Mitä tarkoittaa jos ihminen ei ole mistään kotoisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetyttää;28944070:
Kyseessä oli työhön liittyvä asia ja täysin normaalit rutiinikyselyt. En siis usko, että tästäkään on kyse. Keskustelua ei kumminkaan käyty missään leikkipuistossa hiekkalaatikon kupeessa. Siinä tapauksesaa saattaisin ymmärtää.

Rutiinikysely saataa hyvin olla merkityksetön. Miksi syntypaikalla olisi merkitystä keskustelussa? Enemmän merkitystä luulisin olevan sillä koetko että juuresi/kotisi on tietyllä paikkakunnalla.

[QUOTE="emilia";28944203]Missä tapauksessa syntymäkotikunnalla on töiden kannalta merkitystä?[/QUOTE]

No en kyllä tiedä... virkatodistusta joskus on kysytty kai kuitenkin enemmän henkilöllisyyden selvittämiseksi kuin syntymäkotikunnan selvittämiseksi.

Meilläpäin "ei mistään kotoisin" oleva ihminen tai asia mielletään tyhmäksi tai yhdentekeväksi =) Mutta joo en usko että missään tilanteessa tuolla syntymäpaikalla on mitään väliä,muuten kuin tyydyttämään jonkun uteliaisuutta.

Vastaaja ei ole vain halunnut kertoa. Mikään työjuttu ei edellytä syntymäpaikan kertomista, ja ap on ihme jankkaaja kun hän ei hyväksy sitä että jotkut nyt eivät vaan halua kertoa kaikkea, tai edes syntymäpaikkaa, itsestään. Hyväksy se että ihmisillä on oikeus yksityisyyteen!

Näinpä. Vastaaja on syystä tai toisesta halunnut kiertää kysymyksen. Ehkäpä hän on kotoisin jostain junttilasta, eikä ole paljastanut juuriaan kellekään. Ehkä hän ei tunne kuuluvansa mihinkään lapsuuden paikkakuntaan.
Ihme jankkaaja tuo ap, jos jää tuollaisesta saivartelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmetyttää;28944016:
Minä tiedän kyllä mitä tarkoittaa jos "ei ole mistään kotoisin". Tässä on nyt kyse siitä, että ihminen väittää, ettei ole syntynyt missään. Ja en vitsaile. Mielestäni on todella outoa jos ihmisellä ei ole syntymäpaikkaa, -kaupunkia tai -kuntaa. Ilmeisesti vastauksista päätellen tämä on kuitenkin näköjään normaalia. Aina oppii jotain uutta siis.

Tunnen ihmisen, joka ei tiedä syntymäpaikkaansa. Vaihtoehtoja on monta, pikkukylää, kaupunkia...

Jos minulta kysytään mistä olen kotoisin, en koskaan oikein tiedä mitä sanoa. En haluaisi sanoa mitään, mutta ärsyttävää kyllä toisille tämä on erittäinkin tärkeä tieto ja vastausta odotetaan kieli pitkällä. Olen syntynyt paikassa X, kasvanut paikassa Y, mutta asun nyt paikkakunnalla Z, ja viihdyn Z:ssa parhaiten.

Taidan tästä lähtien vastata, että olen kotoisin Hämeestä ja se saa riittää uteliaille.

Täytyy sanoa, että minä inhoan tuota kysymystä. Vierallisten papereiden mukaan olen syntynyt aivan muualla kuin missä olen oikeasti syntynyt. Lisäksi tuota virallista paikkaa ei varsinaisesti ole olemassakaan nykypäivänä. Aina ihmiset kyselevät ihmeissään, mikä se sellainen on.

Joskus aikoinaan jouduin selittelemään tuota, kun yksissä papereissa tietokonesysteemi oli jotain vetäissyt tuon virallisen syntymäpaikan siksi kaupungiksi, jonka osa tuo virallinen paikka on. Tuota ennen taisi vielä olla niin, että se virallinen paikkakin vaihtoi nimeä ennen tuo kaupungin osaksi tuloa. Niin ja varsinaisesta syntymäpaikastani olen muuttanut pois alle puoli vuotiaana ja virallisissa papereissa olevasta syntymäpaikastakin alle kaksi vuotiaana. Olen siis sielläkin asunut joskus.

Helpoimmalla pääsee, kun vastaa tuon, etten ole mistään kotoisin.

Yhteistyössä