Mitä tässä seuraavaksi tekisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on siis kaksi alle kouluikäistä lasta, nuorempi 3-vuotias. Lasten isä hermostuksissaan nimittelee lapsia mm. tyhmiksi, idiooteiksi ym. Olen yrittänyt asiasta miehen kanssa keskustella, hän lupaa yrittää muuttua, mutta se on kuulemma vaikeaa. Hän on muuten hyvä isä kyllä lapsille, hoitaa ja tekee asioita heidän kanssaan. Itselläni on todella heikko itsetunto enkä missään nimessä tahdo sitä omille lapsilleni, niin vaikeaa elämä sen kanssa on. Mitä tässä tilanteessa tekisitte?

No ainakin tämä meidän vanhempi lapsi on luonteeltaan todella herkkä, joten pelkäänkin että häneen se vaikuttaisi kyllä.. ujo ja arka lapsi tietyissä tilanteissa, vaikka toisaalta hyvin reipas onkin.

No kerro lapsille että isä toimii itse tyhmästi kun nimittelee teitä tyhmiksi tms.
Ei tuollaisen nimittelyn pitäisi itsetuntoa viedä jos se sanoma korjataan, ja kaikkein paras olisi kun isä itse sanoisi lapsilleen ettei tarkoittanut vaan hermostuu ne aikuisetkin eivätkä osaa aina ajatella viisaasti ja hän itse toimi tyhmästi.
Laita siis miehesi korjaamaan sanomansa jollei pysty tempperamenttisena hillitsemään kieltään.

Yhteistyössä