Mitä tarkoittaa tälläinen teksti työsopparissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joo, olen blondi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joo, olen blondi

Vieras
Työsopimus loppuu 31.12.9999, MUTTA on äitysloman sijaisuus.

Onko se nyt minimissään jotain 9kk ja maksimissaan luoja tietää mitä, jos se vakipaikkalainen sikiää lisää..?
Siis joo, kyllä mä ton tajuan, mutta elän toivossa, että se jatkuiskin pitempään kun sen äitiysloman. =/

Mutta ei firmalla ole mitään velvollisuutta antaa jatkoa sinulle, vaikka äiti jäisikin vielä hoitovapaalle tms. Eli sun soppari päättyy 31.12. Ja voit vain toivoa, että jatkoa saat.

No ei taida olla ihan laillista tuollainen. Kyllä se pitäisi kirjoittaa tasan sille äitiysloman ajalle, sitten jos sää hoitovapaalle, uusi sopimus jossa taas ihan oikeat paikkansa pitävät päivämäärät.

Sitä että jos vaikka lapsi syntyisi kuolleena ja työntekijä palaisikin jo aikaisemmin töihin, niin sijaisen työsopimus voi päättyä jo aikaisemmin kun päivämäärä osoittaa. Ilman tuota äitiysloman sijaisuus mainintaa sinua ei saisi pihalle ennen 31.12. vaikka alkuperäinen palaisikin töihin...
Mutta jos alkuperäinen jatkaa hoitovapaalle, sinä et automaattisesti tuolla työsopimuksella saa jatkoa.
Valitettavasti tälläinenkin on pitänyt kokemuksen kautta oppia... Siis tuo kuolleena syntynyt lapsi ja sen vaikutukset työsopimukseen :(

Yhteistyössä