se rasva lähtee sieltä mistä pitääkin. Viimeisen viikon aikana on lähtenyt pelkkää rasvaa 1,5kg vaikka paino on pudonnut vain 0,7kg.[/QUOTE]

arvatenkin sähkömittauksella suoritettuna? Ei meinaan mikään muu selitä tota yhtälöä ellet itten ole juuri aloittanut dieettiä ja samaan syssyyn salitreeniä, jolloin lihkset keräisivät nesteitä?
Ja tähän päälle vielä kunnon kuuri clenuja tai efeä.

Minulla menee suunnilleen näin:
Aamupala: rahkaa,marjoja,vehnälesettä ja mehukeittoa,kananmuna.
Lounas: Kasviksia vähintään 250g+kalaa/kanaa/tai lihaa
Välipla: rahka(skyr,sokeriton)
Päivällinen: Kasviksia taas se vähintään 250g,Liha/kana tai kala,+ vähän riisiä,pastaa tai perunaa.
Iltapala: rahkaa marjoilla tai mehukeitolla.

Tankkaus päivä noin 1kk välein,tällöin en katso syömisiä.
Painoa on pudonnut nyt vuoden alusta noin 8kg.

[QUOTE="nenna";28009393]Ja kun on painonpudotuksesta kyse, niin kannattaa niitä elintapoja rukata siihen suuntaan, että pudotus olisi 0,5 - 1 kg viikossa, jotta se tulos olisi mahdollista säilyttää myös. Jojoilu lisää rasvan määrää elimistössä.

Suosittelen kaikille laihduttajille kehonkoostumusmittausta, jotta tietää paljonko sitä rasvaa on. Itselläni seurataan jatkuvasti rasvaprosenttia tuon laihdutusryhmän tiimoilta ja kunnollisella syömisellä se rasva lähtee sieltä mistä pitääkin. Viimeisen viikon aikana on lähtenyt pelkkää rasvaa 1,5kg vaikka paino on pudonnut vain 0,7kg.[/QUOTE]

Eli sulle on tullut viikossa lihasta 800g ton pudonneen läskin tilalle? Jotenkin vaikea tähän uskoa, jollet tee rankkaa punttitreeniä laihduttamisen ohella...

ihan sama mitä tekee tollasta muutosta ei tule millään muulla kuin sähköisillä rasva% mittauksilla, joilla mullakin saattaa aamusta riippuen vaihdella rasvaprosentti 10-18%

[QUOTE="Jenis";28009448]Eli sulle on tullut viikossa lihasta 800g ton pudonneen läskin tilalle? Jotenkin vaikea tähän uskoa, jollet tee rankkaa punttitreeniä laihduttamisen ohella...[/QUOTE]

Ei välttämättä lihasta, nestetasapainon korjaantumisesta tulee ainakin osa.
Mutta tuo rasvan määrä on laskettu rasvaprosentin mukaan ja tulos on joka tapauksessa tuo, eli 1,5kg rasvaa vähemmän kuin viikko sitten. Lihaskudoksen määrää en valitettavasti saanut paperille, joten en voi sanoa mikä sen tilanne on. Mun ohjelmaan kuuluu kovatehoinen, lihaksistoa rasittava treeni vähintään 4 krt viikossa, jotta lihaskudosta häviäisi tämän laihdutuksen myötä mahdollisimman vähän.

[QUOTE="nenna";28009473]Ei välttämättä lihasta, nestetasapainon korjaantumisesta tulee ainakin osa.
Mutta tuo rasvan määrä on laskettu rasvaprosentin mukaan ja tulos on joka tapauksessa tuo, eli 1,5kg rasvaa vähemmän kuin viikko sitten. Lihaskudoksen määrää en valitettavasti saanut paperille, joten en voi sanoa mikä sen tilanne on. Mun ohjelmaan kuuluu kovatehoinen, lihaksistoa rasittava treeni vähintään 4 krt viikossa, jotta lihaskudosta häviäisi tämän laihdutuksen myötä mahdollisimman vähän.[/QUOTE]

millä se on laskettu? vedenalainen mittaus on ainut jolla ton pystyisi mittaamaan 100% varmasti?
Pihdit antavat kanssa suht tarkkoja tuloksia, sähkövehkeet antaa mitä sattuu

Yhteistyössä